WACO SRE 1/6

Ik heb alles nog eens goed bekeken.
Als ik doe wat ik zei, is de afstand tusse de achterkant van de prop en de voorkant van de motorkap 8mm. Dat komt wel in de buurt, toch?
Als ik nog minder zou willen bereiken, zou dat vierkantje een vierkante ring moeten worden, en er nóg een plaat moeten komen...

...daar heb ik net even naar gekeken. Dat kan wel, maar is wel weer meer werk natuurlijk, en gewicht. Het zou met wel een extra 6mm geven.

Is het misschien nog een optie om het komplete motorschot naar achter te plaatsen??
Zowiezo vindt ik 12mm wel errug overdreven........

Als ik de motorsteun áchter het vierkante stuk plaats, heb ik ruimte genoeg om de afstand zelf te bepalen, want dan zit ik op -2mm!

Dus zo:

motorschotsf2.png

Dan zit de achterkant van de motor dus tegen de voorkant van de achterste (kleinere) plaat aan.

Is het misschien nog een optie om het komplete motorschot naar achter te plaatsen??
Zowiezo vindt ik 12mm wel errug overdreven........

Misschien...
Hier is een foto van achter F1:

foto029to6.jpg

Het zou nu wel heel zonde zijn om het gemaakte motorschot weg te doen, zowel van mijn tijd als geld - die 6mm plaat was voor 25cmx50cm €18!

Even ter info.

Komt het (nu ronde?) motorschot voor tegen de romp aan?

Zo ja, kun je dat motorschot dan niet zo verbouwen dat het vierkant wordt en precies pas "in" de romp geplaatst kan worden??

Desnoods nog iets naar achter met wat opvulling zodat je precies goed uitkomt?

Je hebt dat ronde triplex motorschot nog niet erop vastgelijmd, toch?

Het motorschot hoeft niet tegen het balsa F1 spant aan te zitten. Je kan een vierkant motorschot in de romp zetten en dan zo ver naar achter als nodig is, dus met je motordrager gewoon tegen de voorzijde.

foto029to6.jpg

Dan kan je makkelijk ook aan de voorzijde de verbinding motorschot-romp met glasvezel versterken.

En dat vierkante schot kan je wel uit dat ronde zagen.

Denk erom dat je dat vierkante schot er scheef in zet, met de graden van de opgegeven rechtsstelling en domping van de motor. En dat de motordrager dan uit het midden moet staan, want het midden van de prop moet in het midden staan ... moet je even uitrekenen.

En weer twee zielen, één gedachte. :lol: Terwijl ik mijn reactie aan het schrijven was en wat andere dingen tussendoor deed, post Berto ook.

Dat jullie op hetzelfde komen is alleen maar een goed teken!
Nee, hij zit er nog niet opgelijmd. Op de tekening wordt er geen rechtsstelling of domping (is dat downthrust?) aangegeven.
Ik moet toegeven dat ik dit nu wel heel moeilijk vind worden met die motorschot.

Het is weer een poos geleden dat ik iets heb kunnen doen.
Eerst op vakantie en na terugkomst een operatie aan mijn voet.
Heel frustrerend als je alleen maar lekker aan de slag wilt.... Maar ik ben nu bijna zover, dus ben alvast bezog met een paar dingetjes bestellen (Tufnol en wat foto's laten afdrukken van de full-scale). Voor de vakantie had ik het motorschot al af en zijn positie, net achter F-1, besloten. Die kan er binnenkort ingelijmd worden.
Dan ga ik kijken naar het maken van binnenkant van de cabine. Daar heb ik nu gelukkig een hoop foto's van.

Imageshack doet het even niet dus ik kan nu even geen foto plaatsen...

Hier zijn dan een aantal van de foto's van het interieur:

img7049xe7.jpg

img7055wd9.jpg

img7070ul6.jpg

img7075bi4.jpg

Behalve marktplaats.nl en oude meubels, weet iemand misschien toevallig ergens waar ik aan leer kan komen (voor de stoelen en bank)?

Hier heb ik echt veel geluk mee, want ze zijn allemaal speciaal voor mijn project gemaakt door iemand die ik via een amerikaans forum gevonden heb.
Hij heeft met de eigenaar kunnen spreken voor me en een berg foto's voor me gemaakt!

weet iemand misschien toevallig ergens waar ik aan leer kan komen?

Ja, ik! :p

Ben destijds voor de rand van de cockpit van de Pup naar de hakkenbar geweest; die hebben vaak de wereld aan kleine stukjes en restjes leer, in allerlei kleuren en soorten.

Ook heel dun en soepel leer.

Anders: hobbyshops met kraaltjes en zo.

Succes!

jan.

... of oude leren kleding bij kringloopwinkels zoeken, of misschien dat die winkels die nieuwe en tweedehands leren jassen verkopen rest-stukjes hebben.

Allemaal goede suggesties, bedankt Jan en Henri.
Moet denk ik wel lukken. Ik laat het hier nog wel weten natuurlijk.
Groetjes!

hallo,

als je interesse hebt ik heb hier nog een stukje leer liggen in ongeveer de kleur die je nodig hebt
is 80 * 25 cm en 0,5 m/m dik

gr. jacques

Héél erg bedankt Jacques!
Eergisteren was ik bij mijn schoonouders voor een dagje, en mijn schoonmoeder kende iemand waar ik misschien terecht kon.

Bij die meubelstoffeerderij werden we erg warm ontvangen, met koffie en koekjes. Even gekletst over mijn project en het forum laten zien.
Ik kreeg (gratis) wat overgebleven stukjes leer en een rol skai!!

Hier zie je het op mijn tafel liggen:

bekleding001uv7.jpg

bekleding002co6.jpg

bekleding003ah3.jpg

bekleding004nq8.jpg

Jacques, denk je dat wat jij hebt beter is, of is het lastig om de kleur te zien zo?

hoi,

of het leer wat ik heb beter is weet ik niet ,de kleur denk ik wel
het is wel van prima kwaliteit , maar ik heb het wel laten splitten zodat het maar 0,5 m/m dik is , dit is beter te verwerken voor modelbouw
normaal is meubel leer zo'n 1 tot 1.5 m/m dik (of nog dikker)
ik kom voor mijn werk regelmatig in meubel fabrieken (de grootste met zo'n 450 man personeel) en krijg dan wat rest stukken gratis mee

stuur maar een pb met adres dan stuur ik het wel op

gr jacques

Back