WACO SRE 1/6

Ik heb voor vanavond voor het Tufnol werkje gekozen.
Het is goed gelukt en ik ben blij dat ik het toch heb gedaan.

waco001jb0.jpg

Hi Kim,
Ik weet niet of het kan, maar je kan witdecal papier kopen. hier kan je dan met kleur/zwart je dashboard op printen en alles wat wit moet niet bedrukken. Printers welke wit kunnen printen zijn zeldzaam.
Groeten,
Bart

Bij een winkel voor grafische materialen witte wrijfletters zoeken? ... volgens mij bestaan die wel. Breng daarna dan wel een laagje lak aan ter bescherming.

Bedankt.
Op Internet zijn kleine witte wrijfletters moeilijk te vinden.
Het lastige van zelf decals maken is dat je op de computer de precieze achtergrond kleur moet zien te krijgen. Maar misschien lukt dat wel.

Nu even terug naar het stabilo. Die heb ik eindelijk geschuurd.
Het grove werk is gedaan, morgen nog even met een wat fijner schuurpapier erover heen. Het stabilo is vanavond 7 gram lichter geworden.

731xr4.jpg

737zf3.jpg

Fijn is dat het profiel op de bouwtekening overeen komt met de schaaltekening van de echte.

Hmm misschien zou het ook lukken als ik eerst een witte laag verf onder het bruine verf gebruik, om vervolgens zoals jij zei, Wouter, met een speld te schrijven...

En het stabilo zit op de romp geplakt.
Lekker de tijd voor genomen (ik had het anders gisterenavond 'even snel' willen doen maar dat leek me niet zo'n strak plan). Is altijd wel zo belangrijk om alles goed recht te krijgen in alle dimensies.

Maar goed, hij zit erop:

waco013uu8.jpg

Het huidige gewicht, zonder de onderste vleugels die er in principe nu ook op kunnen, moet alleen de bevestigingen ervoor maken:

waco014vs3.jpg

Suggesties voor uitslagen van de hoogteroeren?

Later is de mogelijkheid om deze aan te kunnen passen beperkt omdat ik dan niet meer bij het heveltje kan, alleen nog bij de servo.

Ik zeg altijd zo groot mogelijk,

Als je de beschikking hebt over een grote uitslag is dat heel gemakkelijk met taxi'n en in de landing goed "up" te kunnen geven om soms te voorkomen dat hij voorover klapt, zeker als de snelheid al wat lager is.

Voorwaarde hiervoor is wel dat je "exponentieel" in je zender kan programeren. Ikzelf heb meestal zo rond de 65% er in staan. Dan vlieg je in de lucht lekker gemoedelijk en heb je voor de landing de volle uitslag van je hoogteroer ter beschikking als je je knuppel helemaal naar achteren trek.

Kijk maar eens naar dit filmpje van mijn Spacewalker tijdens het taxi'n naar het hoogteroer.

Gr. Teus

Ben het wel eens met Teus.

Zeker met een staartwiel kist is het soms wel lekker als je een grote uitslag kan hebben op je hoogteroer.

Bedankt voor de reacties.
En voor de prachtige video natuurlijk.
Dat heb ik inderdaad ook met mijn Mid-Star, ook met staartwiel.
Ik zorg dat ik een grote uitslag heb.

Groetjes!

De hoogteroeren zijn nu aangesloten op de servo en getest.
Uitslag lijkt me wel goed zo.

749jt8.jpg

Vanavond heb ik de bovenkant van de staart beplankt.
Lekker werkje. Huidig gewicht is 1470 gram.

757tw9.jpg

Hij wordt netjes, Kim !!!
Hij wordt superstrak!:p

Heb je er geen spijt van dat je het stabilo/hoogteroer al verlijmd hebt met de romp? :confused:

Kijk uit dat je er bij het beplanken geen torderingen inlijmt!

(Dan vliegt 'ie straks niet superstrak . . . :()

jan.

Back