Walkera QR X350 GPS Drone

Nou Jeroen, das macht kein flaus aus!
Ik heb de elevator in de subtrim nu op +17% staan en dan pas heb ik een neutrale hoover. Zal wel goed zijn.

De eerste test met de Walkera G-2D gimbal met de GoPro Hero3+ Black Edition geeft ook een mooi resultaat.

Ik deed iets fout! Het maakt wel degelijk uit. Ik begin te begrijpen dat dit een bekend probleem is, dus dat zal wel met de volgende FW update overzijn.
Bedankt nog voor de tip! :worship:

Sohee, dat was even schrikken! Ik heb 4 accu's van 2200mA. Daar vlieg ik met de X350 9 min. mee.
Dan schroef ik de G-2D gimbal van Walkera eronder en zet daar de GoPro camera in.
Potje vliegen, en na een aantal vluchten kan ik niet anders zeggen dat als de LVP ingrijpt, ik nog tussen de 4 en 5 min over heb t.o.v. de 9 minuten timer. Normaal bij een lege accu gaat er rond 1800mA in terug. Nu slechts 1200!

Ik denk eerst dat die gimbal zoveel vreet, maar volgens de opgave kan dat helemaal niet. Dus stekker gimbal los en weer omhoog. Maakt geen bal uit , 4 min vlucht over en slechts 1200mA terug erin.
Toen werd ik iets slimmer (reeds aan de wijn), en zaagde de gimbal met camera eraf! Toen vloog ik 9 min en er ging de vertrouwde 1800mA in.

Conclusie is dat gezien de halve vliegtijd door het extra gewicht (204 gr) het dubbele amperage getrokken wordt. Hoe hoger de onttrokken stroom is, hoe sneller het Voltage gehaald wordt dat de LVP bewaakt. Meteen na afkoppelen zal de klemspanning weer een eind oplopen. Om die reden gaat er geen 1800 meer in maar minder. Kwaliteiten tussen accu's zullen ander verschillen laten zien.

Nu ben ik des te meer geïnteresseerd in de nieuwe 9 X 4,3 propellers met de nieuwe bladvorm, dit scheelt namelijk 50% vliegtijd! Zie hierboven mijn gevonden test op joetjoep. Zelfs 10 X 3,4 sluit ik niet uit!

Ik deed iets fout! Het maakt wel degelijk uit. Ik begin te begrijpen dat dit een bekend probleem is, dus dat zal wel met de volgende FW update overzijn.
Bedankt nog voor de tip! :worship:

Ha ha geen probleem ;). Mooi gedaan die pootjes Tom. Ik heb nu zelf ook die grote props phantom style erop zitten Tom maar dan van carbon. Wel eng gezicht want ze lijken elkaar bijna te raken. Ik ga van het weekend buiten eens testen wat die doen qua vliegtijd en ook eens kijken hoe ie vliegt met 2 * 2200 mah parallel of zelfs met 2 * 3300 mah.
Als ie dan 7 min kan vliegen met een Gimbal dan ben ik tevreden.

Ik begrijp van jou dat de asdiameter en de maat van de platte kantjes in de propeller hetzelfde zijn als van de motoren van de X350?

Waar laat jij in godsnaam een tweede accu kwijt? Je hebt dan niet de dubbele capaciteit maar hooguit 50% meer omdat het hogere gewicht een veel hogere stroom trekt. Zwetende ESC en motoren enzovoorts.

Ik begrijp van jou dat de asdiameter en de maat van de platte kantjes in de propeller hetzelfde zijn als van de motoren van de X350?

Waar laat jij in godsnaam een tweede accu kwijt? Je hebt dan niet de dubbele capaciteit maar hooguit 50% meer omdat het hogere gewicht een veel hogere stroom trekt. Zwetende ESC en motoren enzovoorts.

Ja klopt Tom...binnen lijkt het in ieder geval niet heel veel te doen met vliegtijd...vind carbon ook minder soepel vliegen als de plastic props.

Voor de 2e lipo heb je dit :

Walkera QR X350 Quadcopter 3K CF Carbon Fiber Battery Expansion Plate Set $8.70 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Ik heb net een mobius cam op mijn qr x350 gezet, maar plots zie ik mijn triminstellingen niet meer beneden in het scherm van de zender staan... Boven aan staat nog wel steeds info zoals timer, modelnummer, zendsterkte en voltage van de batterij. Heb ik misschien ergens een instelling per ongeluk aangepast of komt dit omdat de dv04 cam nu niet meer aangesloten is?

Ps: mobius is op tx5804 aangesloten met video out kabel en geeft wel beeld op de transmitter

Ja klopt Tom...binnen lijkt het in ieder geval niet heel veel te doen met vliegtijd...vind carbon ook minder soepel vliegen als de plastic props.
In het filmpje werd ook niet ingegaan op verschillen tussen de DJI V1.1.1 en de V2.
De suggestie was een vergelijk tussen de twee propellers.

Vandaag bij HK het nieuwe filmpje gezien over de X350 Pro die een 5200mA accu kan hebben. De belofte is 25 min. vliegtijd!

Ik vlieg met de 2200mA bijna 9 minuten. Met gimbal en GoPro amper 5!
In het eeste geval gaat er weer 1800mA in terug, en het tweede geval net geen 1200!
Ik heb eens gemeten dat in hover 8A getrokken wordt, ik denk met het spul eronder wel 15A.
Nu nog een accu eronder die 2,4 keer zo zwaar is en dan vraag ik mij af of de ESC het gaat redden, die is 20A. Ik verwacht eerder een vliegtijd van 10~12 min.
De motoren en de ESC van de gewone en de Pro zijn gelijk, net als de propellers.

Ik denk dat ik vandaag voor het eerst eens buiten ga vliegen.

Mijn G2 is er ook Tom, wow ik wist niet dat dat ding zo mooi klein en licht was zeg :-) dat is echt een verschil met de zware gimbal van GLB. Morgen eens effe flink testen :-)

Parts voor de Pro staan er al op maar nog niet op stock

http://www.banggood.com/buy/QR-X350-pro.html

Props 4 $ en de body 25 $ Lipo 5200 mah 47 $ :-) die dingen voor de pootjes zijn ook hendig :-)

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen eens kijken Tom :-) Ik ga snel die grote body bestellen als ie beschikbaar is en er dan eens een 4000/5000 mah in proppen. Ben benieuwd want die lipo die ze hebben ziet er nogal compact uit. Gimbal zit er nu onder en werkt inderdaad perfect zeg.

Toch raar dat hij zonder camera niet werkt. Ik ga binnenkort als ik de 9 inch props heb, het amperage meten in hover met 8 en 9 inch props, en met en zonder gimbal/camera.

Wat bedoel je met niet werkt Tom de gimbal ? Dat komt omdat hij dat gewicht nodig heeft om de motoren te laten stabiliseren, in ieder geval om het platform waar de camera in hangt recht te houden en waarom zou je een gimbal nodig hebben zonder camera ha ha ?

Vandaag even getest, heb nog wel wat jelloo maar komt door de props denk ik. De buurman was met de hangglider aan de gang :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen paar vluchtjes gemaakt. Heb een verkorte opname op youtube gezet.
Opname is genomen met een Mobius-camera. Voor een camera die maar 50 Euro kost (Banggood) best goed beeld. Op mijn 55 Inch breedbeed TV ziet het er zelfs zeer goed uit, ongelooflijk. Op Youtube is wat van de kwaliteit verloren gegaan maar het geeft toch wel een goede indruk. Er is wel beetje jello-effect maar niet echt storend vind is. Heb de camera zo flexibel mogelijk opgehangen. Toen ik dit niet had was het jello-effect veel erger.

De Wakera X350 vliegt als een speer, jammer dat het maar 8 minuten duurt met de 2200 maH accu

Test video Walkera QR X350 met Mobius camera - YouTube

Laatst bewerkt:
Mooi Jan :-) Ik heb inmiddels de grote body van de QR X350 Pro besteld + props.....zou in Maart op voorraad komen. Eens kijken of we er dan een mega lipo in kunnen proppen ha ha. Benieuwd of ie dan de 20 minuten echt gaat halen.

Back