en ieder onder ons kan zich een dergelijke aanschaffen he Wim , dit moet je toch begrijpen he.
en ik weet verdomme goed , dat er veel auto's op de plak ( Gents woord voor lening ) gekocht worden , maar dat er ook nog veel piloten aan het af te betalen zijn , van hun lening voor hun droom toestel , die al lang in de open haard is opgebrand
???? Tsja.... da's iets wat ik nog nooit begrepen heb, maar wat blijkbaar iets van deze tijd is: als "de buurman" het heeft MOET ik het ook....
Als je gaat lenen om zoiets onnozels als een RC heli te kopen, heb je in mijn ogen een gaatje in mijn hoofd.
Ik vlieg tamelijk dure heli's (plm 5000 Euro voor de duurste) maar geen haar op mijn hoofd die er over piekert om daarvoor te gaan lenen. Als ik het niet betalen kan, dan spaar ik langer of koop NIET. Dan maar een paar jaar langer doen met de heli die ik nu heb.
Er zijn mensen die heli's tot 20000 Euro of meer vliegen. Prachtig als je het betalen kunt, maar je bent naar mijn mening volledig gestoord als je voor dat soort speelgoed een lening af gaat sluiten.
Voor een auto heb je weinig keus, als je er een nodig hebt, heb je er een nodig.... maar een heli/vliegtuig/vul-maar-in....
Je moet het maar kunnen betalen.... is dat een excuus dan om iets te gaan kopen wat je eigenlijk niet betalen kunt, om die reden op kwaliteit gaat bezuinigen of wat dan ook?
Er is nog steeds een oud spreekwoord "de tering naar de nering zetten", en ik denk dat, in het algemeen, als meer mensen dat hadden gedaan, dat de crisis van nu ook wat minder ernstig was geweest....
Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
Groet, Bert