Wat kan er gebeuren als je chinese rommel koopt....

Dit is het beste antwoord op de suggestieve titel die de xenofobe topic starter gebruikt.

Dank je voor het compliment, alleen jammer dat het vergezeld moet gaan van een sneer naar de topicstarter, die, zie post #79, minimaal blijk geeft er van op de hoogte te zijn dat ook zijn spullen uit china komen, maar gewoon waarde hecht aan een gedegen QC....

Net als ik overigens. Ik bezuinig niet op de belangrijke spullen (maar ik huldig dan weer niet het principe van "nieuwer is beter", eerder "bewezen is beter")

groet, Bert

Je moet ff weten welke Chinese merken goede producten leveren en geen troep, die doen echt wel aan QC hoor!

Ja.... ze plakken er een stickertje "QC passed" op.... net als de merken die er daadwerkelijk aan doen....

Het staat er toch op? nou dan....

Geloof je het echt zelf?

Op de markt in Singapore stikt het letterlijk van de goedkope zooi, allemaal met een "QC passed" stickertje, maar het valt in je handen uit elkaar. Al eens een GOEDE RC helicopter in Beverwijk gekocht?

Ik heb teveel in de scheepvaart gezien van China en chinese producten, om daar ook nog maar een sikkepit vertrouwen in te hebben....

Als ik dat al geloof, dan pas als ik het zelf kan verifiëren, en aangezien ik geen electronicus ben, kan ik dat niet en dan doe ik dat ook niet.
Laat dat liever over aan mensen die daar wel verstand van hebben. Maar een chinees op zijn mooie blauwe ogen vertrouwen? Echt niet!

Groet, Bert

Sorry, ik verdedig hier eigenlijk niet DE Chinees, maar meer het merk Hobbywing, mijn fout. Ff ter verduidelijking, is een zeer betrouwbaar merk welke behoorlijk geliefd is in de auto-tak. De Chinezen van bijv. dealextreme vertrouw ik ook niet.

op de man spelen??

Dit is het beste antwoord op de suggestieve titel die de xenofobe topic starter gebruikt.

gaan we't een beetje beginnen op de man spelen ja????

wat m'n originele post betreft, ik ben er zeker van, dat een heleboel mensen hier op't forum niet eens weten dat hun apparatuur dient voorzien te zijn van een CE keuring en gelijkvormigheidscertificaat. en daarom heb ik dit gepost, zodat men tenminste weet dat dit eigenlijk niet mag. wat men er verder mee doet, maakt iedereen voor zich uit. ik kan ook niemand tegenhouden van dronken achter 't stuur te kruipen, of te snel te rijden......

Bert, doe ik ook niet, ik vloog tot december nog op 35Mhz, en m'n jongste heli is een Robbe Millennium....

Wim

[rollatormode]Jeetje.... ben jij al overgestapt dan? Die Wim toch, altijd het nieuwste van het nieuwste, dat gaat nog een keer fout![/rollatormode]

Ik vlieg nog steeds 35 MHz, en ben NOG LANG NIET van plan over te stappen.... Ben gewoon nog niet iets tegengekomen waarin ik meer vertrouwen heb dan in mijn FC-28, en meer nog, ben nog niet iets tegengekomen waarvan de sticks zo strak en precies aanvoelen.
FX-40 zal vast in de buurt komen, maar ja, prijs, en het draait onder Windows....:? (gaat niet om Windows, heb gewoon een hekel aan computers en computerprogramma's)

Groet, Bert

[rollatormode]Jeetje.... ben jij al overgestapt dan? Die Wim toch, altijd het nieuwste van het nieuwste, dat gaat nog een keer fout![/rollatormode]

Groet, Bert

haha Bert, ja, toch wel, lol......kon die mooie nieuwe bling-bling MC32 niet laten liggen, en die kan enkel nog op 2,4.....;) (les excuses sonts faites pour s'en servir....) rotflmao........

enige reden voor mij om't te doen is de veiligheid als je op een ander plein komt...ik ga regelmatig als eens vliegen op een ander terrein, en dan is't toch altijd opletten geblazen dat er niet iemand op dezelfde frequentie zit....

en ja, nog eens, die mc32, en de ontvangers komen ook uit china........maar zijn wel én CE én FCC goedgekeurd, en de R&D en eindcontrole zit in Duitsland.........

W.

Wim, vraag eens in jouw club , hoe betrouwbaar Spectrum is. ( module in Graupner zender , en geen MX 12 HOOR )
met alles kan je soms storingen hebben , ook met niet china STUF .
en deze toestand heeft niets te zien met goedkeuring , maar kwestie van niet te willen betalen denk ik,

Wim, vraag eens in jouw club , hoe betrouwbaar Spectrum is. ( module in Graupner zender , en geen MX 12 HOOR )
met alles kan je soms storingen hebben , ook met niet china STUF .
en deze toestand heeft niets te zien met goedkeuring , maar kwestie van niet te willen betalen denk ik,

Simen,

ik begrijp niet goed waar je naartoe wil..... tuurlijk kan er altijd storing optreden, het is en blijft een radioverbinding....ik ken een aantal mensen die vliegen met spektrum (module in een MC24) en er tevreden over zijn, net zoals ik iemand ken die jets vliegt met IFS, en er ook héél tevreden over is...

Aan de taal van de gebruiksaanwijzing zie je het al. Ik weet niet in Nederland maar in Belgie is het """ IN PRINCIPE """ verplicht voor de invoerder van een apparaat een duidelijke gebruikshandleiding in de taal van het land bij te leveren dus voor Belgie is dit Nederlands, Frans en Duits.
Ik begrijp voor zo weinig Nederlands in de wereld het de moeite niet is. Toch vind ik dat als je de markt kiest voor een bepaald land de nodige attesten, keuringen enz... MOET bijleveren, al was het dat de verdeler het zelf aanpast en maakt.
Bob.

Aan de taal van de gebruiksaanwijzing zie je het al. Ik weet niet in Nederland maar in Belgie is het """ IN PRINCIPE """ verplicht voor de invoerder van een apparaat een duidelijke gebruikshandleiding in de taal van het land bij te leveren dus voor Belgie is dit Nederlands, Frans en Duits.
Ik begrijp voor zo weinig Nederlands in de wereld het de moeite niet is. Toch vind ik dat als je de markt kiest voor een bepaald land de nodige attesten, keuringen enz... MOET bijleveren, al was het dat de verdeler het zelf aanpast en maakt.
Bob.

Bob,

vandaar dat Graupner 'in principe' de MC 32 niet wil uitleveren buiten Duitsland, omdat enkel de Duitstalige manual op dit moment klaar is...
nu, als morgen alles van de markt zou verdwijnen waar geen NL/FR/DE manual bijzit, zouden er véél lege rekken in de winkels zijn vrees ik....

W.

JA DAAR ZEG JE WAT , een van de landstalen, hier bij ons hebben we er 3 maar spreken we deze alle 3 , ik heb nog maar weinig NL handleidingen tegengekomen .
en ieder onder ons kan zich een dergelijke aanschaffen he Wim , dit moet je toch begrijpen he.
en ik weet verdomme goed , dat er veel auto's op de plak ( Gents woord voor lening ) gekocht worden , maar dat er ook nog veel piloten aan het af te betalen zijn , van hun lening voor hun droom toestel , die al lang in de open haard is opgebrand

Nee, niet een landstaal, maar een Europese taal. Alleen een Engelstalige handleiding is volgens de EER-regels voldoende. Uiteraard is het wel net zo aardig als een fabrikant of importeur een Nederlandstalige handleiding bijvoegt, maar wettelijk is hij daar niet toe verplicht.

Overigens proberen we met z'n allen hier op het forum zo veel mogelijk Nederlandstalige zenderhandleidingen te verzamelen op de Airtoi-server van Niek. De handleiding van de MX16HoTT ontbreekt nog en als iemand nog een andere weet houden we ons aanbevolen:

http://airtoimedia.nl/Web/Upload/Corrien/index.htm

en ieder onder ons kan zich een dergelijke aanschaffen he Wim , dit moet je toch begrijpen he.
en ik weet verdomme goed , dat er veel auto's op de plak ( Gents woord voor lening ) gekocht worden , maar dat er ook nog veel piloten aan het af te betalen zijn , van hun lening voor hun droom toestel , die al lang in de open haard is opgebrand

???? Tsja.... da's iets wat ik nog nooit begrepen heb, maar wat blijkbaar iets van deze tijd is: als "de buurman" het heeft MOET ik het ook....:rolleyes:

Als je gaat lenen om zoiets onnozels als een RC heli te kopen, heb je in mijn ogen een gaatje in mijn hoofd.
Ik vlieg tamelijk dure heli's (plm 5000 Euro voor de duurste) maar geen haar op mijn hoofd die er over piekert om daarvoor te gaan lenen. Als ik het niet betalen kan, dan spaar ik langer of koop NIET. Dan maar een paar jaar langer doen met de heli die ik nu heb.

Er zijn mensen die heli's tot 20000 Euro of meer vliegen. Prachtig als je het betalen kunt, maar je bent naar mijn mening volledig gestoord als je voor dat soort speelgoed een lening af gaat sluiten.

Voor een auto heb je weinig keus, als je er een nodig hebt, heb je er een nodig.... maar een heli/vliegtuig/vul-maar-in....:confused:

Je moet het maar kunnen betalen.... is dat een excuus dan om iets te gaan kopen wat je eigenlijk niet betalen kunt, om die reden op kwaliteit gaat bezuinigen of wat dan ook?
Er is nog steeds een oud spreekwoord "de tering naar de nering zetten", en ik denk dat, in het algemeen, als meer mensen dat hadden gedaan, dat de crisis van nu ook wat minder ernstig was geweest....

Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Groet, Bert

Tja, oeverloze discussie ...
... ik heb mijn mening, jij hebt die van jou. Ik kan alleen maar spreken van een 10-tal bezoeken aan bestukkers (en assemblage bedrijven) in China (met kwaliteitscontrole) in het kader van een mogelijke productie verschuiving van Europa naar China om voor de hand liggende redenen, en heb daar verschillende printen van gerenomeerde merken gezien naast de zgn. 'chinese rommel'. Zelfde eindcontrole, zelfde kwaliteit, zelfde componenten, uiteraard een ander bestukkingsplan, ... Zeer moderne bestukkingsmachines die hier in Europa niet gebruikt worden.

Om maar een klein voorbeeldje te geven: iedereen kent natuurlijk wel Bose. Zeer geprezen om de goede kwaliteit luidspreker systemen, en een tamijk forse aankoopprijs. Waarschijnlijk wisten jullie niet dat de luidsprekers gewoon Philips luidsprekers zijn die met name in een chinese fabriek geproduceerd zijn?

Dus blijf van mijn part maar verder verkondigen dat we beter de chinese troep beter niet kopen ...

Rest my case

Tja... wie Bose hoog heeft zitten heeft blijbaar niets anders gehoord ;)

Bose heeft altijd zichzelf geprijsd als een goede luidspreker en mensen geloven dat. Zoals ik zij heb ik een lange tijd stage gelopen bij een radio TV zaak en daar werden ook spullen bij de mensen thuis geplaatst om te proberen en om eerlijk te zijn hoefde je geen moeite te doen om mensen wijs te maken dat er wat beters is.

Back