Zo, nog even wat laatste nieuws.
In principe gaat alles door, weersverwachting is goed. Mogelijk wordt het druk met badgasten (maar die zwemmen niet..te koud...) dus vliegen we niet zover van de mensen af. Jongens, in Godsnaam, zorg dat je spullen in orde zijn en het liefst dat je model is ingevlogen.
IEDEREEN goed opletten dat je niet vergeet de knijper te pakken, en ALLEEN hier komen als je verzekerd bent!
Mogelijk kunnen we gebruik maken van een andere ingang, als dat zo is, dan plaatsen we zaterdag bordjes.
De ingang van de Geffense Plas bevindt zich aan de weg van Oss naar Geffen, nét buiten de bebouwde kom. Ga vanaf de Heihoek singel, bij de rotonde de weg "het woud" genaamd in. Deze weg heet even later Heesterseweg. De ingang van de Geffense plas is links na een paar 100m. Mocht de andere ingang in gebruik zijn, dan nog een klein stukje doorrijden richting Geffen en daarna links.
Jullie kunnen me deze week en zaterdag vanaf een uur of 0800 zaterdag bellen op 0646156195 bij last minute vragen.
Ik ben een paar dagen offline qua internet, maar "Fred" kan evt wat vragen beantwoorden in dit draadje.
Heb vandaag de Floatwagon (zo heb ik hem maar nu genoemd...) heerlijk ingevlogen, schitterend kistje.
Ging prima, zie plaatjes en Fred plaatst er ook nog wat op een site.
Nog wt tips:
Neem voldoende doeken mee om je model te drogen.
Ik heb vandaag vanwege het mooie weer op blote voeten gelopen, dus laarzen is makkeijk, maar niet persé nodig
Om geen gez##ik met de milieu aktivisten te krijgen, de brandstofvliegers gaarne tanken met een overloop tank aan de ontluchting.
De Floatwagon bleek ook het inmiddels door mij al een paar keer vermelde gedrag te hebben, dat als je het gas dichttrekt, de neus niet zakt, maar hij langzamer gaat vliegen, je moet duwen om hem naar beneden te krijgen. Dit is onnatuurlijk en heb ik de tweede vlucht weggemixt met wat DOWN elevator bij gas dicht (totaal iets van 7%) Maar de waardes moet je natuurlijk zelf uitvogelen voor je model.
Ook is rechts richtingsroer bijmixen(5-10%) met volgas een aanrader.
Verder, je model is zwaarder met de drijvers, dus mogelijk meer snelheid nodig op final.
Binnen is alles droog gebleven, maar een klein gaatje in éen van de drijvers resulteerde toch in een 100cc water in de drijver!
Nou, geniet van de plaatjes en straks ook die van Fredje.