Berrie
Vriend van modelbouwforum.nl
Ik zie er maar 2, de X10 en de X10
Mini.
En de X10-710..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie er maar 2, de X10 en de X10
Mini.
Ja klopt, maar het ging toch om Aileron of flap servo‘s? Tenminste, daar keek ik naar. De 710 is eerder een servo voor in de romp oid.En de X10-710..
Ja klopt, maar het ging toch om Aileron of flap servo‘s? Tenminste, daar keek ik naar. De 710 is eerder een servo voor in de romp oid.
Lekker 2 daagjes het huis alleen. En dus weer door...
....
De winglets hebben een eerste behandeling achter de rug. Ik schuur ze nat met enkele grammen epoxy. Korrel 400 en wat tixo dat ik na het schuren simpelweg los op gooi en nog wat mee inwrijf. Dan dicht je de printsporen snel. Het is een klusje van enkele minuten en zal een paar keer herhaald worden.
![]()
Klopt. Ik had niet gezien dat de X10 710 voor in de romp zou zijn..
[edit] Deze zouden mij ook passen: KST DS125MG Wing Servo - 7.0Kg.cm 0.12s 27g 10mm (hyperflight.co.uk)
Oh? Dat had ik niet verwacht gegeven mijn ervaring met andere kst servos. Dank voor de waarschuwing. Is dat een bekend probleem van die serie?Die Kst 125mg is diegene die bij mij in de Sunny Bird zit en die vindt ik ronduit slecht! Je hebt zelf gezien wat een speling er in de uitgaande as zit
Begrijp ik goed, @Berrie dat je met nat 'epoxy' bedoelt.
Ik haal niets weg, maar smeer het zo goed mogelijk uit.Hoe veel haal je er dan weer vanaf na het inwrijven?
Ja, je smeert de pinholes goed dicht. Is het niet met de eerste sessie, dan lukt het bij de tweede keer wel. Het beetje schuursel dat je met nat epoxy schuren creëert helpt daarbij. Eventueel kan je nog wat tixo of microballoons nadien toevoegen en mee in het rond smeren. Het is wat kliederen, maar ik pas het best vaak toe.Krijg je dan alle pinholes weg?
De tipvleugeltjes worden op dezelfde manier uitgelijnd als de verbinding tussen middenpaneel en tippaneel.
![]()
Spanwijdte verschil van 2mm tussen linker en rechterdeel is opgelost door het tipvleugeltje in te korten daar waar de winglet moet komen.
De winglet is middels blokhaken, loodaccu's, draadjes en linialen 'gericht' met de geprinte tekening als footprint eronder. Het moet maar.
Echt lekker komt e.a. niet uit, maar alles is wel goed genoeg te krijgen.
![]()
Vandaag ook bedacht waar ik een spuitplek zou kunnen creëren in huis. D'r is een holistische oplossing bedacht.Maar daar moet vrouwlief ook gelukkig van worden. Dat vergt wat overleg.