Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet of een frees nu zo geschikt is voor deze toepassing. Hoe diep je moet is een gevoelskwestie. Over de lengte van de scharnierlijn zal de benodigde diepte ook niet overal op de enkele 100e identiek zijn.
![]()
Met het slijpschijfje voel je op welke laag je zit. Je ziet het ook aan de kleur van het slijpen. Wittig is de buitenste laag glas, zwart is carbon, dan weer wittig van de 2 lagen 50grams glas. Je moet het kevlar net raken. Dan niet verder.
![]()
Geleiding langs een stalen liniaal gaat goed. Ik plaats de liniaal altijd tussen mijzelf en de te slijpen scharnierlijn. Heb één klein krasje ernaast op goed 6mtr...
Van het weekend moet de spoiler ingebracht worden. Het kan maar gebeurd zijn..
![]()
Het slijpertje van Proxxon is echt super. Het diamand schijfje vond ik echter te dik. Op Aliexpres heb ik tandarts gereedschap gekocht. Deze diamant schijfjes zijn slechts 0.2mm dun. Het gaatje voor de bevestigingsschroef is te klein maar een boor van 2.5mm is er zo doorheen gejast.
![]()
Een eerste proefsnede ging fantastisch! Daar durf ik de spoiler wel mee uit de huid te snijden.
Op bovenstaande foto zie je de webbing goed door de huid. Da's erg fijn nu ik deze exact wil vinden ivm (deels) lossnijden van de flaps. Bekijk ik dit fenomeen over de hele spanwijdte dan valt op dat naar de tip het effect steeds minder wordt. Hoe minder schuim hoe minder vervorming door de tempertemperatuur, denk ik.
Vanavond alleen nog wat meet en aftekenwerk. Morgenmiddag verder.
Houdt je rekening met de beroerde hechting van epoxy aan alu?! Oplossingen die ik ken:Uiteindelijk moet de spoiler aan onder en bovenhuid vast zitten. Misschien ook nog met wat propverbindingen in/aan de schuimkern.