Ik ben op zich best positief gestemd over hars/vezel verhouding van mijn verbinder. De combinatie van: hars/weefsel verhouding 1:1 voorbereid en uitgewogen klaar leggen, de roving onder vandaan lamineren (oftewel de roving in een 'bad' epoxy leggen), warmte van de fohn, de druk van het roerhout waarmee je de rovings vlak en recht strijkt én het uitlaten harden onder het elektrische deken geeft mij de positieve stemming. Hopelijk niet op wensdenken gebaseerde misplaatste zelfoverschatting...
Nu ik weet wat een 50K roving echt doet qua oppervlak is de volgende stap: wat te doen voor de capstrips??
De capstrip doorsnede is bekend. Dat delen door het oppervlakte van een gesopte 50K roving levert het aantal rovings op voor de betreffende doorsnede.
De vraag is echter: kan dit sterkte technisch? De sheet van Baron rekent met max. spanning van 800-850 N/mm^2. Maar rekent dat voor 24K roving uit, en ik heb gemerkt dat kennelijk de vertaalslag van 24K naar 50K niet helemaal opgaat zoals gedacht. Dus dat is nog even een nadenkertje.