@crins : ik zal de JS1 vooral op de Ginkelse heide vliegen.
Gisteren kwamen de nieuwe polijstmiddelen en de 1.2mm nozzle binnen.
De werking van het polijstmiddel is wel zo mooi dat ik besloten heb alles wat gespoten is te schuren met K2000, 3000 en daarna in 2 stappen te polijsten. Het is prettig simpel werk. (Hier kom ik nog op terug, eerst zorgen dat zoveel mogelijk onderdelen gespoten raken.)
Gisterenavond gelijk maar het eerste tippaneel gespoten met de 1.2mm nozzle en zo'n 7 à 8% verdunde verf. Dat viel een beetje tegen. Dikkere klodders verf ipv een fijne nevel.
Het zag er zo uit vanmorgen:
Slechte foto, maar misschien als je inzoomt zie je er wel wat van.
Vannacht nog eens liggen denken en besloot het volgende te doen: hogere lucht druk vanuit de compressor reduceer zodat er meer lucht te regelen valt op het pistool. En de verdunning weer naar 10% bij egaal witte ondergrond.
Vanmorgen een gecalculeerde schatting gemaakt van de benodigde verf voor de romp, een keer diep ademhalen en gaan met de spuit.
En het pakte veel beter uit! Nog steeds niet vrij van een sinasappelhuidje, en ook een enkel stofje, maar al beter dan de winglets! De verf is in meerdere laagjes aangebracht waarbij ik na de eerste dunne maar aaneensluitende laag zo'n 5 minuten uit heb laten dampen. Daarna een iets vollere laag, waarna enkele minuten weer laten uitdampen. Toen afgespoten. Nu maar hopen dat op het moment van schrijven geen druipers ontstaan...
Er was nog genoeg verf over waarmee ik het tippaneel nogmaals gespoten heb. Nabewerken moest toch al.