Wetbike uit The Spy Who Loved Me

We zien wel waar het schip strand, ik hou zoveel mogelijk de flow van de KMB jet aan.
De buiging van de twee bladen heb ik er weer uitgehaald zodat ze recht richting de nozzle gaan, de twist blijft zodat ze aansluiting aan de kromming van het kruisje, en de hoeken vul ik op zodat die afgerond zijn.
 
Begonnen met de eerste lijn op de body te zetten, hieronder een fragment van een foto hoe het kleurpatroon eruit moet zien. Op de originele Wetbike hebben ze een grote laminaat sticker gebruikt, je ziet het begin/eindpunt vlakbij de neus zitten.

full


Hoop afplakwerk voor 1 lijn,

full


Hier en daar is wat verflekkage (verf onder de tape gekomen) maar dat is verwaarloosbaar, de zwarte lijnen die er tegen de blauwe aan komen werken dat weer weg.

full


Nachtje laten uitharden, daarna de volgende lijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Remco.

Ik zie dat ik het blauwe lijntje onder het zadel vergeten ben, misschien vanavond even doen.
Ben er nog niet uit hoe ik 'Wetbike' op de zijkanten krijg, op de voorkant (in de "koplamp") en achterkant (boven de 'bumper') moet ook 'Wetbike' komen maar veel kleiner dan op de zijkant.
Zal iemand moeten vinden die witte stickers kan maken, waterproof.
 
Blanke lak erover zie ik niet zo zitten.

Zit net te kijken langs de blauwe rand en zie dat de afplaktape van Revell op een paar plaatsen sporen heeft nagelaten, voor nu is dat nog niet zo'n ramp omdat er nog lijnen overheen komen.
Volgende afplakronde ga ik geen Revell meer gebruiken, de pest is ook dat deze tape van papier is waardoor bochten leggen moeizaam gaat.

Morgen eens kijken voor Tamiya afplaktape, hoop dat die tape van vinyl/plastic is ipv papier, anders stap ik over naar elektratape.
 
Dank je wel Lex :thumbsup:
Heb zojuist alvast wat bestanden opgezocht voor het logo 'Wetbike', als het spuitwerk erop zit neem ik contact met hem op.
 
Robby, wilde net typen dat je misschien wetbike kan maskeren en later los halen. :).

btw waarom zelf niet stikker laten printen zoals 1:1 dat ook deed?
 
Deze tape voortaan gebruiken, is echt de beste:

Scotch® 244 Afplaktape
Masking tape voor een superstrakke lakrand
Hoogwaardige afplaktape. Speciale impregnering van de drager voorkomt doorbloeden van de lak
Goede UV-bestendigheid. Tot 150 dagen probleemloos te verwijderen zonder lijmresten op de ondergrond achter te laten.
Toepassingen
Afplakken bij kritisch schilderwerk. Geschikt voor buitentoepassingen
Bijzondere kenmerken
Dikte 0,08mm
 
Robbie,

je kan even langs de parklaan in haarlem gaan (Sikkens Autolakken Ten Wolde BV), daar verkopen ze rolletjes geel afplaktape in verschillende breedtes. Dit spul is goed in bochten te leggen en volgt ook goed de ondergrond. Hoe smaller de tape, des te makkelijker gaat die in bochten.

grWinfried
 
Dank voor de tips mannen :thumbsup:
Ben net bij de Parklaan geweest en een rol afplaktape gehaald, 3mm en 33m, weliswaar geen Scotch maar dit gaat ook wel lukken denk ik.
Het zit er in ieder geval beter uit (aan de randen te zien) dan dat rolletje van Revell, was ook veel goedkoper. 3,20 euro voor 33 meter, Revell was maar 10 meter voor 2,95 euro.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is prima tape, gemaakt van het zelfde materiaal (waarschijnlijk vinyl) als elektratape waardoor het makkelijk in bochten te leggen is. Voor zover ik kan zien laat het ook geen sporen achter.
Twee zwarte lijnen zitten er nu op, alleen achter het voetstukje is de verf wat verder gekomen dan dat de bedoeling was. Lastig punt waar ik tijdens het spuiten van de zwarte onderkant van de body ook problemen mee had, later met een penseel dat stukje even bijwerken.

full


Morgen beginnen aan de rode lijnen, daarna nog 1 zwart lijntje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Impeller is binnen, de as zal wel met een aantal mm ingekort moeten worden.

full


Van de bladen moet ook 0.5 mm eraf gehaald worden, hij past weliswaar in de (30mm) tunnel met een marge van 0.5mm maar de nozzle heeft een binnendiameter van 28mm. De impeller heeft geen kegel, das minder omdat de kegel bij de eerste 'impeller' in het gaatje van het kruisje viel waardoor de as wat meer ondersteuning had. Nu komt alle stress te staan op de gelijmde askoker, die stress moet beter verdeeld worden.

full


De impeller heeft aan de voorkant genoeg materiaal om een gaatje te boren voor een 4mm pin of schroef, die vervolgens in het kruisje valt met een glijlager. De grote KMB jet heeft deze ondersteuning ook voor de as.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Messing buisje van 4mm in de impeller gemaakt, moest eerst de pukkel weg vijlen om nauwkeurig een 4mm gat erin te boren. Begonnen met een 1mm boortje, daarna oplopend naar 2, 3 t/m 4mm, het buisje zit met grijze epoxy in de impeller. Het gat in het kruisje heb ik uitgeboord tot 5mm waarin een messing buisje met dezelfde diameter in gelijmd zit, dat buisje heb ik wat langer gehouden zodat de kegel er overheen valt. Het 5mm buisje fungeert als glijlager en als ruggengraat van de plastic kegel.
Ik heb 4 zaagsneden aan de tip van de kegel gemaakt zodat daar de bladen van de stator in vallen.

full


Als de kegel en de bladen erop gelijmd zitten komt het er ongeveer zo uit te zien,

full


Morgen nieuwe stator bladen maken omdat de gene die er nu aan zitten een (gemangeld) test model is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Statorbladen zitten erin en de pootjes van het kruisje slanker gemaakt,

full


Het geheel getest met een 9 volt batterij, alles draait maar de motor is niet zo best.
Hij heeft moeite om op gang te komen en die gang vast te houden, het toerental is erg laag.

full


Was te proberen, die motor had ik van iemand gehad en lag jaren lang ergens in een doosje.
Andere motor bestellen, ééntje die 10.000 toeren per minuut draait. De tandriem zal het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn, de fabrikant zegt dat die maximaal 5000 toeren aan kan.
Jammer dan, we zullen zien wanneer de tandriem knapt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top