Spuitwerk van de body is helemaal klaar, ben nu bezig met het bijwerken van een aantal punten die niet zo goed uit de verf zijn gekomen.
Ondertussen weer verder gegaan met een aantal andere onderdelen, onder het zadel heb ik een gat van 5mm geboord waar een klein maar sterk magneetje in komt. Bedoeling is dat deze magneet de pop in het zadel houd,
De aantrekkingskracht van het magneetje gaat door het zadel heen zodat alles wat van ijzer is, er aan blijft hangen. De pop (die ik zelf ga maken) krijgt een soortgelijke magneet in zijn aars om er zeker van te zijn dat hij blijft zitten,
Achterop de Wetbike zit een soort sluiting, deze maak ik van aluminium door middel van een sjabloontje.
Ook voor de voetpads heb ik een sjabloon gemaakt, ben er nog niet helemaal uit waarvan ik ze ga maken, plastic of rubber.
Omdat ik vandaag precies 6 jaar lid ben van het MBF en dit mijn 2300ste post is ga ik een kleine sneakpreview laten zien van mijn volgende project voor op het water, bevroren water :-D
De Ice Dragster uit Die Another Day, niet de beste Bond film maar de Ice Dragster die erin te zien is, is wel een origineel en uitdagend model om te maken.
Aantal jaar geleden stond dit project al op mijn verlanglijstje maar omdat ik toen te weinig informatie had gevonden verdween het weer in de vriezer. Inmiddels weet ik meer over de Ice Dragster en is de tijd rijp geworden om het project op te starten. (Als de Wetbike af is)
De Ice Dragster word schaal 1/6, is dan ruim 1 meter lang en krijgt een EDF aandrijving dat normaal gesproken gebruikt word in vliegtuigen. Het MBF heeft een sub forum voor EDF bij het vliegend tuig, het is alleen niet de bedoeling dat dit model gaat opstijgen
Pierce Brosnan krijgt ook weer een rol voor het nieuwe bouwproject,
Maar eerst, de Wetbike afmaken en aan de praat krijgen.