Wie is er aan de e-sigaret?

Jeetje....

Gisteren is eigenlijk ongemerkt dag tien zonder tabak voorbij gegaan en ik merk dat zelfs de nicotinebehoefte al zeer sterk afneemt....

Als dit zo door gaat, is die tweede wegwerp-nepsigaret ook gelijk de laatste....

Dat zou heel mooi zijn, want dan val ik ook niet meer onder dit "subforum"....

Groet, Bert

Heel tof hoor Bert. En dat soort dagen komen straks vaker voor. Maar er komen vast ook nog wel lastige dagen. Morgen ben ik 3 maanden rookvrij precies. De dagen die ongemerkt zonder tabak voorbij gaan nemen nu flink toe.

Vandaag dan ook maar besloten de nep-peuk een beetje uit het zicht te leggen, en geloof het of niet, tot nog toe nog geen nicotine binnengetrokken ook....

En ondanks dat, ging ik niet eens door het lint toen er iets vervelends stukging (hekrotor van mijn lesheli). Dus het lijkt er echt op dat de afhankelijkheid behoorlijk af aan het nemen is.... :thumbsup:

Groet, Bert

... men vond in het ziekenhuis verschijnselen van kanker en toen dat bekend was, agressieve soort, gelijk door de MRI scan en daar bleek dat er geen uitzaaiïngen waren dus men was er op tijd bij anders was het mogelijk te laat geweest. ...
Poeh, een geluk bij een ongeluk dus :)
... Na 43 bestralingen is de situatie onder controle ...
Mooi :) 43? Jij hoeft zeker geen nachtlampje meer te laten branden?
... Roken is natuurlijk verslavend, maar nicotine op zich is helemaal niet zo verslavend als mensen denken. ...
Ik heb eens gehoord/gelezen dat nicotine/roken zeven keer verslavender is dan heroïne. Toen begreep ik waarom stoppen zoveel moeite kost. Maar dat gaat dus niet op begrijp ik? Ik heb, gelukkig, nooit gerookt.

Laatst bewerkt:
Ben zin november ook in bezit van een e-peuk. Het bevalt mij meer dan goed.

Ik gebruik ongeveer 1,5 flesje in de maand, rond de €7,-. Waar eerst rond de €150,- kwijt was aan zware shag p/maand.

Ik heb eens gehoord/gelezen dat nicotine/roken zeven keer verslavender is dan heroïne. Toen begreep ik waarom stoppen zoveel moeite kost. Maar dat gaat dus niet op begrijp ik? Ik heb, gelukkig, nooit gerookt.

Weet niet of dat echt zo is.... (hoe meet je dat? hoe bereken je of iets 7 keer of 6 keer of mischien maar 3,5 keer zo verslavend is?)
Wat ik wel gemerkt heb is dat het een uiterst verneukende verslaving is: Nicotine doet niet zoveel, behalve de ontwenningsverschijnselen van de geestelijke verslaving verergeren.
Mogelijk is dat voor ieder mens anders, maar zonder Nicotine lukte het niet om de gewoonte van het roken te doorbreken (en ik werd daar écht agressief van) maar met Nicotine viel het stoppen met roken alles mee.
En nu lijkt het er aardig op dat ook het Nicotine gebruik tamelijk makkelijk af te bouwen valt... nog maar drie "pufjes" gedaan vandaag....

Waar eerst rond de €150,- kwijt was aan zware shag p/maand.

Ongeveer 15 pakjes in de maand, zat ik ook ongeveer op.... alleen dan 15 x 50 gram i.p.v. 15 x 40 gram....

Heb wel eerst een week of vier zwaar afgebouwd (terug naar één pakje in de week) voor ik via de e-sigaret probeerde te stoppen.

Het stoppen schijnt te lukken.... Nu maar hopen dat het "volhouden" ook lukt....

Groet, Bert

Mocht je een keer de mist ingaan en toch tabak roken op een lastig moment of juist gezellig moment gewoon de dag erop doorgaan met stoppen..

Ben zin november ook in bezit van een e-peuk. Het bevalt mij meer dan goed.

Ik gebruik ongeveer 1,5 flesje in de maand, rond de €7,-. Waar eerst rond de €150,- kwijt was aan zware shag p/maand.

Waar haal je zo'n E-sigaret eigenlijk? En wat kost dat?
En zo'n flesje? Wat lijkt een beetje op zware van Nelle?

Toch ook maar serieus overwegen gaat...

Bijna elke pomp station hebben ze wel liggen. Of een lokale tabak boer.

Ik hen hem bij een pomp gekocht, was €17,50 kwijt. Daar kwam nog een potje vloeistof bij. Maar die heb ik gekocht bij een e-smoker winkel. Daar kon/kan je alle smaken testen die ze hebben. Ik betaal voor een potje a 10ml €3,95 en kan daar de e-smoker 7x mee vullen.

Tja, wat lijkt op zware vanelle. Dat zou dan potje van 18mg nicotine worden. Smaken zijn verschillend en kan ik geen advies in geven. Zelf rook ik de banaan, jamaica rum, perzik en mango. Ik heb ook 4x het deel waar vloeistof in gooit om af en toe smaak af te wisselen.

Ben begonnen met ook 18mg en zit nu op 9mg nicotine.

De in de winkel verkrijgbare zijn meestal de wegwerp of cartridge varianten, beperkt in smaak en levensduur en naar verhouding duur. De online vloeistof versie zijn beter, meer smaken mogelijk en de batterij houd het langer vol. Types als EGO, Joyetech, Kanger etc. zijn toch wel de meest verkrijgbare. Het loont de moeite of even online onderzoek te doen.
Met vloeistof en de atomizers die je af en toe moet vervangen nu ongeveer 25,- per maand kwijt tegen dik 120,- per maand. Tel uit je winst. Ben je of was je een veel roker dan is een batterij van 1000mAh toch wel een must. En van de oude atomizers na een klein reinigings badje in de ultrasoon leuk voor een modelbouw rook machine.

Ik denk dat je als beginner beter eens een echte e-rookshop kan binnen stappen voor een goed advies en een test voor een goeie smaak om te beginnen. E-roken heeft gewoon niet dezelfde smaak als sigaretten en je moet niet met iets beginnen wat gewoon goor kan zijn.
Gelukkig ontstaan er wel steeds meer echte winkels waar je ook wat uit kan proberen. Dat is zeker een ritje waard!

Wat je ook dampt, damp het langzaam.. Een trekje van een sigaret is korter dan een haaltje aan je dampstok. Daar moet je rustig 4 of 5 seconden voor nemen en dat is even wennen.

Edit: Wees vooral niet te zuinig. Heb je je hele set er niet binnen 1 maand uit dan lukt het wel in 2 maanden. e winst voor je lichaam heb je direct!

Laatst bewerkt:
Hier ook sinds een half jaar over op de E-sig, en vindt een gewone sigaret of shaggy nu ronduit smerig.

Vele malen proberen te stoppen maar voornamelijk het gemis van iets in je handen te hebben werd ik gek van en uiteraard de drang naar nicotine deed mij altijd weer terug grijpen om weer te gaan roken.

Vanaf standaard 18mg liquid geleidelijk aan nu op 3mg nicotine DIY liquids, mede door het beter begrijpen van de materie en betere spullen is de smaak en beleving toegenomen waardoor er telkens minder nicotine nodig is :)

Een en ander heeft geresulteerd in een beter conditie / smaak / reuk en een effectievere nachtrust, en omdat ik het wel leuk vindt is een verslaving nu meer een hobby geworden ;)

Voor een ieder die het wil proberen ga niet die rommel bij de sigarenboer kopen maar lees je goed in voordat je ergens aan gaat beginnen, dit zal zeker de kans op slagen met 100% vergroten.

Forum met heel veel nuttige info,
Elektrisch-Roken.com - Forumindex

Wat trouwens een hoop rokers niet weten is dat de tabac fabrikanten extra's toevoegen om de verslaving te boosten zodat het meer moeite kost om er van af te komen.

Google maar eens op "sigaret with ammonia"

Jeetje.... vanmiddag was ik op het veld de enige die NIET rookte (van de 5 aanwezigen totaal) en het is me gelukt niet eentje te bietsen.
Kostte niet eens superveel moeite, maar helaas wél de tot dan toe nicotinevrije dag om zeep (had tot 14:00 ongeveer nog niet naar Nicotine getaald, maar toen stak toch de behoefte even de kop weer op....)

Al met al valt het niet tegen tot nog toe....

Groet, Bert

Voor zover bekend zit er niets in de vloeistoffen, die zijn bekend. Of de smaakstoffen extra's bevatten weet ik niet. Nicotine niveau heb jezelf in de hand van 0 tot zwaar. De noodzaak om te stoppen is dus vele malen minder bij e-liquids. Als er accijns ooit geheven gaat worden op deze ontwikkeling dan weet ik wel weer een partij te bedenken die extra verslaving als nuttig ziet. Voor als nog is er "letterlijk" geen vuiltje aan de lucht

De schadelijke stoffen in de vloeistof zijn tot nu toe vrijwel niet aangetoont op de nicotine na. En nicotine was wel het bekendste bestanddeel van echte sigaret maar zeker niet het meest schadelijke. Voor kaneel als smaakstof schijn je wel te moeten oppassen.

Het RIVM heeft onlangs in een aantal e-rookwinkels vloeistoffen meegenomen voor analyse. Daar is voor zover ik weet nog geen uitslag van.
Raar is wel dat het RIVM het dus al zwaar heeft veroordeeld voordat ze echt onderzoek hebben gedaan!
Ik zal totaal niet verbaasd zijn wanneer hun conclusies lijnrecht tegenover andere onderzoeken liggen.

Gelukkig is een flink aantal gerenommeerde artsen al een grote voorstander van het dampen.

Gelukkig is een flink aantal gerenommeerde artsen al een grote voorstander van het dampen.

Op grond waarvan moet je daar gelukkig mee zijn?

Lijkt me dat zo'n mening evenveel waard is als het tegenovergestelde zolang er geen gedegen onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek gedaan is.

Groet,

Ad

Ongetwijfeld niet mega gezond, maar dat is een frikandel ook niet en een uurtje lopen langs de snelweg ook niet...... Er zitten in ieder geval iets van 4000 minder schadelijke stoffen in dan bij verbranding van tabak. Onderzoek zal uitwijzen hoe veel minder schadelijk het is. Maar dat het minder is, is iets wat men niet hard wil roepen, men kan er door beginnen of men loopt accijns mis. Kortom de mening is afhankelijk van het belang, 100% oprecht is het nooit.

Back