X-ray T1 evo-2

*UPDATE*

De xray is nu volledig rijklaar. Ik heb voor de eerste keer op AMCA in Apeldoorn gereden. Dat ging allemaal erg goed. Ook bij EVMC in Velp, liep die lekker.

Mijn setup:

esc: Nosram dominator evolution
accu: sanyo 2400, gematcht
motor: Corally, 19 turns
banden/inserts: take off CS27, medium inserts
kap: Mazda 6

risenscreens_111.jpg

risenscreens_112.jpg

risenscreens_113.jpg

Alleen de motor is aan vervanging toe. Ik dacht zelf aan een V2, 19 of 12 turns. Tussen die twee motoren zit ik nog te twijfelen omdat ik niet goed weet of ik met een 12 turns wel een goede rijtijd heb (5/6 min). Kan iemand mij dat vertellen?

tja dat ligt aan heel veel elementen:

vertanding
verplaatsing
vertiming
wat voor lader
banden gesmeerd of niet
wegligging
rijgedrag
en ga zo maar door.....

maar ik denk dat je met 2400 accu's en een standaart V2 12 turns het niet red, je kan dan kiezen voor andere accu's of andere turns van je motor,
het zou kunnen zijn dat als je je motor terug timed dat je het misschien net red.

en trouwens leuke apparte stij die kappen en velgen :)

Groet Robo

maar jasper je hebt opzich geen keuse er word op evmc alleen met 12 turns gereden. omdat er te weinig animo is voor de 19 turns klasse :?

mooi karretje hoor.

maar ik zou de schakelaar van je regelaar OF doorverbinden OF ergens anders plakken,
ik had hem ook ongeveer daar zitten, en hij is er een keer afgereden in een wedstrijd ik stond toen stil eind rechte end EN DAAR WIL JE NIET STAAN.
plak de schakelaar bijvoorbeeld op je boven dek.

Groet Robo

Ik zie dat je de veren vervangen hebt door witte, heb je ook de olie uit de schokbrekers vervangen? Ik zou kiezen voor 30W of 40W met alle (4) gaatjes open.

En probeer het ook eens zonder stabi's, die heb je alleen binnen op tapijt nodig. Alleen bij hoge uitzondering heb je die op een circuit als Velp en Apeldoorn nodig.
(Voor en achter stabi's is zowiezo onzin)

Stabi's zijn echt bedoeld als laatste redmiddel, probeer eerst andere afstelmogelijkheden. Als de achterkant uitbreekt gebruik dan voor iets hardere veren/olie (of 2 gaatjes dicht) of zet de achterschokbrekers schuiner.
Heb je er ook het Xray setup boekje bij gekregen?

Vassago zei:
Ik zie dat je de veren vervangen hebt door witte, heb je ook de olie uit de schokbrekers vervangen? Ik zou kiezen voor 30W of 40W met alle (4) gaatjes open.

Ik heb de olie vervangen voor 30 wt, rondom.

Vassago zei:
En probeer het ook eens zonder stabi's, die heb je alleen binnen op tapijt nodig. Alleen bij hoge uitzondering heb je die op een circuit als Velp en Apeldoorn nodig.
(Voor en achter stabi's is zowiezo onzin)

Okey, ik zal ze eraf halen en kijken hoe het rijdt.

Vassago zei:
Stabi's zijn echt bedoeld als laatste redmiddel, probeer eerst andere afstelmogelijkheden. Als de achterkant uitbreekt gebruik dan voor iets hardere veren/olie (of 2 gaatjes dicht) of zet de achterschokbrekers schuiner.
Heb je er ook het Xray setup boekje bij gekregen?

Het setup boekje heb ik er bij gekregen en al een keer doorgelezen.

Hm, je hebt al een keer op Velp en Apeldoorn gereden, dat zijn echte brandstof circuits, als AMCA niet te ver voor je weg is is Deventer dat vast ook niet. M.A.W kom gerust eens rijden bij rchotwheels :wink:

Ik ben lid van rchotwheels, en heb een keer op AMCA gereden met 15T, maar omdat een brandstof circuit was trok het me niet zo, ons circuit heeft veel meer bochten en 1 recht stuk. Daarom rijd ik daar nog maar met een 27T club motor :oops:

ik rijd op Gouda met 12 turns Peak Vantage v2 .... vlammen :twisted: :schrik:

maar goed... waarom rijden die Xray's allenmaal met 30W ik heb ook zo'n flessie, maar vergeleken met schumacher 45W is die Xray olie water.

Groet Robo

marvin zei:
ons circuit heeft veel meer bochten en 1 recht stuk. Daarom rijd ik daar nog maar met een 27T club motor :oops:

Kijk, dat is dus juist een hele verstandige opmerking en niets om je voor te schamen! Ik ben zelf ook (nog) niet zo'n ster, maar meer mensen zouden eerst eens met een motor met veel turns het circuit moeten verkennen. Je bent in ieder geval niet iemand die gelijk een 12-turns in zijn auto knalt en m aan gruis rijdt. Misschien dat je voor wat meer snelheid een 23-turns kunt aanschaffen, dan kun je al een stuk beter meekomen.

juist helemaal mee eens Jaap.... :thumbsup:

zelf rijd ik alles circuits of met 27 of met 17 (ligt aan de grootte) even rond even de bochtjes verkennen en de baan verkennen. en als ik dan een paar rondjes gereden heb rijd ik even rustig met 12 (banden ook opwarmen) en dan pas rijd ik echt volgas zo snelmogelijk over door. nog geen schade gereden :D :D

Groet Robo

Roboscan zei:
juist helemaal mee eens Jaap.... :thumbsup:

zelf rijd ik alles circuits of met 27 of met 17 (ligt aan de grootte) even rond even de bochtjes verkennen en de baan verkennen. en als ik dan een paar rondjes gereden heb rijd ik even rustig met 12 (banden ook opwarmen) en dan pas rijd ik echt volgas zo snelmogelijk over door. nog geen schade gereden :D :D

Groet Robo

jij bent ook een hele goede en ervaren rijder dus zo vaak botst ook niet zoals je al zegt.
groet Cees

Back