XXlite

hier de eerste indrukken van Mike Stern:

RC Groups - View Single Post - XXlite

Mike Stern heeft dus blijkbaar een zeer grote discount gekregen.
Bas,bestel vlug een XXlite, zoland Holland nog een triple A rating heeft kan je een gunstige financiering versieren ( mijn Nederlands is voorbeeldig:rolleyes: )
Eventueel kan een interview bij Pauw & Witteman jou helpen. Google naar "Pauw & Witteman go XXLite" - 328 hits in de laatste 24 uur !
Gezien de uitslag van de eerste verkiezingsronde in Frankrijk, kom ik binnenkort in het wonderlijke Wildersland wonen :murder:
Cool is the rule = tussen 1:15 en 1:58 op dit :7CscPTI8fwA[/media] Lewis And The News - Bad Is Bad - YouTube

Yves
Guitar slinger (six stringer)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit weekend heb ik in Herten de eerste wedstrijd gevlogen met de XXlite (Dokkum tel ik niet mee). Een erg sterk deelnemersveld dus een prima test om te zien wat het toestel kan.
Zaterdag werd er niet gevlogen vanwege regen en zondag zijn er 7 rondes gevlogen. De wind was matig (de meesten hadden tussen de 30 en 50 gram aan boord) en de thermiek was niet overdreven sterk en er moest soms een aardig stukje gevlogen worden om in een bel te komen.
Bij deze omstandigheden is de XXlite (die ik de gehele wedstrijd zonder ballast heb gevlogen) me prima bevallen. Het voordeel van de goede reach was mijn inziens groter dan het nadeel van de iets hogere vliegsnelheid in bochten.
Het toestel had de wedstrijd kunnen winnen maar de piloot maakte een misbeslissing tijdens een van de AULD vluchten en verloor iets te veel tijd tijdens het doorstarten.

De komende tijd moet ik het toestel leren kennen (tot nu toe heb ik er niet meer dan twee weekenden mee gevlogen hetgeen veel te weinig is voor zo'n totaal ander concept) en beter afstellen, ook moet ik mijn vliegstijl naar het toestel aanpassen (ik moet agressiever gaan vliegen).

Bas

Dit weekend heb ik in Herten de eerste wedstrijd gevlogen met de XXlite (Dokkum tel ik niet mee). Een erg sterk deelnemersveld dus een prima test om te zien wat het toestel kan.
Zaterdag werd er niet gevlogen vanwege regen en zondag zijn er 7 rondes gevlogen. De wind was matig (de meesten hadden tussen de 30 en 50 gram aan boord) en de thermiek was niet overdreven sterk en er moest soms een aardig stukje gevlogen worden om in een bel te komen.
Bij deze omstandigheden is de XXlite (die ik de gehele wedstrijd zonder ballast heb gevlogen) me prima bevallen. Het voordeel van de goede reach was mijn inziens groter dan het nadeel van de iets hogere vliegsnelheid in bochten.
Het toestel had de wedstrijd kunnen winnen maar de piloot maakte een misbeslissing tijdens een van de AULD vluchten en verloor iets te veel tijd tijdens het doorstarten.

De komende tijd moet ik het toestel leren kennen (tot nu toe heb ik er niet meer dan twee weekenden mee gevlogen hetgeen veel te weinig is voor zo'n totaal ander concept) en beter afstellen, ook moet ik mijn vliegstijl naar het toestel aanpassen (ik moet agressiever gaan vliegen).

Bas

In posting 3 lees ik nog dat het geen goed concept is en dat anderen dit al vruchteloos geprobeerd hebben en nu lees ik dat er misschien mee gewonnen had kunnen worden. Vreemd vind ik dit.

[148691] xxlite

BvdB

In posting 3 lees ik nog dat het geen goed concept is en dat anderen dit al vruchteloos geprobeerd hebben en nu lees ik dat er misschien mee gewonnen had kunnen worden. Vreemd vind ik dit.

[148691] xxlite

BvdB

Tiens zo vreemd is dat toch niet. Er is ooit aangenomen dat de aarde vlak was. Vergissen is menselijk zou ik zo zeggen.

Ik had in Herten beloofd m'n flapstanden te posten:

- gooi: 0 mm en geen snapflap.
- cruise: 2 mm en geen snapflap.
- thermiek: 3.5 mm en bij full up 1,5 mm extra.

Bas

Bas

Bas,

Ik heb jou niet op de deelnemerslijst gevonden. Vloog je dan "undercover" met de dubbel extra large ? Kan goed zijn want de vleugel is zo slank dat je hem bijna niet kan zien. Ach ja nou merk ik het : een schitterende achtste plaats, dus mijn felicitaties.

De Belgen hebben weer uitzonderlijk slecht gevlogen. Nochthans waren er niet veel goede piloten. De universele haring heeft weer gewonnen. Dit wordt monotoon. Is er dan niemand die hem paroli kan bieden ? Volgende wedstrijd kan alleen maar beter (dus met Salpeter). Ik schrijf hem (Martin H) een PM dat hij nu beter kan stoppen met winnen, want anders annuleer ik "sofort" al mijn SP bestellingen (~25 units).

Yves
Azijnpisser :murder:

Laatst bewerkt:
Yves,

Martin H is zeker te verslaan, deze wedstrijd had hij zelfs al twee niet 1000-ders!
Gezien het deelnemersveld is een achtste plaats redelijk maar er had meer ingezeten.

Bas

Yves,

Martin H is zeker te verslaan, deze wedstrijd had hij zelfs al twee niet 1000-ders!
Gezien het deelnemersveld is een achtste plaats redelijk maar er had meer ingezeten.

Bas

OK Bas, heb ik allemaal goed genoteerd. We moeten hem dus onder meer druk zetten. Voor mij tamelijk gemakkelijk : ik rij nog een paar extra tourtjes met zijn Corinne in mijn Carrera. Dat zal hem wel eventjes doen wankelen :ontopic:
Sorry, ik moet snel afsluiten (Martin H aan de lijn ...)

Yves
Alle middelen zijn goed, alleen het doel telt (amai da's straf)

Ik had in Herten beloofd m'n flapstanden te posten:

- gooi: 0 mm en geen snapflap.
- cruise: 2 mm en geen snapflap.
- thermiek: 3.5 mm en bij full up 1,5 mm extra.

Bas

afgelopen weekend had ik m'n zender dusdanig geprogrammeeerd dat ik tijdens de vlucht de thermiekstand tussen 3.5 en 6.0 mm kon regelen. In alle bellen die ik tegenkwam (waaronder sommige groot en sterk) werd de bestuurbaarheid slecht als ik meer dan 3.5 mm flap gaf.
Bart en Loet hebben Mike Stern in Lawford zien vliegen en mailden dat Mike in bellen sneller vliegt dan Kristof en ik. Blijkbaar is meer flap (6 mm) mogelijk als je gedrukt in bellen vliegt, is je vliegstijl dusdanig dat je continu tegen overtrekken aanzit dan moet je zeker niet verder gaan dan 3.5 mm.

Bas

Bas,

Zou het kunnen dat Mike misschien wat zwaarder vliegt. Daardoor gaat het ook sneller. Met een zwaardere kist kun je meestal wat meer flap zetten als met een lichte waardoor de daalsnelheden niet of nauwelijks groter tijdens draaien worden maar de glijsnelheid wel.

Hoi Alex,

vermoedelijk vloog Mike in Lawford zonder ballast, het moet aardig tochten voordat je bij een XXlite van 230 gram ballast gaat toevoegen (ook heb mailtjes van hem waarin hij aangeeft dat hij zonder ballast ook 6 mm in thermiek gebruikt). Het zwaartepunt van Mike en mijn toestel is hetzelfde.
Ik ben ervan overtuigd dat Mike meer flaps kan zetten omdat we een verschillende vliegstijl hebben.

Ik ben het met je eens dat bij een hoger gewicht meer flap gezet kan worden. De waarden die ik neergezet heb gelden voor een gewicht van 230 gram, bij een hoger gewicht kun je waarschijnlijk iets verder gaan.

Bas

vermoedelijk vloog Mike in Lawford zonder ballast, het moet aardig tochten voordat je bij een XXlite van 230 gram ballast gaat toevoegen (ook heb mailtjes van hem waarin hij aangeeft dat hij zonder ballast ook 6 mm in thermiek gebruikt).

Bas,

Ik weet dat Mike in ieder geval zondag middag met 20 gr ballast heeft gevlogen. Waarschijnlijk ook op zaterdag.

Helle

Hoi Helle,

Dank je voor deze informatie!!
Dit zal deels zijn snellere bochten verklaard hebben, maar ik blijf ervan overtuigd dat Mike het toestel minder ophangt dan ik.
Ik hoop hem er binnenkort zelf een keer mee te zien vliegen.

Bas

Bas,

Het model ophangen, hij zou niet weten hoe het moet. Hij vliegt heel agressief/ aanvallend. Na 30 seconden is hij zo ver weg dat niemand anders erbij kan als hij in een bel zit.

Het is heel interessant om te zien hoe hij met de XXlite vliegt. Het moet echt bij je passen, anders lukt het niet.

Helle

Bas,

Het model ophangen, hij zou niet weten hoe het moet. Hij vliegt heel agressief/ aanvallend. Na 30 seconden is hij zo ver weg dat niemand anders erbij kan als hij in een bel zit.

Het is heel interessant om te zien hoe hij met de XXlite vliegt. Het moet echt bij je passen, anders lukt het niet.

Helle

ik ben ook iemand die graag sneller vliegt , omdat ik daar vaak commentaar op kreeg probeerde ik altijd trager te vliegen , ik ga dit toch overboord gooien denk ik en niet meer focussen op een trage vliegsnelheid .

-kristof-

zal zeker goed opvallen !

en ik merk geen gewichtverschil

full

full

Back