Zoom 400 verslag! :D

ik heb geen raptor 30 meer :)

maar je bedoelt de cyclics ?
ongeveer hetzelfde.

de logo kan je sneller op cyclics krijgen door de headspeed op te voeren (ik zou rond de 1800 gaan zitten)
let wel op dat de logo niet gemaakt is voor een rpm van 2200 !!! die bladen zijn veilig tot 2000 rpm ongeveer.
als je op 1800 rpm nog niet vind dat ie hard genoeg stuurt kan je lichtere paddles monteren.

Er zijn er zat die zo vliegen. Moet je er wel thrust bearings in hebben zitten.
Maar ik doelde meer op de snelheid waarop dat ding omhoog gaat. Die zoom gaat echt minimaal 4 keer sneller. Ik zit al op mijn maximale pitch bereik. Met BBT bladen die ik er onder had zitten ging dat ding veel harder omhoog (heb nu HeliTech bladen). Die hadden iets meer bladoppervlakte.

Maargoed zal eers 2000 proberen. Denk dat ik nu rond de 1400- 1500 zit ofzo. toch maar eens een toerentalmetertje kopen.

tja jij stelde je pitch enzo ook af op het oog enzo he :wink:
met andere bladen kan je pitch bereik gerust een paar graden minder zijn.

koop een bladhoekmeter en toerenteller en dan kan je gaan finetunen.

overigens vertoken wij op de zoom 200 watt aan vermogen, 100 wat per kg om te kunnen vliegen en de zoom weegt er 500, dus niet zo raar dat ie wegstuift als een idioot he :D

in afwachting van die belt drive even de standaard motor terug ingestoken..
is echt niets waard..is ook te verwachten als je op een motor van 7.2 volt 11 volt stuwt;dan gaat die ook niet lang mee..max een 20 tal vluchten...
is lam en ik geraak nog met moeite 1,5 m van de grond.
pitch:
+7
0
-4

toch vliegt ie aardig met de stock motor, de reden dat je amper loskomt is de 7 graden pitch.
dan stook je ook de borstels compleet op.

zet de pitch maar eens op een graad of 5, dan kan je prima rondvliegen.
maar in vergelijk met een brushless.............nee dan is het niks nee :wink:

ik heb dit onderwerp gesplitst, het gaat hier tot nu toe mooi over de zoom, voor info over de logo heli is nu een nieuwe draad geopend "welke logo helicopter"

Waarom geen DD aandrijving aan de staart? Brushless motortje meemixen met hoofdmotor. CP blijft behouden.

Te zwaar?

Ik ben benieuwd naar de prijzen van de onderdelen die bij een crash meestal kapot gaan zoals:

Hoofd-as
Paddle-as
Frame (soms)
tailboom
etc...

Wie kan mij dat vertellen?

Groeten,
Marcel

het frame draagt de absoluut belachelijke prijs van 57 euro.
gelukkig is de mijne daar geknakt waar dalijk de carbon plaat van de beltdrive overheen komt

@ satoer en medebestellers van de belt drive.
ik zie er toch vanaf om de belt drive te kopen.
als ik al de kosten optel wat dit kleine helicoptertje mij al gekost heeft.. :oops: en nog draait die niet goed.. :evil:
en mijn badkamer is belangrijker dan een heli'tje die meer valt dan vliegt.. :wink:
wie zegt dat met die belt drive alle problemen weg zijn??
wat moeten we dan nog veranderen want telkens komt er een verdoken kost op met de zoom..
sorry..

ik denk dat de bstelling al weg is, en eerlijk gezegd vind ik dan wel dat je een afneem verplichting hebt naar michel satoer die het geregeld en besteld heeft, je kan hem niet laten zitten met 1 belt drive.

overigens zijn met de beltdrive de problemen volkomen opgelost, en daarbij, zonder de beltdrive kan je hem in de kst mikken, want met de originele tandwielen word het nooit niks.

Ik ben het volledig eens met Gerard, een pagina terug stond nog dat het niet vrijblijvend was dus dan had je dit eerder moeten bedenken.

Een optie zou zijn: een belgische kandidaat zoeken, die het geld naar jou overmaakt en aan Michel vragen of hij jouw adres wil wijzigen in hetgeen van die kandidaat.

Maar 'toch maar niet, geld terug' is niet de manier om zaken te doen op deze manier.

Verder moet deze beltdrive idd de oplossing zijn voor de problemen :roll:

@Javan :nooo:

Kom op je bent met heli's begonnen en nu is er geen weg meer terug. :wink:

niet allemaal op mijn dak zitten..
toch moet ik jullie ook gelijk geven,een afspraak is een afspraak.
daarmee arrangeer ik me tegenover satoer..als u deze niet kwijraakt aan ander belangstellende ,koop ik deze toch.
ik denk dat er toch meer geinterresseerden zijn..

Hoi Jan, de belt-drives zijn inderdaad al lang besteld en betaald. Ik heb er duidelijk bij gezet dat dit niet vrijblijvend is. Ik ben geen winkel, daarnaast verdien ik er helemaal niets aan.

Maar goed, ik zal de belt drive in het te koop sectie van het forum plaatsen, raak ik de belt niet kwijt dan zit je nog steeds vast aan de belt drive.

Dan willen we bij een van de volgende keren indoor-helivliegen in Rotterdam toch wel eens zien of zo'n belt-drive nou echt het ei van Columbus is...

Back