Zoom 400 verslag! :D

Wie wil er een Zoom 400.

Ik ben het nu spuugzat van dat ding ik verkoop hem nu al weer ik heb hem misschien nog niet eens 2 maand. Wie heeft belangstelling ik verkoop hem compleet met electronica. stuur effe een pmtje.
@Freakazoid
Misschien iets voor jou.

Ik zeg er wel eerlijk bij dat je twee onderedelen nog moet kopen ivm een harde landing maar verder is er niets aan de hand.

Tja.....
't is en blijft een heli, he! :roll:

Enige toewijding is wel gewenst/noodzakelijk.

Dus voor een ieder die een be(heli)vlieging voelt opkomen.....
Bezint eer Gij begint. :wink:

@Gizmo: wel jammer dat je zo snel opgeeft hoor! :evil:

Adviesje van mijn kant?
Neem hem niet als eerste heli(ervaring)
Laat hem voorlopig even standaard.
Hooguit een HH-gyro er in (echter niet nodig indien redelijke ervaring/ wel prettig) .
Ik heb inmiddels redelijk wat vluchtjes gemaakt, en "slechts" 1x mijn staart-rotor-input... gestript (foutje bij eerste vlucht).
Als enige verdere schade: motor gesloopt wegens te lui zijn om hem te laten inlopen.
Ik vind de Zoom (oid) een erg leuke heli, maar houdt er rekening mee dat het niet gemakkelijker is en wel fragile.

@Gerard: Veel plezier & welkom to the Zoom-club :wink: :thumbsup:

Groetjes, Erwin

Wijze woorden van Erwin !!

De zoom is een echte heli.... zonder het nodige sleutel/afstelwerk kom je nergens :roll:
Neem de tijd om te expirimenteren en vergeet niet dat het een klein/licht en dus kwetsbaar model betreft.
Na de eerste problemen verholpen te hebben heb ik er nu meer dan 50
geslaagde vluchten opzitten met regelmatig het nodige kunst en vliegwerk, ik ontzie hem/haar zeker niet!! en toch blijft alles nu heel.

Mochten er mensen zijn die door dit forum afzien van de aanschaf van een zoom,
dan waren diegene waarschijnlijk toch al niet klaar voor het (micro) heli-wereldje.
Tegen diegene die het wel aandurven zou ik willen zeggen,
het loont zeker de moeite om dit helietje onder "de sticks" te krijgen.

als je eens goed leest op het forum is de zoom de enigste micro (ik vind het al geen micro meer, het is net iets groter en degelijker, op het staat wieletje na :) )dan een hornet/picollo achtige

ik was ook de eerste die het nieuws erover bracht :wink:

bij mij staat er al lang 1 in de planning, hou alleen nog niet zo van de kinderziektes die hij nog heeft.
ik denk dat als eerste micro een zoom toch iets te hoog gegerepen is, er komt wat meer kennis en afstelwerk bij kijken dan bij een picollo ofzo, dat is allemaal wat gemakkelijker af te stellen en wat crash bestendiger, en dus meer geschikt voor een beginner.

Weet ik ;) Hij is ook stabieler enz.. maar toch lijkt hij ook problemen te hebben die van een "echte" heli niet mag verwachten. Daarom ga ik voor de lipoly. Nu kan daar ook van alles mis mee zijn maar aangezien er geen tandwielen in zitten heb ik dat probleem al niet ;)

tja, van de zoom hoor je veel van hetzelfde, er zijn er in een recordtijd ook heel veel van verkocht, dat zegt ook wel iets.

zal het allemaal zelf wel eens bekijken als ik iets van gizmo hoor.
van de lipoly hoor je nog niet zoveel, denk dat er ook nog maar sporadisch enkele van verkocht zijn en dan voornamelijk in duisland, maar dan kan jij ons mooi op de hoogte houden.

Ja, er zijn nu 2 uitgeleverd in nl dacht ik. Ik stond als 3e op de lijst en er zouden 2 of 3 binnen komen. Net gemist dus. Ik heb alleen nog de heli nodig + een regelaar. Servo's, gyro en ontvanger (R149DP ;)) heb ik al liggen en ik hoop de eerste met een online verslag te zijn :) Ik had ook verwacht van die andere 2 iets te horen op het forum maar helaas....

Effe ontopic. Die zoom heeft 1 groot voordeel. Hij weegt minder dan 500gram en mag dus lekker indoor. Lipoly met 90cm en 900 gram is indoor toch net iets teveel. Qua prijs valt het verschil wel mee. Ik moet ook nog zien dat die lipoly goed vliegt met die gekke kop constructie. Ik kon ook geen anti ritation mechanisme vinden.....

Mij lijkt de zoom inderdaad een beetje veel helicopter voor een beginnend piloot. Lekker aanklungelen door van crashen wijs te worden, is niet zo geweldig bij zon zoom, als ik zie wat een beetje sparepart kost. :P

Ikzelf ga eerst een beetje aan modderen met een Dragonfly heli, omdat die erg crash vriendelijk zijn, en de meest afbrekende parts voor zon ding zijn goedkoop als water.

Maar ik vraag me toch af.. Een zoom400 is een erg mooi beestje, maar is et de verstandigste keuze onder de micros in zijn klasse? Zoals al genoemd, de Hornet enzo, Die bestaan al n tijdje langer denk ik, dus mischien is zon ding beter, omdat daar de kinderziektes al n beetje uitzijn?

Ik weet dat ik zonder ervaring spreek nu, maar ik kan al wel een hele boel beredeneren van de dingen die ik op internet tegen kom.

Grtz,
Sven

Als je als beginner aan de zoom begint, stel dan je CP op een klein bereik in. Iets van -1 tot +6 graden pitch. Anders Gaat het allemaal echt even te snel

Gerard_nl is nu eigennaar geworden van mijn Zoom en ik wenst hem nog veel plezier met vliegen.

eerst nog tijd vinden om dat ding in de doolhof menu structuur van de 9zWC2 te proppen :)

Voor het achtertandwiel had ik al ergens anders opgemerkt dat je eens zo´n slotbaan raceauto moet open slopen. daar zitten soortgelijke tandwielen in, vaak ook nog van messing.....

Hihi, laat ik daar nou net een schoenedoos vol van hebben liggen, van die slotcars. Ik zal ze eens van zolder halen. :P

Gefeliciteerd Gerard, wel grappig dat je nu alsnog overstag bent gegaan. Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en foto's zoals altijd) :D

Om nog heel even terug te komen op die IA, als 'we' nu dus boven de 7 heli's bestellen, dan komt de prijs op 185 euro, wat toch zeker interessant wordt toch? Zeker voor diegene die een losse body willen hebben in ieder geval :wink:

losse heli zonder electronica neem ik aan.

net even de zoom geprobeerd, eerste indruk:

1. staart stuurt veel te weinig, wil eerst de staartaansturing eens aanpassen met een directere aansturing.
2. cyclics wat flauw, ik heb graag dat ie wat feller stuurt, dus de paddles en dat paddlehouders moeten lichter
3. powerrrrrrrrrr............veel te weinig met de speed 400, of ik heb te weinig pitch, heb toch het idee dat wat ik ook prul, ik krijg volgens die fantastische bijgeleverde hoekmeter niet meer dan -7 / +7 graden pitch.
weet ook niet of speed 400 meer zal trekken, hij ging bij vol pitch in ieder geval als een slak omhoog.
4. de bijgeleverde regelaar is veel te licht en gaat om de haverklap in thermische shutdown, het ding word ook pokkewarm.
op runryder lees ik veel over helis die ineens uit de lucht vallen, 10 tegen 1 dat dat de regelaar is.

tuurlijk zijn er ook positieve kanten.
met een himaxx en goede HH gyro op de staart hen je een erg leuk ding in je handen, vooral zo met de origine paddles is ie erg stabiel voor een helitje formaat "kleintje" en vliegt ie beter dan wat voor micro dan ook.

met andere woorden, its a keeper.
ik ga vandeweek even een andere regelaar proberen, en dan maar eens naar een brushless op zoek :wink:

Back