Bart_Banaan
Forum veteraan
Deze is ook heel interessant; het daadwerkelijk gemeten geluid ten opzichte van het berekende geluid (berekening is gebaseerd op de door ons opgegeven maximale 85dB(A)voor offroad uitlaten):

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste Iwan,
Ik denk dat niemand tegen geluidsreductie is, elke verbetering daar is welkom.
betekend dat Pieter, dat je mee gaat helpen aan een oplossing![]()
De mening van veel rijders is simpel, graag willen ze zien dat de EFRA dit doet zodat men op de internationale races onder dezelfde omstandigheden kunnen rijden. Als men alleen in Nederland gaat conformeren bestaat er de kans dat een dergelijke verplichting nadelige gevolgen heeft voor ons huidige bezetting aan rijders rijders.
Zou van de gekke zijn als je 100 rijdt waar je 120 mag en je wordt van de weg gehaald omdat de politie vind dat je te hard gaat (vrije vertaling)
De mening van veel rijders is simpel, graag willen ze zien dat de EFRA dit doet zodat men op de internationale races onder dezelfde omstandigheden kunnen rijden. Als men alleen in Nederland gaat conformeren bestaat er de kans dat een dergelijke verplichting nadelige gevolgen heeft voor ons huidige bezetting aan rijders rijders.
Door de toevoeging aan het regelement is al een stap gezet. Hiermee geef de je circuit eigenaar namelijk de kans om te handhaven en om op te treden tegen excessen.
Rest nu een vraag aan jouw Pieter: Heb je ook een mogelijke oplossing voor het probleem wat je schetst tav 1 of 10 auto's op de baan? Weet je of hier al onderzoek naar gedaan? Zijn er ook meetresultaten waarbij bv. 3db reductie per auto is toegepast tov 10 auto's (alle 10 met 3db minder geluid dus)?
Als het dan alleen om geluid gaat kunnen we toch met elke aangepaste uitlaat rijden? Lijkt me een leuke case aan het eind van het jaar![]()
Ik heb het er vandaag nog even over gehad met een paar fabrikanten op de Toyfair, zoals het nu ligt gaat er gewoon niets gebeuren en nee er ligt niets op de plank.
Post 237 uit het N12T1 draadjeQua geluidsoverlast las ik ergens iets over een extra geluidswal en ik weet door het testen van Joey dat er een hele stille uitlaat aankomt. De reden dat die er nog niet is heeft te maken dat deze te stil is... (nog stiller dan een .12)
Pieter, jullie waren toch ook met een soort van nieuwe hele stille uitlaat aan het testen, Joey dan..? Althans, dat schreef je in een ander draadje een tijdje terug.
Hoe staat het daarmee, zijn er resultaten mee geboekt?
Voor wat betreft de Belgen ben ik het deels met je eens, een ander feit blijft dat ook daar banen zijn gesloten door allerlei redenen (w.o. ook geluid). Het afnemend aantal open banen heeft er ook aan bijgedragen dat de belgen elders zijn gaan rijden.
Post 237 uit het N12T1 draadje
Was even aan het terug lezen, maar is er nou wel of niet een oplossing Pieter, snap er nu helemaal niets meer van. Mocht er wel een oplossing zijn, meldt het dan even. Daar maak je denk ik een hoop vrienden mee.
Roy,
Onder de huidige regels is dit geen oplossing, doordat deze uitlaat niet gehomologeerd is mogen wij er geen officiele wedstrijden mee rijden. Ik kan eventueel aan de pre-prod versie komen maar deze zal nooit rond de 82dB(A) komen. Het gemeten resultaat met deze uitlaat zat rond de 87dB(A), wat natuurlijk al een aardig lagere waarde is...
Waarom deze uitlaat nog niet in productie is? Geen marktaantallen voor een positieve P&L.
Kan je niet 50 van die uitlaten regelen voor de mach? Geen vermogensverlies?
Kan je niet 50 van die uitlaten regelen voor de mach? Geen vermogensverlies?