@ ferro:
In de oorspronkelijke kettingzaag/bladblazer/kantenmaaier toepassing zouden ze moeiteloos een goeie 1000 uur zonder noemenswaard onderhoud moeten kunnen lopen, dus....
Ga er maar rustig van uit, dat er eigenlijk twee sitiaties zijn:
1: hij loopt en dan hoef je er verder niks aan te doen (er is mij geen periodiek onderhoud bekend) en
2: Hij loopt niet, en dan issie stuk....
Je hoeft geen olie te verversen, de zuigerveer gaat (voor helibegrippen) oneindig mee, de bougie idem, de lagers en keerringen willen wel eens onverwacht stuk gaan,maar zouden eigenlijk ook gewoon "levenslang" mee moeten gaan. Maar dan moet je wel gewoon goede olie, en een normale carburateurafstelling gebruiken.
Ik draai er nu 7 jaar mee (2 stuks) en het enige wat ik heb moeten doen is de bougiedop vervangen, omdat de NGK dop die Vario er voor verkoopt een waardeloos ding is wat kapotrammelt. Je moet de waterdichte ontstoorde zachtrubberen dop van Champion hebben: 5 Euro bij de brommerzaak, nooit meer problemen.
Groet, Bert