HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

accu was inderdaad van maxamps maar die is het niet geworden.
bij de hobby king 2x 3 s lipo's gekocht.
voor de hobby king niet echt goedkoop maar wel lekker licht.

de vorza trouwens eens beter bekeken.
bijna overal veel te veel speling naar mijn zin.
dat had ik toch wel anders verwacht bij een auto met zo'n prijskaartje
 
Denk dat je tevreden kan zijn met een Vorza hoor, ondanks wat speling, denk dat bijna elke offroad auto wel wat speling heeft hier en daar. En anders kan je een en ander shimmen. Ik weet niet welke en waar je speling op hebt. De Vorza is verder gewoon echt een tank.
 
speling op
het stuur
draagarmen bij het diff
draagarmen bij het wiel.
de wielen zelf.

maar deze auto is gebruikt dus zal die wel het een en ander meegemaakt hebben. is nu al weer ver opgelost dus verder geen probleem mee
 
Oke ja speling krijg je gewoon snel vind ik zelf met een offroad auto, wellicht is het bij een high end 1/8 buggy zoals een Mugen wel beter, maar daar betaal je ook weer voor.
 
Afgelopen weekend derde ritje gereden met mijn nieuwe Vorza, helaas zonder goede afloop. Stoeprandje geraakt, kort daarna maakte de Vorza een wat ratelend geluid. Paar meter gereden maar gauw daarna geen aandrijving meer. Pinion gear zo glad als een knikker.
Mijn vraag is of dit het gevolg kan zijn van de botsing met de stoeprand, of is dit puur toeval? Ik vind het vreemd dat de pinion zo snel helemaal kapot is. Is het aan te raden om ook de spur te vervangen, of is alleen de pinion voldoende? Heeft het zin om te kiezen voor de heavy duty variant?
 

Bijlagen

  • 20160321_080826.jpg
    20160321_080826.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 250
  • 20160321_080838.jpg
    20160321_080838.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 257
Nieuwe auto...... Moet je altijd controleren. En heb je de schoeven ook al gecontroleerd of die niet loslopen??? Moet je eigenlijk altijd doen als je iets loshaalt, minuut of 5 rijden en dan ff natrekken eventueel later nog een keer kijken.
 
Inderdaad spur vervangen kan soms dat de tandwielen op een bepaalde manier op elkaar ingesleten zijn. Ik ken geen heavy duty variant van de spur volgens mij is dat al aardig sterk. Heb in 4jaar tijd nooit een spur hoeven te vervangrn
 
Bedankt voor jullie super bruikbare tips mannen. Top!
Ik ga beide vervangen en alle schroefjes en boutjes controleren.
Alleen nog even twijfelen of ik ze vervang door dezelfde of direct overstap op een andere setting.
 
De spur is aardig puntig, dus het zou kunnen dat de mesh te los is geweest.
Wat bedoelt u met een andere setting als ik vragen mag?
 
Denk dat hij bedoeld andere tandwielverhouding. De standaard tandwielverhouding/set-up is vrij licht vertand. Nu heb ik mijn Vorza al weer een tijdje niet meer, dus ben even kwijt wat ik erop had zitten, geloof 17t motorpinion en zeker wel een kleinere spurgear.
 
Ik leer een hoop hier. :-)
Klinkt allemaal zo logisch, wanneer iemand met verstand van zaken het je verteld althans. ;-)
Ik bedoelde inderdaad dat ik me afvraag of ik de kans niet direct benut om er een andere spur en pinion op te zetten omdat de originele vrij licht zijn. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van voorkeur, maar tips zijn altijd welkom. Ik rij met 6s en heb nog niet heel veel kunnen rijden, maar het is wel heel erg explosief. Soms gewoon amper te handlen door de power....
 
Of een nieuwe motor ...
Heeft er iemand hier soms ervaring met rijgedrag met de "lichtweight diff bevel gear"...ik vraag me af wat het zou schelen ivm gewicht...
 
Vandaag even de sleuven van de motor mount gedremeld...zodat er wat grotere pinions op passen





En setje pins voor dogbones ontvangen...stukken goedkoper dan complete Assen kopen...alleen is het een vervelend werkje...
 
Back
Top