HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Het is een 25t,die ik toevallig zag liggen in de hobbyshop.een 30t is ook onderweg van Tekno,dat wordt volgens mij de grootste die zal passen met gedremeld chassis.
Je kan er enkel mee rijden op groot open terrein,en acceleratie is goed,snelheid enorm.ik test een vd dagen op 6s met een sky RC gps meter...het is wel met een 4092 1800kv motor,want ik rij graag m'n hele 6s pack leeg en dat zou niet lukken op 25t met de 2200kv mamba motor.die zou het zeker begeven volgens mij...
 
Laatst bewerkt:
Dit was nog met een 19t/44 op 6s om de hobbywing 150A regelaar te testen...
6s 25t volgt nog


Dit was 1e keer met 25t on road,maar de snelheid klopt niet.gps refresh rate stond op 5seconde ipv 1seconde vandaar te trage meting

 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt,dat het op vlak van symmetrie niet gedaan is zoals een cnc frees?

Ik had het ook liever machinaal laten,doen.maar op m'n werk gaat het niet verder dan een draaibank,spuitcabine,...
En uiteindelijk zal het chassis na een jaar bashen er ook niet meer zo nieuw uitzien,toch?

De gearmesh instellen ging makkelijk.

Ik had nog een andere mount op het oog,maar ik vind het voorlopig veiliger als de motor wordt geklemd,zoals bij die van de vorza ipv met de bevestiging langs voor met schroeven.vooral omdat het geen mamba monster van 76mm is,maar een sss motor van 92mm.
 
Laatst bewerkt:
Niet zozeer qua symmetrie (hoewel ook wel beetje). maar de schroeven erin zullen niet perfect aansluiten, je bent eens uitgeschoten met je dremel... Idd allemaal niet zo erg voor een basher. Maar ik steek wat nauwer :) Met een boorkolom kun je ook al veel hoor.
Maar laat je niet ophouden. Mooi werk.
 
Niet zozeer qua symmetrie (hoewel ook wel beetje). maar de schroeven erin zullen niet perfect aansluiten, je bent eens uitgeschoten met je dremel... Idd allemaal niet zo erg voor een basher. Maar ik steek wat nauwer :) Met een boorkolom kun je ook al veel hoor.
Maar laat je niet ophouden. Mooi werk.

Het uitschieten was erg frustrerend ,omdat ik normaal voorzichtiger ben .ik heb met een rechte frees wel de binnenvlakken zo plat mogelijk geschuurd,zodat de bout-kop zo goed mogelijk aansluit.achteraf bekeken inderdaad beter een boorkolom gezocht.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens gestart aan vorza "truggy" setup met 1/5 wielen en hex extenders.zeer mooi resultaat.morgen testen of dit wel goed rijdt...

 
Niet echt mijn stijl. Net als truggybanden/wielen op een Vorza. Vind het platform daar niet breed genoeg voor. Dit zou wel passen bij een truggy of muggy. Let wel op je vertanding, oppassen dat je motor niet oververhit.
 
Niet echt mijn stijl. Net als truggybanden/wielen op een Vorza. Vind het platform daar niet breed genoeg voor. Dit zou wel passen bij een truggy of muggy. Let wel op je vertanding, oppassen dat je motor niet oververhit.

Bedankt vd tip Wesley.ik ben inderdaad overgestapt van 25t naar 19t om de vergrote weerstand te compenseren...het zicht valt minder mee als verwacht,de vorza blijft er op z'n best uitzien op badlands / duratrax lockups,....dus gaan de wielen als ze niet goed rijden in de verkoop :bye:
 
vraagje.

zijn er allu upgrades voor de voorkant van een vorza ?
ik ben weer eens een boutje kwijt. metrische schroefdraad in kunststof werkt volgens mij niet echt
 
vraagje.

zijn er allu upgrades voor de voorkant van een vorza ?
ik ben weer eens een boutje kwijt. metrische schroefdraad in kunststof werkt volgens mij niet echt

Bedoel je de plastic gearboxes waar de shocktowers etc. aan vast gedraaid zit? Denk het haast wel dat je dat bedoelt. Ik zou dat gewoon plastic houden, ja je draait ze op een gegeven moment dol, maar dan gewoon voor een prikkie vervangen.
 
Bedoel je de plastic gearboxes waar de shocktowers etc. aan vast gedraaid zit? Denk het haast wel dat je dat bedoelt. Ik zou dat gewoon plastic houden, ja je draait ze op een gegeven moment dol, maar dan gewoon voor een prikkie vervangen.

Inderdaad.kost bijna geen geld.ik heb er eens aluminium diff cases gezien via asiatees.maar die maken volgens mij de vorza nog zwaarder,en zitten zo strak dat er veel kan misgaan
 
allu verbuigt echt niet zo snel. en dat breekpunt verleggen klopt inderdaad.
alleen zal ik daar niet zo'n last van hebben.

alleen is het dus niet duidelijk wat ik bedoel.
de blokken waar de voorste wiellagers in zitten zou ik graag in allu willen zodat ik ze fatsoenlijk vast kan zetten net als bij mijn inferno.
nu zitten ze vast met gewone schroefdraad in kunststof. lijkt mij niet zo'n mooie oplossing voor een auto met zo'n prijskaartje.
 
Kijk naar andere autos die soms nog duurder zijn, Mugen, Losi's, Associated, bulkhead (ding waar de lagers in zitten en het diff) is altijd plastic.

Ook mijn Losi 1/8 monstertruck heeft kunststof bulkheads en kan ik gewoon goed vastschroeven. Echter vast is vast, je moet goed aanvoelen wanneer het gewoon vast zit en wanneer je te ver gaat en de boel dol draait.
 
Kijk naar andere autos die soms nog duurder zijn, Mugen, Losi's, Associated, bulkhead (ding waar de lagers in zitten en het diff) is altijd plastic.

Ook mijn Losi 1/8 monstertruck heeft kunststof bulkheads en kan ik gewoon goed vastschroeven. Echter vast is vast, je moet goed aanvoelen wanneer het gewoon vast zit en wanneer je te ver gaat en de boel dol draait.

Inderdaad.plastic hubs zijn echt geen zwakke onderdelen.ik heb er op 2 jaar bashen en speedrun nog geen enkele gebroken.kan zijn dat aluminium stukken minder speling hebben,maar tijdens aanrijding zal er dan mogelijk iets anders breken
 
Back
Top