Je kap zal wel redelijk zwaar zijn , inderdaad 2 pennen voor en het mooist voor achter is gewoon met een verzonken imbus m4 1 of beide kanten 1 die dan onder de tape komen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat ik inderdaad maar een verzonken imbus ga proberen en voorzijde 2 pennen inderdaad. Is wel de beste en mooiste oplossing.Je kap zal wel redelijk zwaar zijn , inderdaad 2 pennen voor en het mooist voor achter is gewoon met een verzonken imbus m4 1 of beide kanten 1 die dan onder de tape komen.
Ga ik dat topic even bekijken.Zie topic van de hydro houtbouw van Roy Maas , hij legt goed uit wat voor hem wel werkte.
Hard solderen met een gewone soldeer fles/brander werkt zoiezo niet.
De boot is voorzien van een 2k filler/primer gespoten met metallic zwart toen voorzien van 2k clear coat dit alles geschuurd met waterproof 800 en afgeplakt gespoten met metallic zilver en voorzien van 2 lagen clear coat.Hallo Roy,
Hoe heb je de toplaag van de boot afgewerkt? Tweecomponentenlak?
Bij 'gewone' verf is de kans groter dat de verf meekomt bij het verwijderen van de tape.
Groeten, Jan.
Even aan @Stoompomp of @willum vragen Roy, één van de twee (of beiden?) heeft het nodige geschreven en verwezen m.b.t. hardsolderen, toevoeg- en vloeimiddelen.... Of is dit niet de goede soldeer?
Even aan @Stoompomp of @willum vragen Roy, één van de twee (of beiden?) heeft het nodige geschreven en verwezen m.b.t. hardsolderen, toevoeg- en vloeimiddelen.
Aangezien het een flexas is, kun je het S39 dat capillair verder/dieper in de 'wikkelingen' is getrokken later goed verwijderen? Anders kan het blijven doorvreten.
En binnen het kader van elektro
S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!!
Waar willen jullie precies een foto van zien?Of inmiddels een te veel aan verontreiniging na vele keren de S39 gedeeltelijk te hebben opgestookt...
Zoals willum zegt, een foto zal een duwtje in de juiste oplossingsrichting zijn.
Dit is de asBekijk bijlage 293188
Ben nu een beetje huiverig om op de as te gaan solderen. Misschien maar verlijmen met loctite. Welke is hier geschikt voor?
Of moet het gedeelte wat in de koppeling gaat ook gesoldeerd worden?
Ben wel heel benieuwd hoe je die maakt.Roy,
De vraag is op dit moment:
Is de spiraalveer misschien al te ver uitgegloeid om een goede werking te garanderen.
Lijmen.
Groet,
Willum
Verder:
Is je spiraalveer van RVS, dan heb je "S39-RVS" nodig met jou eigen zilver-tin.
Is je spiraalveer van staal dan heb je S39-universeel nodig met jou eigen zilver-tin.
Kom je RVS-spiraal te kort kun je deze zelf maken met je accuboormachine en RVS lasdraad.
Maak deze met regelmaat zelf op deze manier.
Zelfs veertjes kun je zo in alle maten en soorten maken.