Wasabi e900 setup

Nee helaas heb geen eigen filmpje veren maken.

De linkse is 2mm zilverhardsoldeerdraad tbv soldeeroogjes.
De 2e 1mm zilverhardsoldeerdraad tbv soldeeroogjes.
De 3e is een spiraal van messing.
De 4e is een veer van messing met kerndraad.
De kerndraad gaat in de boorkop van je accuboormachine
de wikkeldraad komt in de open ruimte tussen de klauwen van de boorkop.
Dan draai je met de hand eerst twee wikkelingen,
zitten deze goed dan in de lage stand van de boormachine wikkelen.
De hand die je gebruikt om te wikkelen bescherm je met een handschoen, het einde van de draad kan een probleem worden.
!Stop tijdig voor jou draad helemaal is opgewikkeld.!
Al bij het beginnen van het wikkelen druk je de wikkeldraad met duim en wijsvinger vast tegen de kerndraad aan.
Draag een beschermbril je maakt immers een spiraalveer en die willen losspringen.

Heb je lange spiraalveren nog heb je nog een hulpstukje nodig.

Op Youtube zijn filmpjes te vinden van mensen/bedrijven die grote spiraalveren maken op een soort van draaibanken.

Ben voorzichtig.
Succes.
Willum

Er valt nog heel veel over te vertellen,
maar voor jou moet dit even voldoende antwoord zijn?


upload_2018-9-10_22-13-34.png
 
Ben wel heel benieuwd hoe je die maakt.
Heb je daar een filmpje van?
Als ik deze verlijm wat doe je dan met het eindstuk in de koppeling? Hoeft deze niet verlijmd te worden dan?
Denk dat de as van staal is. Zal morgen even kijken welke s39 ik heb. Denk dat deze voor koper is misschien. Drinkwater leiding.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Hallo Roy,

Juist alleen het stuk wat in de koppeling zit moet gesoldeerd, voornamelijk dat deel wat je klemt met de koppeling.
Mits goed gesoldeerd zou je er dan naar wens nog platte kantjes kunnen slijpen.
Tevens is belangrijk dat de draadjes niet af kunnen wikkelen of los springen.

Ik heb wel eens epoxi gebruikt om te proberen, ging eigenlijk best goed.

Loctite word ook wel gedaan.

Succes
 
Hallo Roy,

Juist alleen het stuk wat in de koppeling zit moet gesoldeerd, voornamelijk dat deel wat je klemt met de koppeling.
Mits goed gesoldeerd zou je er dan naar wens nog platte kantjes kunnen slijpen.
Tevens is belangrijk dat de draadjes niet af kunnen wikkelen of los springen.

Ik heb wel eens epoxi gebruikt om te proberen, ging eigenlijk best goed.

Loctite word ook wel gedaan.

Succes
Inmiddels begint de lol er wel vanaf te gaan. Heb het met nieuwe flux geprobeerd voor hardsolderen en nog lukt het niet.
Begin behoorlijk gefrustreerd te raken.
 
Hallo Roy,

Loctite in het eindstuk is vanzelfsprekend, als je het eind dat in de knelkoppeling aan de motorzijde komt van een lichte fase voorziet hoef je daar eigenlijk geen loctite te gebruiken, maar je plakt er de losse uiteinden wel mee bij elkaar zodat uitrafelen tijdens het weer terugplaatsen van de as minder een risico vormt.

Groeten, Jan.
 
Hallo Roy,

Loctite in het eindstuk is vanzelfsprekend, als je het eind dat in de knelkoppeling aan de motorzijde komt van een lichte fase voorziet hoef je daar eigenlijk geen loctite te gebruiken, maar je plakt er de losse uiteinden wel mee bij elkaar zodat uitrafelen tijdens het weer terugplaatsen van de as minder een risico vormt.

Groeten, Jan.
Wat bedoel je met voorzien van een lichte fase? Een dun laagje loctite?
Ik kon het antwoord niet vinden op Wikipedia.
 
Ik
schat lichte kantjes maar snap het ook niet.
Volgens mij een klein beetje....

Niet gefrustreerd worden heeft geen zin , deze hobby is er 1 van de lange adem.
[emoji106]
 
Licht een puntje er aan schuren, zodat er niks kan blijven haken, als je de as weer in de boot schuift.

Groeten, Jan.
 
Zoals Jan al schreef, gewoon eindstuk met loctite
Kant motor wat afronden, hoeft helemaal niet gesoldeerd te worden .... nog nooit daar de nood van ondervonden
Hoop alleen dat je die s39 er volledig uitgespoeld hebt ,anders zal dat zuur je flex niet echt deugd gaan doen
En dat hardsolderen van de flex vind ik een vrij slecht idee: je staaldraadjes vinden dat niet echt geweldig om even warmgegloeid te worden
 
Loctite is besteld. Hoop dat ik de boel deze week kan gaan lijmen. Gelukkig was de flex vrij lang en kan ik het gedeelte waar niets mee gedaan is nog gebruiken.
 
Ik ben zo dom geweest om mijn flexas te kort af te knippen. Het is een 4.75mm nu kan ik wel 4.7 vinden of 5mm kom ik hiermee weg of wordt dit hem niet.

Iemand een goed adres waar ik en een flexas kan bestellen 4.75mm en een as voor de fast4ward rigger. Ralf Schnippkoweit is geen optie die heeft niks meer.
Ik sta open voor opties voor de as van de rigger mogelijk worden dat 2 setjes ook voor een nieuwe hydromite van mijn zoon.
Mijne vaart met een 1.5mm verenstaal.
Dit bevalt goed helaas niet te verkrijgen[emoji24]

Ik zou graag alles in 1 willen bestellen ivm de verzendkosten vanaf Duitsland.

Betreft dus een flexas 4.75 mm en 2 assen 1 voor hydromite en voor de rigger.

Ik heb zelf meerdere sites bekeken maar zie dat de flexassen 4.7mm zijn of 5mm
Weet niet of ik daar mee weg kom?
 
Roer en stinger gemonteerd.
Nu nog een doorvoer voor de waterkoeling en een Nooduit maken.
Ook moeten er nog wat kleine dingen gebeuren zoals lipo houders vastmaken en vormgeven. Neus dichtmaken met poolnoodles etc
20180919_150026.jpeg
 
Hallo Roy,

Hardware op de spiegel monteer ik altijd met een 'pakking' van zelfklevend mosrubber met gesloten cellen.
De gaten voor de boutjes houd ik opzettelijk te klein.
Bij het aantrekken van de boutjes plet je het rubber en dicht je alles 100% af.

Vóór ik dit deed, was ik elke keer weer verbaasd over de hoeveelheid water, die z'n weg vind langs de boutjes en de bevestigingsgaten in de spiegel...

Iets anders, mocht je onverhoopt last hebben van propwalk, dan kun je de stinger naar links laten wijzen door er een vulplaatje onder te zetten.
Wél monteren met siliconenkit, anders zal het onbedaarlijk lekken.

Groeten, Jan.
 
Back
Top