Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kleine dingetjes die ook naar smaak ingesteld moeten worden, net als zwaartepunt en roeruitslagen.
Nu veel uurtjes maken en het gewoon zien als een leerlingkist, dus een stukje gereedschap.
Er was vandaag ook iemand op het veld die een laagdekker Calmato had omgebouwd van 10cc (!) 4-takt naar electro.
Ik zag 'm de kist balanceren op z'n vingertoppen, en bij nameten lag het zp op plm. 11 cm.
Kweenie….Klinkt heel lullig maar als je op een ander veld gaat vliegen en dat blijkt ineens een postzegel te zijn dan is het goed om te weten dat jij dat model wel op die postzegel kan landen.
@arnold,
Zo, doe gelijk maar effe t laatste proffesionele A programma..
Als ik goed opgelet heb;Wat ik geleerd heb met wedstrijden vliegen is dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je vliegt.
Als de basis goed is en je je model kent dan maakt het echt niets uit.
Je vliegt je landingcircuit niet echt op afstand maar op tijd.
Zoveel seconden naar links, zoveel seconden naar voren, zoveel seconden naar recht, zoveel seconden naar achteren en dan zoveel seconden voordat ie voor je voeten ligt.
Afstand heeft daar niets mee te maken.
De eerste keer dat ik in heuvelachtig gebied vloog (Bad Bruckenau) was best raar.
Wat bergen op de achtergrond, een boompje wat naar mijn gevoel veel te dichtbij stond.
Maar als je dan gewoon op die seconden vliegt dan land je de kist gewoon op de centimeter op de stip, exact op de seconde dat ie daar moet liggen.
In noodgevallen (stilgevallen motor of geen energie meer) dan wordt het anders maar ik heb zelfs een kist noodgedwongen geland, in de cirkel op zo'n 100 meter afstand, of erger nog, in een weiland, een meter of 200 meter van me af.
En hij was nog heel.
Dat is gewoon je model kennen, dus vlieguren.
Maar bij lessen leerden wij iedereen, hij moet daar de grond raken en daar stilstaan.
En zelfs met de de meest vreselijk kisten kan je op een postzegel landen, als je aanvlucht maar goed is.
Als je van een grote hoogte aan komt duiken dan kan je nooit meer op tijd de snelheid eruit halen dus, dat heb ik ook Wil geleerd, ruim je laatste leg (beentje) aan komen vliegen en dan heb je tijd zat om alles te plannen en plof je elk normaal model op de stip neer.
GJ