Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan moet je wel in die "zoveel seconden rechtuit" niet een boom, gebouw of andere no-go-zone tegenkomen, en anders heb je HE-LE-MAAL geen flikker aan zo'n regeltje.... Dat regeltje ken ik namelijk al 35 jaar....Zoveel seconden naar links, zoveel seconden naar voren, zoveel seconden naar recht, zoveel seconden naar achteren en dan zoveel seconden voordat ie voor je voeten ligt.
Afstand heeft daar niets mee te maken.
Geheel correct.... Met geen enkele andere kist uit mijn luchtvloot heb ik ook maar enige moeite... OK, ik prik hem niet op een 3 meter breed landweggetje neer, maar met een gewone tweebaans auto weg heb ik weinig moeite. Het probleem is geheel en al de inschatting van de snelheid en hoogte boven de baandrempel, want iedere 10 cm hoogte meer of minder, is minimaal 10 meter verder landen...Ik denk dat Bert daar ook mee kampt, die Saphir vliegt erg neutraal.
Ja dat bedoel ik. Steeds een beetje minder gas, dan zakt hij vanzelf.Ja, Willy, met gas regel je hoogte. etc
Steeds een beetje minder gas, dan zakt hij vanzelf.
Dat mag je wel zeggen, ja!
Dan ligt 'ie heel snel in de akker . . .
Steeds een beetje minder gas, dan zakt 'ie steeds harder !
Bij iedere stand van de gasknuppel hoort een bepaalde stijg-/daalsnelheid.
jan.
Helemaal NIET mee eens!Ik vind kunstvlucht geen perfecte controle.
Kunstvlucht is een ingestudeerd programma.
Een computer zou dat ook kunnen vliegen.
GJ
Helemaal NIET mee eens!
Ja, het is een igestudeerd programma, wat je eindeloos oefent, en kan dromen.
Maar... Probeer maar eens in ELKE windomstandigheid en kracht (crosswind van voor, crosswind van achter, en alles ertussenin) een perfct ronde en symetrische looping, twee keer achter elkaar te vliegen, die op de zelfde hoogte, en diepte begint, en ook eindigd. en alle andere figuren dan ook nog ff....
Duh....En er staat niet ineens zomaar een boom, die dingen doen er jaren over om te groeien.
Ik ben héél voorzichtig wat aan het oefenen nu, en ik meende dat ik wellicht niet perfect, maar toch wel een héél klein beetje kon sturen.... Is toch een dramatische des-illusie....Om dat patroon echt goed onder de knie te krijgen vraagt volgens mij nog al wat oefening. Ik zal me er eens aan wagen als sultan of kaos klaar is. Ergens moet je toch eens beginnen.
Maar feilloos? Dat zal denk ik niet meer lukken. Hoeft ook niet meer...
Je MOET niks.... maar het is gewoon leuk om te doen (zelfs met een Calmato al) en ik kan er inderdaad ondertussen best aardig de lol van inzien om de tweede lus precies over de eerste te proberen te leggen, of om een langzame rol zo "recht" mogelijk te maken, wat zelfs met een F3A kist bepaald nog niet meevalt...Ik vlieg niet eens een looping, omdat ik daar de lol niet van inzie. En wat moet ik met een rol?
Hier in de buurt zeggen ze: stilstand is achteruitgang.......in dit geval: uitdagingen houden de hobby leuk en levendig.Ik ga er vanuit dat de meesten (ook Jan) hier hobbymatig bezig zijn.
Waarom zou je jezelf allerlei nagenoeg onmogelijkheden op de hals halen?
Ik vlieg niet eens een looping, omdat ik daar de lol niet van inzie. En wat moet ik met een rol?
Hier in de buurt zeggen ze: stilstand is achteruitgang.......in dit geval: uitdagingen houden de hobby leuk en levendig.
Jij probeert toch ook steeds sneller en schneller te vliegen? Iedereen heeft z'n eigen uitdagingen.
Hmmm... OLC heeft 5 op een rij in het landings circuit. De bomen zijn berucht.
Advertentie werkgelegenheid: boktorren gezocht geven geen respons.
De bomen zijn berucht op hun aanzuigende werking op modelvliegtuigen.
Ze komen er uit als repen friet...
En wat dan nog als jouw Looping niet perfect rond is, of jouw roll niet op één lijn....en daar mogen best een paar 'figuren' bij zitten.