Brandstof motoren

Ik bedoel uiteraard "zonder electronische hulpmiddelen".
Bovendien ben jij niet de maat der dingen. Meer een positieve uitzondering die je met een lantaarntje moet zoeken....:yes:
 
En toch zou het kunnen electronisch mbv een helling hoek meter zoals in telefoons horizontaal een te rijk mengsel en vertikaal een prima mengsel. Schakelaar op toestel zodat je toestel horizontaal af kunt stellen. Flip the switch en klaar voor Aktie. Je zou het mengsel zelfs in een curve naar gelang de hoek kunnen stellen.
 
Ik bedoel uiteraard "zonder electronische hulpmiddelen".
:D Ik bedoelde óók "zonder"... :p

Afstellen is niet moeilijk, als je maar logisch te werk gaat... Éérst mengsel, daarna hoek, daarna mengsel, daarna hoek. Valt zelfs wiskundig aan te tonen dat je na drie keer herhalen in practische zin optimaal draait, en na 5 keer zelfs geen meetbare verbetering meer bereikt. Al is mijn wiskunde-kennis al heel erg lange tijd niet meer afdoende om dat wiskundige bewijs te kunnen leveren :p
 
Maakt niet uit, ik begrijp wat je bedoelt. :thumbsup:
Ergens komt het wood "asymptoot" boven drijven, een raaklijn die maar geen raaklijn wordt.
Nou ja, verderop dan , in het oneindige...:D Iets met delen door nul, als ik mij goed herinner....:confused:
 
Heren, ik heb onlangs een tweedehands .39 irvine gekocht. Blijkt dat de uitlaat gescheurd is. Heeft iemand toevallig nog een uitlaat over en wil daar vanaf? Steek is 35mm en poort is max 29x7mm. Veel dank!
 
Dat is een OS poort idd Brutus!
OS uitlaat 873 past daar op. Die zal de motor niet smoren.
Er kan een tussen ring op, om er wat meer de smoor in te krijgen :mrgreen:
Vraag @Cnn even. Hij heeft wat restvoorraad. Weet niet of die er tussen ligt.
Je kan hem even een berichtje sturen
 
Laatst bewerkt:
16218598182708585259029889350222.jpg
16218595570268828300576647571880.jpg



873 steek 38mm

842 steek 33mm
 
Ik meende mijn 39 in handen te hebben...
Ik post een foto via de site...


35 mm, van hart tot hart...

8822ED5C-AC98-4805-8C17-D51FE6894562.jpeg


8F33C2F6-74F6-4377-A5F4-D836C19F2F35.jpeg


Vanuit het motordepot...
Ik ga verder met kielvlakken.
Nog genoeg te doen!
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Dank voor het zoeken! Het is idd 35mm steek voor de irvine .39. Ik heb van Jan (Beton) een os uitlaat gekregen, de 3030 en die past perfect! Hij is wel wat groter en zwaarder dus misschien dat ik het demperdeel inwissel met de oude. De diameter lijkt hetzelfde.
 
Als je CG maar goed uitkomt. Motor goed optoert. Is er niets aan de hand.
En binnen de club norm qua geluid blijft... kan je mooi voort.
 
Ziezo… vandaag gaf de 46AX de ongebruikelijke hik. Wilde ook niet vlot meer starten, compressie beetje slapjes.
Plugje? Nope, gloeide happy! A3…

Thuis kopje er af… Peal me a grape! Zei May West verveeld in een drakenfilm film ‘I am no angel’, 1933…

Het beruchte OS spook van de ABN liner. Ik moet die geblazen bussen eens op een rijtje gaan zetten. Kan er een orgel mee maken.
Deze oude bus heeft de 7 liter Airosave niet gehaald!

Nee, dit is geen vogelpoep op de lens van een mobieltje…

29FB57A2-33DB-402D-94DC-F3D9552B78BF.jpeg



Maargoed… op voorraad…
Jammer dat Just Engines voor deze AX meuk geen alternatief heeft…


56C8F5B5-7E3F-4825-8B18-F0BB0FB158B0.jpeg


En direct van de week maar weer een nieuwe bestellen in dat ene ver over zee land… daar kost dat een scheet…

OS ABN meuk. Van SF tot het heden, mijdt ze als pest! Troep! Ook al staat er Hanno op…

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Gewoon overgaan naar saito 4takt :p

Ik heb ook nog zo’n 46 ax liggen, ik zit nog in dubio of hij het waard is om nieuwe lagers te monteren of dat ik gewoon lekker ga doorknallen tot ie knalt

Daarna maar kijken of ik iets van een asp/magnum, supertigre, of Irvine kan vinden, of toch gewoon een saito erin....... loopt zoo mooii
 
Ik gooi daar 1 euro lagers in. Frut er nu ook weer nieuwe lagers in, eBay en made in Slowakiajah… dus geen sinees! Motortje staat nu te garen in de oven op 160…
Lagers zijn nog goed na 7 liter ‘aero shave’… geen dure SKF of FAG… dat zijn die meuk bussen niet waardig…
Geen roest in de motor.
Straks wordt er weer geklotzt. Moet er after-gerund worden…
Klotz beschermd onvoldoende!

Kast vol Saito’s nieuw en gebruikt.
Maar dan moet ik er een staart-draggellaar van maken wegens de grotere prop.

Kèk… nu zeult die OSM… alstie vers is 3 klikoknallers aan Calmateuze toestand loodrecht… behalve vandaag… was de flut er uit…

Kan maar zo stof zijn geweest. Veel wind, veel bijterige dazen, en m’n kist blies de hele tijd omver op de grond met draaiende motor. Dus bijkans is de zandbak ook mee gestookt geweest…

Wellicht een een koudere plug met die resopiep?

Piep zei de oven… lagerwissel zo snel als een Max Verstappen bandenwissel…

Vers gelagerd, en Aerogesaved asje… komt als nieuw gebruikt uit de motor, lagers ingepiept…

E5D3D671-D9C9-4A5F-BDA8-E912E48857CB.jpeg



Waas me mowtagh baas?

25369232-B779-4133-B581-87FE0F6D4F06.jpeg


Alweer bijna klaar… en dan maar inlopen op Klotz…

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top