Avanti xs

Klopt heeft gevlogen. Zal nog eens vragen welke accus hij er in had voor het gewicht.

Vandaag weer post van berto. Laatste onderdelen zijn binnen.
Morgen monteren en afmaken dan zodra ik fit genoeg ben invliegen.
 
Vandaag weer even druk met de avanti geweest.
retracts werken nu goed. nieuw motortje en nieuwe neuspoot. alleen de remmen nog even uitzoeken.
ook voor het eerst de motor laten draaien. en dat gaf wel een kick hoor :) en smile van oor tot oor.
heb ook kunnen testen waarom de deur van de neuspoot niet open gaat. servo was stuk dus daar komt een nieuwe voor.

nu even de boutjes bestellen om de poten vast te zetten en dan de rest afwerken. en de striping er op maken.
alles op mn gemakje. geen haast. maar het jeukt steeds meer haha

iemand nog ideetjes voor wat leuke stickers op het model? ben inspiratieloos
 
Het is geweldige beleving een turbine kist.
Qua geluid en snelheid.
Hopelijk krijgen we nog een goed najaar en kan deze de lucht in..
Zijn er meer jet vliegers bij jullie?
ik ben de eerste die door zet tot nu toe haha .
in verleden een gehad die had de turbine gekocht maar toen die kist moest bouwen stopte het.
2e lid die heeft wel het model vliegen gemaakt maar vliegen niet aan toe gekomen wegens andere prioritijten.
nu ik met deze en een ander lid die is een L39 aan het bouwen maar die begind na 15 jaar weer met vliegen dus zal eerst met gewoon model moeten gaan wennen/leren vliegen
 
ik ben de eerste die door zet tot nu toe haha .
in verleden een gehad die had de turbine gekocht maar toen die kist moest bouwen stopte het.
2e lid die heeft wel het model vliegen gemaakt maar vliegen niet aan toe gekomen wegens andere prioritijten.
nu ik met deze en een ander lid die is een L39 aan het bouwen maar die begind na 15 jaar weer met vliegen dus zal eerst met gewoon model moeten gaan wennen/leren vliegen
Hopelijk als er meer schaapjes over de dam zijn volgen er meer.
Het is al heel mooi dat er turbine gevlogen mag worden op jullie club natuurlijk.
Turbine vliegen kost ook behoorlijk wat meer dan een standaard benzine kistje.
En fout marge vind ik ook groter je heb zo een bak schade bij een verkeerde landing.
Wat bij jouw kist waarschijnlijk al gebeurt is.
Dat is en blijft voor mij nog het zwakke punt.
Hopelijk kan Berto dit bij jouw direct goed aanleren.
Moet bij ons ook het in mijn eentje doen en dat is best wel jammer.
En zoals overal de beste stuurlui staan aan wal.
 
Hopelijk als er meer schaapjes over de dam zijn volgen er meer.
Het is al heel mooi dat er turbine gevlogen mag worden op jullie club natuurlijk.
Turbine vliegen kost ook behoorlijk wat meer dan een standaard benzine kistje.
En fout marge vind ik ook groter je heb zo een bak schade bij een verkeerde landing.
Wat bij jouw kist waarschijnlijk al gebeurt is.
Dat is en blijft voor mij nog het zwakke punt.
Hopelijk kan Berto dit bij jouw direct goed aanleren.
Moet bij ons ook het in mijn eentje doen en dat is best wel jammer.
En zoals overal de beste stuurlui staan aan wal.

Klopt. Eerst maar eens kijken hoe het gaat op de club.
Eerste is altijd lastig haha zeker kwa geluid.

Denk dat mn decathlon redelijk gelijk is kwa prijs. Als ik buitenlanding maak ook veel schade haha.
Morgen weer wat rommelen en kijke of ik hem zo ver af krijg. Dan maiden plannen met berto.
 
Vandaag eigenlijk een hele lijst afgewerkt.
Retracts vast gezet met de goede boutjes die gister binnen kwamen.
Folie op de vleugels gemaakt.

processed-f0b5d115-2bb4-4eb8-bffe-b19fb94f0115_XFVnqnk8.jpeg


processed-bd2c850a-1d84-488d-830a-ce53d54b7c63_LF9LuXxM.jpeg


Trunnion van een hooft poot en neuspoot omgewisseld omdat de boutjes voor het servo plaatje dol waren.
ook heb ik de accus op zn plekje gemonteerd
flightmodes van de gyro op schakelaar gezet en de remmen op een schakelaar.
Woensdag naar zeewolde om alles even na te laten kijken en cg uit te meten en instellingen door lopen.

en dan kijken of Berto tijd heeft het weekend.
 
Vandaag eigenlijk een hele lijst afgewerkt.
Retracts vast gezet met de goede boutjes die gister binnen kwamen.
Folie op de vleugels gemaakt.

Bekijk bijlage 460662

Bekijk bijlage 460663

Trunnion van een hooft poot en neuspoot omgewisseld omdat de boutjes voor het servo plaatje dol waren.
ook heb ik de accus op zn plekje gemonteerd
flightmodes van de gyro op schakelaar gezet en de remmen op een schakelaar.
Woensdag naar zeewolde om alles even na te laten kijken en cg uit te meten en instellingen door lopen.

en dan kijken of Berto tijd heeft het weekend.
Jij zet stappen het ziet er allemaal strak uit.
Het weer word mooi van het weekend dus veel succes.
En met een echte turbine vlieger naast je komt het helemaal goed.
Het zal wel behoorlijk van zijn plek gaan met een 100 erin maar daar wen je waarschijnlijk snel aan.
 
Vandaag bij berto op tafel gezet. en met kritisch oog naar gekeken.
nog wat kleine puntjes moeten er gebeuren.
een wat lastiger is dat 1 rem het niet doet. hier moet ik dus ff naar kijken of het de rem is of het kastje van jp.
verder staat ons op paar kleine puntjes eigenlijk wel een goede maiden te verwachten. cg is iets voorlijk, liever dat als achterlijk haha.
 
Oeps gister helemaal vergeten berichtje te plaatsen.

Gister met berto afgesproken om eens te kijken of die heel blijft.
Zouden er vroeg zijn maar de mist gooide wat roed in het eten. Maar rond half 12 was het zo ver.

Stijgt op en alles gaat super tot hij na 3 a 4 rondjes wat raar geluid gaf in motorloop. Dus hup poten uit en aan de grond. Kap er af hoppertank was leeg. Verder gekeken zaten er scheurtjes in de slang naar de clunk.
Die vervangen, tanken en gas dr op. Toen ging het beter. Nog 5 starts gemaakt. En alles verliep top.

Nu snel weer vliegen

IMG-20211010-WA0040.jpg
IMG-20211010-WA0036.jpg
20211010_114238.jpg
IMG-20211010-WA0034.jpg
 
Gefeliciteerd met de maiden.
Vind het vliegen met een jet in de landing altijd wel een uitdaging helaas.
Maar als ik de foto,s zo zie lijkt het heel netjes te gaan neusje al iets omhoog vlak voor de baan.
Heb de kleine avanti,s gehad met een k45 en die vlogen ook al fantastisch.
Terwijl deze eigenlijk veel te zwaar waren.
Deze kist is qua gewicht al veel beter dus hij zou nog beter moeten vliegen.
 
Goed gedaan hoor Raymon maar had niet anders verwacht.
Je ziet ik sta er met de handen in de zakken bij dus alles onder controle.

Eerste vlucht was even tricky ivm mogelijk afslaan van de turbine maar Raymon liet zich niet gek maken.

4e vlucht was ook even spannend voor hem, te hoog de laatste bocht en dan drukken naar de baan.
Zei dus al 'dat wordt snelheid oppikken' en ondanks vroeg het gas erop pas aan het einde van het veld weer genoeg power om weg te trekken (zat nog zat snelheid is dus uit de lucht vallen deed ie sowieso niet.
Heb zelfs al een rol voorbij zien komen.

Veel fijne vluchten met de XS!
 
Goed gedaan hoor Raymon maar had niet anders verwacht.
Je ziet ik sta er met de handen in de zakken bij dus alles onder controle.

Eerste vlucht was even tricky ivm mogelijk afslaan van de turbine maar Raymon liet zich niet gek maken.

4e vlucht was ook even spannend voor hem, te hoog de laatste bocht en dan drukken naar de baan.
Zei dus al 'dat wordt snelheid oppikken' en ondanks vroeg het gas erop pas aan het einde van het veld weer genoeg power om weg te trekken (zat nog zat snelheid is dus uit de lucht vallen deed ie sowieso niet.
Heb zelfs al een rol voorbij zien komen.

Veel fijne vluchten met de XS!
Thanx gaat goed komen.
Kijken wat het weer komend weekend doet.

Heb nog een teleconverter bij berto besteld kan ik de gps enzo uitlezen. Wel benieuwd naar de snelheid enzo.
 
Vandaag weer 4 vluchten gemaakt.
Het went meer vandaag ook looping gedaan paar figuurtjes en rollen

Helaas is de ecu accu aan vervanging toe
Na 1 vlucht half leeg.
Zit nu een 3s lifepo in 9.9v van jetcat.
Iemand een tip voor vervang accu?
 
Neem gewoon een 2s lipo iets van 2600mAh oid van een merk dat je meer gebruikt en goede ervaring mee hebt.
 
Back
Top