Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

OK dank je. Spijtig dat de echte kleine platte servo's (2gram) zo duur zijn. Ik ben verder benieuwd naar de hele techniek, ik wacht geduldig verder af.
 
Zinnia, ik gebruik de ES-05 mini servo van Conrad. Deze weegt 8 gram.
Deze gaat ook in mijn draak voor de roer bediening.
De rest van de techniek moet ik nog selecteren en bestellen.

Groeten,

Martin
 
Het is slechts mijn eerste modelbouwpakketje ooit gebouwd, ben er ook direct helemaal weg van. Ik wilde deze alleen bouwen voor de sier omdat ik gek van sleepboten ben en niet zozeer de modelbouw. Maar ik heb de smaak nu goed te pakken en probeer ergens nog 1 te kopen (overal uitverkocht:() en dan ook bestuurbaar te maken:shock::p gr albert
 
IK heb net ook weer een smit houston 1:200 binnengekregen. Wil deze ook rc maken! ik heb dezelfde ook al gebouwd maar die staat mooi op de kast zonder rc. alleen ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van rc:confused: als iemand mij kan tippen welke servo,motor, en ontvanger opstelling en hoeveel kanaals etcetera ik moet hebben:confused: dan ben ik al een heel eind! groetjes albert
 
Robert14, het gewicht van de servo's is niet het probleem, ik heb van die blauwe van 2,5gr, maar dat is het klassieke hoge model. Voor een enkel roer zijn ze bruikbaar door ze plat te leggen. Bij een dubbel roer is het zeker zo handig dat de servo recht kan staan, en daar heb ik de ruimte niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Yess, mijn tweede bouwdoos van de houston is ook binnen gekomen. Casper (pepper) heeft haar vandaag voor me opgehaald.

Stay tuned, fotos komen ;-)

Gr robin
 
start smit new york

De werktafel verteld hier z'n eigen verhaal:
img0797fo6.jpg

Het bouwen is weer begonnen :).

De smit houston zal omgebouwd worden naar de smit new york, er zitten maar een paar kleine verschillen in maar toch. Ze zal varen in de tijd dat ze voer bij smit-tak, met als thuishaven Nassau(1987).

Naar aanleiding van het inbouwen van een boegschroef door andere smit houston bouwers. Ben ik toch ook maar begonnen met het inbouwen:
img0794xw3.jpg


Omdat de verhoging voor het magnetisch kompas bij geen van beide schepen uit de ''houston klasse'' aanwezig is, heb ik deze maar verwijderd:
img0795kn0.jpg

Revell heeft helaas dus teveel gekeken naar de smit rotterdam:?.

De inhoud zal bestaan uit het volgende:
img0798lr8.jpg

Een miniservo, een mini regelaar (8 x 35 mm), sanyo accucellen, en 2 graupner 280 6volt motoren. Voor ontvangst een simpele standaard 2 kanaals ontvanger.

In dit algemene houston topic zal ik de vorderingen bijhouden, dit zal vrij snel achter elkaar zijn want ik wil haar graag voor de werkschependag varen hebben.

Gr robin
 
Robin,

succes met de bouw.
Ik ben even een weekje uit de roulatie (ffff'n spelen in de sneeuw).
Maar ik zal rap de boel weer oppakken zodra we terug zijn.

Groeten,

Martin.
 
Succes weer met je bouw robin! dat zal jou vast en zeker lukken!. ik ben net begonnen met het schuren en verven van het modelletje en heb alle technische onderdelen kunnen bestellen voor de 1:200 Smit Houston.

Mede dankzij jou en zinnia! DANK JE!:cool:

Groeten,

albert
 
update:

Het gaat hier vrij snel met de bouw van de new york, ben voornamelijk bezig om verschillende kleine onderdelen te maken.

Verder houdt ik me bezig met het weghalen van details die door revell zijn geplaatst en niet op de juiste plek zitten ed.

In afwachting van m'n schroefassen werk ik dus voornamelijk aan het uiterlijk van het bootje:

Als eerste de schoorstenen, deze heb ik op dezelfde manier als bij de waker gemaakt. Dus nieuw schoorsteenpijpje erop gezet, en luiken gemonteerd voor de ventilatie roosters.
Omdat de smitwijs stikkers bij dit model niet op z'n plaats zijn heb ik de verhoging waar dat logo zou moeten komen weg geschuurd.

Omdat ik nu toch 2 smit vlaggen had, heb ik het logo van de vlag op de schoorsteen geplaatst. Het is zelfs exact dezelfde kleur als m'n verfje:D.
schoorstenenwp7.jpg


Sommige mensen hebben mij misschien al steen en been horen klagen over de verhoging waar het magnetisch kompas op is geplaatst. Daar moest iets aan gedaan worden, dus weggedremeld en geplamuurd.

Voor de nieuwe opstelling heb ik vooral messing draad en rest plastic gebruikt van de overgebleven onderdelen van de waker.
img0812np5.jpg


Koste wat moeite, heb verscheidene keren op de grond gezeten om onderdelen die gevallen waren terug te zoeken :rolleyes:. Maargoed dan heb je ook wat.

Hoe is het trouwens met de andere houston modellen gesteld?

Gr robin
 
Zo de bouw van de Houston heeft even stil gelegen wegens een ander project ( schakelaar ) maar dat is afgelopen vrijdag met grote belangstelling in ontvangst genomen. En heb ik uit het verre oosten vandaag de stuurprint van mijn draaibank gekregen en natuurlijk ingebouwd en getest, jawel de draaibank werkt weer :D. Kortom de bouw van de Houston kan weer een aanvang krijgen en kan ik eindelijk de schroef assen draaien. De schroeven heb ik afgelopen weekend in Goes op de kop getikt en dat was aanmerkelijk goedkoper dan ze uit engeland te laten overkomen.

Gr Martin :D
 
Het goedkope alternatief voor de schroeven is na veel zoeken toch gevonden.

De kwaliteit is zo op het eerste gezicht niet zo machtig als dat van propshop. Maar het is wel een veel beter alternatief op zowel de schroeven van revell als de prijs van propshop.

De site: M.Z. Modellbaushop
Onder het kopje schiffsschrauben zijn ze te vinden.

Gr robin
 
Robin, het is een goede zaak om nog een andere leverancier te hebben. Voor vergelijkbare schroeven (kleine diam , met M2) is het prijsverschil niet zo groot. Voor schroeven met asstomp (maar hoe maken we die vast op een as?) is de prijs laag. Voor schroeven met een boring van 1mm is het verschil ook nog de moeite, wel zelf uitboren naar 1,5mm en tappen met M2. In ieder geval goed zoekwerk, want ik had niks gevonden.
 
Omdat de grenzen altijd moeten verlegd worden, ben ik begonnen aan de Lucky Harbour Tug van Revell, RC wel te verstaan. Het staat hier even om onder de aandacht te brengen, maar heeft een eigen topic, het is tenslotte geen Smit Houston.

normal_Lucky2649A.jpg
 
Nog geen update (zit er wel aan te komen), maar ik heb wel een vraag.

De smit houston en de smit new york hebben beiden aan de opbouw (bakboordachterkant) een anker staan. Ik kan alleen geen fotos vinden waarbij het goed zichtbaar wordt wel type anker dit is.

Ik zat zelf te denken aan een pool N anker of een flipper delta (al is dat misschien te groot). Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,
Gr robin
 
Ik moet het uit m'n geheugen doen, (en dat gaat steeds slechter ;-) ) maar volgens mij is het een Hall anker, en zou het dus zoiets moeten zijn:
anker_hall.jpg
 
Back
Top