Hoi Gary,
Die struts hebben een beetje werk nodig.
- je moet eerst de strut op de goede lengte afzagen.
- dan maak je de meegeleverde bus in de strut. Ik heb die van mij niet gesoldeerd, maar met UHU-Plus bij 180 graden uitgehard. Dat houdt tot nu toe prima. Eventueel de bus eerst groter boren ivm met metrisch verenstaal.
- 2 gaten voor de inbusbouten moeten geboord en getapt worden. De inbusbouten heb ik vervangen door een versie met metrische draad die dan makkelijk te tappen is.
- Het mechaniek heeft in het scharnierpunt een inbus zitten, deze is niet metrish. Ik gebruik in mijn werk vaak Imperial inbus, dus die had bij de hand. Anders is het een probleem. Ik zou dan in elk geval een geodkoop setje kopen, of alleen deze sleutel.
- Een stuk van het veerstaal van de oude poot moet gebruikt worden om de verbinding te maken tussen de strut en het mechaniek. Deze heb ik vervangen door een metrische maat en heb het gat in de bus van de strut groter geboord.
- Op dat stuk veerstaal van +/- 4-5 cm heb ik plaatselijk een plat kantje geslepen wat verdraaien in de poot en in het mechaniek moet voorkomen.
- Alle inbussen werden geborgd met Locktite, dat leek me wel nuttig.
Even wat werk dus, maar het resultaat mag er zijn.
Suc6
Rob
Zo gaat het er straks ongeveer uitzien.