Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Soldeer vloestof kan tot ernstige corrosie leiden!. Als je iets als S39 gebruikt, moet je dat na het solderen goed afspoelen!. Maakt het minder geschikt voor electronica. Soldeer met een goede harskern is dan vééél beter

Als je goed met harskensoldeertin wilt solderen moet je eerst het werkstuk verwarmen
en dan de tin laten vloeien op het werkstuk ,niet op de bout.
een beetje tin tussen bout en werkstuk zal de warmte overdracht beter doen verlopen.
Op de bout zal het harskernvloeimiddel verbranden voor het zijn werk kan doen.

Behalve het wattage vd bout is het ook handig een dikke punt te hebben voor warmteopslag.
Zeg maar een buffer ,dat word moeilijk met een dunne stift .

Ook is de ene bout de andere niet 50 watt /50 watt kan erg veel verschil in zitten .
mijn 75 watt ongeregelde bout staat na een 15 min donkerrood te gloeien in de buurt van zijn
verwarmings element .

En ook de lak van je motordraden zul je goed moeten verwijderen [lastig klusje]

Dit voor de mensen die dit nog niet wisten .

Groeten Wiebe.

Ik heb zojuist een vaag aanbod gekregen van iemand die mijn RC8Te wilde overnemen. Hij wil er $600 / +- 400 euro voor geven. Doen of niet ? Om een wagen te maken die er uit ziet zoals deze voor 400 euro wordt lastig denk ik.

Ik heb zojuist een vaag aanbod gekregen van iemand die mijn RC8Te wilde overnemen. Hij wil er $600 / +- 400 euro voor geven. Doen of niet ? Om een wagen te maken die er uit ziet zoals deze voor 400 euro wordt lastig denk ik.

Inderdaad voor dat geld vind je geen nieuwe zoals jij de jouwe nu hebt denk ik. Ik zou hem houden. Kvind echt de mooiste wagen die je hebt :p

Wil hem niet weg doen, maar als iemand me er 4000 euro voor geeft gaat hij de deur uit :). Kreeg dit bod via YouTube, maar denk dat ik hem maar lekker houd. Al dat gezoek om een paar euro te verdienen schiet niet op.

Wil hem niet weg doen, maar als iemand me er 4000 euro voor geeft gaat hij de deur uit :). Kreeg dit bod via YouTube, maar denk dat ik hem maar lekker houd. Al dat gezoek om een paar euro te verdienen schiet niet op.

Je zegt het zelf al 4000,- is een heel ander bedrag dan 400,-
Snel rekensommetje dat is 10 x 400,- LOL

En deed je auto het vandaag ook nog, na je sneeuwervaring van gisteren?

Dat is zeker een ander bedrag, maar Klamath vraagt waarom ik hem weg wil doen. Ik zeg dat ik hem niet weg wil doen (want heb hem ook niet te koop staan), maar voor het juiste bedrag (bv. 4000 euro) gaat hij natuurlijk wel weg.

Mijn auto doet het perfect ja, alleen 1 probleem.

Heb Panter banden op witte dish velgen erop zetten maar krijg ze er niet meer af. Toen ik de banden erop wilde doet paste het al niet, het gat in de velg was te klein. Dit gat heb ik daarna met een dremel wat groter gemaakt zodat het een strakke fit was (hoeft niet te duwen ofzo). Maar nu krijg ik ze er dus niet meer vanaf ... iemand tips ?

iig warm maken (auto boven op een verwarming leggen, met 2 velgen direct op de verwarming.) kan je net genoeg geven om de verlgen er af te krijgen. :)

Thanks beide voor de tip, ga even de fohn pakken.

In had ze ook uitgeboord en direct daarna op de as gezet, dan weer een uitboren en weer op de as zetten. Uitboren deed ik met een dremel dus nogal wat toeren.

Wat ik zo gelezen hebt lijkt het meer op het effect van de zelfborgende veerring. Kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel. Soort weerhaak idee.

Oeps, helemaal vergeten te updaten. Ik heb de wielen er af kunnen halen. Een tijdje met de föhn erop, nog een aansteker gepakt, met een stanley mesje wat klein plastic weg gekratst en toch nog redelijk wat kracht zetten, maar het is gelukt. Heb de gaten ook meteen iets groter gemaakt, zal dadelijk eens kijken of ze er nu wel soepel op gaan :)

Weer wat geleerd :D

Nog wat oudere beelden, nooit een filmpje van gemaakt (tot nu dan)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net een Team Associated Factory Team RC8T Roller gekocht!

Na mijn vak ga ik die ombouwen naar brushless. Hebben jullie nog tips voor me? Op ebay heb ik voor weinig een esc en een motor uit een HPI Vorsa kunnen kopen dus een MMM combo deze gaat er in!

Nu moe tik nog een servo hebben maar die zijn best prijzig hebben jullie een goedkoper alternatief??

Andere tips zijn zeker welkom!!

Thanks Ronald (Diver)

Je zult een motormount mount en battery trays moeten kopen, ook wellicht een nieuwe servo tray. De (volgens mij standaard) servo / DS1015 is erg goed maar ook duur.

OK, dat is de standaard AE conversie. Ik lees op RCM altijd dat die bagger is, maar ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Moest alleen het centerdiff en de motormount iets verhogen omdat de motor anders niet paste.

Back