Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Mijne kameraad heeft vandaag met zijne Losi 1.0 8ight-Te gereden en heeft zijn plastic spurgear gestript. Ik heb google al afgezocht naar stalen spurgears en die vind ik niet. De plastic spurgears vind ik wel voor de 2.0 Buggy maar weet niet of hier zoveel verschil inzit ??

Het was weer plezant vandaag @ NBR. Een hoop duitsers met elektrische mugen truggy's die er hard tegenaan gingen.
Filmpjes van de truggy @ NBR

Laatst bewerkt door een moderator:
Letterlijk hard tegen de omheining aan :D hahahahaha
De tip hadden ze toch hartelijk in dank afgenomen :D

Awel Stewie je ziet u elke week beter en beter rijden! Houden zo...

Mijne kameraad heeft vandaag met zijne Losi 1.0 8ight-Te gereden en heeft zijn plastic spurgear gestript. Ik heb google al afgezocht naar stalen spurgears en die vind ik niet. De plastic spurgears vind ik wel voor de 2.0 Buggy maar weet niet of hier zoveel verschil inzit ??

Ik heb ier nog een plastic spur van Losi dat ik gebruikt op m'n 1.0.

Ik ben nog steeds (al veel te lang naar mijn zin eigenlijk) bezig een Hyper ST om te bouwen naar een brushless. Ik heb bijna alles maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat de bodemplaat zo smal is dat ik amper plek heb om een accubak te steken voor de 4S of 5S lipo. Kan iemand me een redelijk smalle lipo tray adviseren waar ik een 5000 mAh lipo in kwijt kan?

Ik ben nog steeds (al veel te lang naar mijn zin eigenlijk) bezig een Hyper ST om te bouwen naar een brushless. Ik heb bijna alles maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat de bodemplaat zo smal is dat ik amper plek heb om een accubak te steken voor de 4S of 5S lipo. Kan iemand me een redelijk smalle lipo tray adviseren waar ik een 5000 mAh lipo in kwijt kan?

RC Monster:  We specialize in Brushless setups.

Die maken ze op maat als ik het me goed herinner.

Die maken ze op maat als ik het me goed herinner.

Dank je wel, ik heb me meteen maar eens op hun forum geregistreert om een paar mensen die ezelfde conversie al gedaan hebben aldaar te vragen welke tray zij hebben gekozen.

Geinig, ik heb hun motor mount nota bene en er niet eens bij stil gestaan dat hun wel eens de juiste tray kunnen hebben. :D

Dank je wel, ik heb me meteen maar eens op hun forum geregistreert om een paar mensen die ezelfde conversie al gedaan hebben aldaar te vragen welke tray zij hebben gekozen.

Geinig, ik heb hun motor mount nota bene en er niet eens bij stil gestaan dat hun wel eens de juiste tray kunnen hebben. :D

Haha, ze hebben alles wel wat je nodig hebt voor brushless ombouwen, en als ze het niet hebben dan maken ze het wel :mrgreen:

Op hun forum staat inderdaad ook heel veel informatie, als je ervaringen zoekt voor motoren en vertandingen enz dan zit je daar goed :D

Heb mn MBX-6T al wat langer en ook al wat langer omgebouwd. Het laatste half jaar heb ik eigenlijk niks meer met RC gedaan, nu het lekkere weertje weer komt krijg ik er toch weer zin in dus begin ik langzaam met mijn auto's weer rijdend te krijgen. Een aantal specs:
MBX-6T
- RCM Ombouw set
- MGM 12032 ESC (120A, 10S LiPo)
- Plettenberg Bigmaxximum motor
- Flightmax 5Ah, 30C 4S LiPo (Was ooit eens een 5S, één cel is ooit in de fik gevlogen in mijn LST 1.5.
- Futaba 3PKS zender met een Futaba Fasst system
- Hitec DS1015 servo

img31881.jpg

img31891.jpg

img31901.jpg

img31911.jpg

Ik heb er nu nog een paar on-road bandjes op zitten omdat ik laatst op de weg heb gereden, heb er ook nog off-road bandjes voor natuurlijk voor op de track.

Net even de nieuwprijs voor alles uitgerekend... een dikke €1600 :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, doet z'n werk prima. Hoezo? Die heerlijk mooie blauwe verf is nog zo goed als nieuw, er zit alleen aan alle kanten stof op waardoor de verf misschien minder lijkt? Maar hij is iig nog zo goed als nieuw :p

Nee, je moet hem kleuren. Ik heb er ook constant spijt van gehad dat ik mijn body niet gekleurd heb. Voor mijn part pak je een marker en kleur je hem zwart met rode stippen of pak een pot verf of zo :D

Back