Dag Forum,
Romp van Alice opnieuw geschuurd en in de Wilsor epoxy gezet, deze maal met de kwast en niet met een roller.
Resultaat is een stuk beter. Waarschijnlijk hecht deze epoxy slecht op Albastine spuitplamuur. Een stukje wat ik nu opnieuw in de spuitplamuur had gespoten is wederom niet mooi geworden, maar dat is maar een klein stukje, gelukkig. Komt wel goed met de 2e laag epoxy.
Verder ook nog wat detail werk afgemaakt:
6 stuks stoot fenders , MOB boot , werkboot , par transport bakjes.
Ook de laadbomen boven het sleepdek gemonteerd en opgetuigd.
En de roosters van de catwalk vervangen, ik vond ze niet naar de zin.
Deze keer van messing gaas, in plaats van plastic horregaas.
En ook nog op het B-dek , twee stuks frames met iets erop , onder dekzijl.
Had ik op een foto gezien , ik weet niet wat onder de dekkleden zit , maar ik vermoed extra reddings materiaal voor op een eventuele sleep?
Intussen ook al een beetje begonnen met mijn volgende model : de Nieuw Zeelandse sleper , Wiliam C Daldy.
De romp van dit model wil ik van epoxy met doek maken , dus eerst een plug maken.
Alvast oefenen voor de Finse ijsbreker Karhu, welke na de William gebouwd gaat worden (ook epoxy romp)
Ik ga wel een nieuw bouwverslag opstarten van de bouw van de William C Daldy.
Gr. Menne
Romp van Alice opnieuw geschuurd en in de Wilsor epoxy gezet, deze maal met de kwast en niet met een roller.
Resultaat is een stuk beter. Waarschijnlijk hecht deze epoxy slecht op Albastine spuitplamuur. Een stukje wat ik nu opnieuw in de spuitplamuur had gespoten is wederom niet mooi geworden, maar dat is maar een klein stukje, gelukkig. Komt wel goed met de 2e laag epoxy.
Verder ook nog wat detail werk afgemaakt:
6 stuks stoot fenders , MOB boot , werkboot , par transport bakjes.
Ook de laadbomen boven het sleepdek gemonteerd en opgetuigd.
En de roosters van de catwalk vervangen, ik vond ze niet naar de zin.
Deze keer van messing gaas, in plaats van plastic horregaas.
En ook nog op het B-dek , twee stuks frames met iets erop , onder dekzijl.
Had ik op een foto gezien , ik weet niet wat onder de dekkleden zit , maar ik vermoed extra reddings materiaal voor op een eventuele sleep?
Intussen ook al een beetje begonnen met mijn volgende model : de Nieuw Zeelandse sleper , Wiliam C Daldy.
De romp van dit model wil ik van epoxy met doek maken , dus eerst een plug maken.
Alvast oefenen voor de Finse ijsbreker Karhu, welke na de William gebouwd gaat worden (ook epoxy romp)
Ik ga wel een nieuw bouwverslag opstarten van de bouw van de William C Daldy.
Gr. Menne