en dan het spreekwoord dat iedereen kent als het mis gaat blijft het misgaan.
Inderdaad, toen ik vaststelde dat de eerste servo stuk was had ik meteen een nieuwe besteld samen met wat nog op mijn verlanglijstje stond.
Ik tracht altijd zoveel mogelijk samen te bestellen om leveringskosten te drukken.
2 dagen later kon ik verder en na een avondje knutselen stond ook waterkanon 2 op zijn plaats.
en jullie kunnen het al raden..... bij aanvang van nr 3 bleef ook deze servo stuk. Ik heb mijn buik nu wel vol met die goedkope Chinese prul.
Noodgedwongen de mast opnieuw aan de kant gelegd en om mijn gedachten wat te verzetten aan de kraan gestart.
Ik had in het verleden al een plannetje opgesteld en enkele 3D onderdelen lagen reeds geruime tijd te wachten op samenstelling.
Al snel had ik dus de 2 eerste gieken klaar.
het katrolletje en de kabel zorgen er straks voor dat het voorste segment gelijktijdig uitschuift met het middelste.
Dit laatste zal aangedreven worden met een spindel.
naast de giek heb ik natuurlijk ook nog een voet nodig en een aandrijving om de kraan te kunnen roteren.
en dit alles in dry-fit, we zijn nog lang niet klaar maar zijn dit weekend toch al flink opgeschoten zeg maar.
zo, jullie zijn terug mee in het verhaal, tot later, Marc