BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

maar ik woon in nederland dus..
maar vast ook wel te verkrijgen hier in de
bouwwinkels zoals de gamma of de bigboss of de formido.
ik ga vandaag even kijken :wink:

mvg sjoerd

sjoerd zei:
oke bedankt, :D

ik ga vandaag denk ik even depron halen(aht modelbouw almelo)
en weet iemand misschien waar ik uhu por kan halen?
of andere goede lijm dat niet zo lang duurt ,voordat bijvoorbeeld je vleuegels eindelijk een keer blijven zitten :evil:
ik heb nu speciale lijm voor depron (geen styro maar iets dunner).
maar dit duurt echt lang voordat het eindelijk eens blijft zitten,
en laten drogen en dan plakken werkt helemaal niet met dat spul.
dus uhupor lijkt mij het best?
maar waar haal ik dat?

Depron kan je ook bij veel parketwinkels kopen. VEeeeeeeeel goedkoper

Zeker weten wel UHU Por gebruiken! En dat het niet snel gaat? dan had je waarschijnlijk wat anders...
je moet niet al te dikke laag gebruiken. Gewoon een rupsje erop smeren, dan in elkaar drukken en ff uitwrijven (met je vinger ofzo). Dan lijkt het al bijna droog. FF door laten drogen tot het niet meer lijkt te plakken (minuutje of korter). Hecht supergoed en blijft flexibel!
Kan je bij elke modelbouwwinkel kopen. RCtechnics heeft het ook. Gamma niet dacht ik.

Sietse,

De tekeningen op de eerste pagina zijn al de aangepaste??
dus deze kloppen helemaal?

Welke setup heb jij nu uiteindelijk gebruikt??

De Tekeningen op de 1e pagina zijn gewoon goed kloppende tekeningen van de versie met kruisromp. Voor de dubbele romp heb ik (nog) geen tekeningen gemaakt. Die is wel behoorlijk simpel zelf te maken. Gewoon het verticale romdeel 2x uitsnijden en dan wat er tussen verzinnen :D.

Ik vlieg nu met 3Dromp met:
cd-rommetje,
3S360 mah
10 amp regelaar
mzk sexta 6 kanaals ontvanger zonder behuizing
2x 6 grams towerpro, 1x 9 grams conrad voor de rolroeren.

Ik wil binnenkort nog een keer de little ECHT little maken en dan met 4.5 grams servootjes en weer met cd-rommetje. Maar misschien ga ik eerst een mini-hydrofoam bouwen met die setup :D

wel edf hé :lol:

misschien dat ik ook nog eens een miniblowfish maak, als mijn aerohawkje helemaal kaduuk is heb ik nog die cdrom over.
paar servo'tjes en een lipotje uit hongkong laten komen en ik heb alles :D

kunnen we binnn in delft gaan racen he sietse ;)

Hey Guys,

Ik ben vanavond ook maar eens begonnen, maar dan met de blowfish,
niet de little, puur om de doodeenvoudige reden dat ik wil proberen of
het ding wil vliegen met deze setup:

Deze 25A brushless ESC
Brushless belletje 2408-21 1740 Kv
Dit Propje 8x6
Bleu arrow ontvangertje 6ch
En dan nog de 800Mah 2S LiPotjes van de Lama v3
en de oude NS05 Servootjes van #36, die krengen had ik al vervangen door TP 9 grams dus kennen nu wel op de blowfish, Toch ?

Dit spul heb ik nog allemaal liggen en effe kijken of dat gaat werken..
ik kom op zon beetje 175 gram excl de Blowfish
moet wel lukken toch ? ik vraag me alleen af, omdat ik geen ervaring
heb met vliegtuiggies of het propje wel goed is...

Beetje feedback en/of tips zijn welkom

dat gaat zeker vliegen.
ik heb hem met vrijwel dezelfde setup gevlogen.
zelfs nog met een zwaardere accu.(1550mah lipo 3s)

ik zou wel een 8x4 prop nemen ivm de amp's die je gaat vragen.
met 8x4 zit je op ongv 12 amp.(op 3s dan)

OOoh mooi, geweldig,

ik zal effe kijken waar ik zon ander propje kan kopen,
en als jij zegt dat het ook op 3s LiPo kan,
dan kan ik altijd de 3S 1700mah van men #36 nog gebruiken

Hehehe beetje power is niet erg als beginneling :evilbat:

Ha, leuk! Nog een Blowfish erbij :).

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=926
deze motor heb je dus. Staan de propjes bij vermeld:
Prop: 9x4, 8x4 (2S) - 7x4 (3S)

Altijd leuk om te zien. Servootjes enzo die echt niet geweldig zijn voor de helietjes zijn meer dan goed zat voor een shocky :). ideaal.

een 3S1700 word wel erg groot/zwaar volgens mij. Vliegt natuurlijk wel, alleen moet je dan zeker niet meer gaan proberen te prophangen volgens mij.
Grootste wat ik in zoiets heb gedaan is 3S1000mah. Dat vliegt lekker met een fietsbelletje.

Op 2S800mah issie zeker ook erg leuk! Lage vleugelbelasting, kan je heeeeeeeel langzaam vliegen. Vooral handig als dit je eerst vliegtuig is.

OK Toppie Sietse dank je wel kerel,

Ik zal er dan nog even wat propjes bijkopen
9x4 en 8x4 voor de 2S en
7x4 en 8x4 voor de 3S

Ik ben nu toch nog aan het bouwen, dan heb ik ze deze week binnen dan kan ik als het goed is dit weekend vliegen.

Maaruh Sietse, op die tekeningen staan die diagonale verstevegingen aan de onderkant van het vliegtuigje niet op,
en de vleugels zijn ook niet versterkt met carbon, moet dat wel? ik bedoel is dat nodig ?

Wat ik ook nog wilde vragen is:

- Waar moet zon beetje het CG komen ? ik heb hier namelijk 0 ervaring mee.

- Kan je dit ding ook van 6mm Depron bouwen ? om het sterker te maken ?

- Een winkel voor propjes ? ik heb al wel gezocht maar geen van allen die ik gezien heb, hebben 7x4 en 9x4

Groet Roel

Maaruh Sietse, op die tekeningen staan die diagonale verstevegingen aan de onderkant van het vliegtuigje niet op,
en de vleugels zijn ook niet versterkt met carbon, moet dat wel? ik bedoel is dat nodig ?

Die verstevigingen met carbon zijn wel nodig ja! Je kan ook met touwtjes spannen schijnt, maar dat heb ik niet geprobeert...
Er zijn verschillende oplossingen. Kijk het hele topic maar eens door. Staan genoeg voorbeeldplaatjes om van te jatten :).

- Waar moet zon beetje het CG komen ? ik heb hier namelijk 0 ervaring mee.
Pagina 5 :). "Bij die grote heb ik hem nu op zo'n 7 cm vanaf de voorrand van de bovenste vleugel"
en anders gewoon even testen en schuiven. dan komt je al snel goed.
Als ie te ver naar voren zit, kan je amper loopings draaien (worden erg groot dan). Rollen gaat dan heel snel. Als je zwaartepunt te ver naar achter zit, wil hij eigenlijk de hele tijd hoveren en kan je loopings van een meter maken .

- Kan je dit ding ook van 6mm Depron bouwen ? om het sterker te maken ?
Ja, kan prima, moet je alleen even bij die inkepingen er rekening mee houden dat er een inkepinkje van 6 ipv 3mm moet komen.
Voor de romp is 6mm misschien wel handig, vooral met zwaardere setup.
Hebben al meerdere in 6mm gebouwd. Staat ook allemaal in dit topic. 15 pagina's is niet zó lang ;)

- Een winkel voor propjes ? ik heb al wel gezocht maar geen van allen die ik gezien heb, hebben 7x4 en 9x4http://www.rctechnics.nl/index.php?cPath=23_49_54_59
http://www.rctechnics.nl/index.php?cPath=23_49_54_78_81
De GWS propjes zijn goedkoop, licht en flexibel, maar breken wel snel.
De APC SF props zijn glasvezel, erg sterk (en scherp!!!), ietsje zwaarder, breken niet snel, maar zijn wel wat duurder

ka, iemand mij helpen ? ik heb nu 2 platen depron gekocht en nu zou ik dr een shockflyer van willen maken :p heeft iemand de omkadering waar een shockflyer van de winkel in heeft gestoken ? of een planneke ?e duidelijk :p en dan nog iets hoe en waar moet je die schockflyer verstevigen ? en waar moet je die versterken met carbon ?

tips graag :p

hai Ken,
Dit topic al doorgelezen? :)

er zit ook een zoekfunctie rechtsboven. genoeg info te vinden. Je eerste vragen worden al beantwoord als je alleen al dit topic dus doorleest.

Welkom op het forum en succes met lezen!

Sietse, zou je mij ook kunnen vertellen of DMV fotos
laten zien hoe je de Ailerons aan elkaar hebt bevestigd ?
de bovenste en de onderste dus van 1 vleugel

ik kom er niet helemaal uit :oops:

Tis ook de 1e keer dat ik zelf een depron vliegtuiggie bouw :oops:

Groet Roel

Een manier die ik wel eens heb toegepast met succes.
Heb niet direkt een foto dus je zal het met mijn Paint kunsten moeten doen. :oops:

rolroerwincemu3.jpg

Het zwart is carbon dat steek je in de boven- en onderhelft van een linker- of rechterrolroer.
Het rode is krimkous met wat seconde lijm tussen.
Als je zorgt dat de hoeken 90° zijn dan bewegen de rolroeren perfect hetzelfde.

Nog veel succes met de bouw.

Greetz

2F@st4U.:[BE zei:
:.]
Als je zorgt dat de hoeken 90° zijn dan bewegen de rolroeren perfect hetzelfde.

Nog veel succes met de bouw.

Ja en daar wringt de schoen juist een beetje, de rolroeren zitten niet exact boven elkaar
maar de bovenste zit zeker 2 a 3 cm verder naar voren, dus de uitslag van de beide rolroeren
zijn op die manier verschillend.

Goed te zien op dit 1e fotootje (tevens mijn progressie in 2 dagen van niks tot:)
(beetje slechte foto's maar is van men mobiel, k'had geen zin de camera te pakken)

Geen probleem toch maar eens proberen met het carbon systeempje dat ik tekende bij mij stonde ze ook niet perfekt recht denk ik. Nu begin ik zelf te twijfelen.

gewoon ff proberen of ... Wachten op een ander antwoordt.

Als je ze perfect recht wil kun je nog altijd het ene carbonstokje langer maken als het andere. (ik heb het hier over de carbonstaafjes die je in de rolroeren prikt)

Greetz

Hai Roel,
Nou, de uitleg is al gegeven :). Zo heb ik het idd ook gedaan. Lijkt misschien scheef, maar daar merk je niks van. Gewoon met een plakbandje ff de roeren vast zetten en dan een carbon stokkie afknippen op de juiste maat. Puntjes afronden, krimpkousje aan de tips met daar nog 2 kleine stukkies van ±1.5cm aan. en die buigen zodat het zoals op het plaatje blijft staan.

Werkt prima!
HPIM1185.JPG

HPIM1180.JPG

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33968&postdays=0&postorder=asc&&start=60
:)

Nou, heb het volgens jullie adviezen gedaan en het werkt PERFECT, dank jullie wel.

Ik ben dus nagenoeg klaar alleen nog alles solderen en aansluiten,
maar ik denk dat ik binnenkort maar eens opnieuw moet gaan beginnen
want ik heb hem net gewogen incl. een 2S 800Mah LiPo :puppydogeyes: :hammer:
(nog niet eens een 3S 1700Mah wat eigenlijk de bedoeling was)

247 Gram !!!
Als ik die 3S erop doe kom ik zelfs op 330 gram uit !! :bad-words:

Ondanks dat jullie zo positief erover waren,
gaat dat motortje dat wel trekken ?
verticaal ook ?

Brushless belletje 2408-21 1740 Kv
Propje 8x4
25A BL ESC

Groet Roel

denk dat ie op 2S toch wel rond de 400 gram trekt.. (volgens prop selector). Moet kunnen dus. Only one way to find out :D.

Back