Bert V
verslagschrijvers
zoals je ziet het is gelukt![]()
Nog niet helemaal, zie alleen een sneeuwbeeld

Ik denk dat hij nog op privé staat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zoals je ziet het is gelukt![]()
past allemaal in de machinekamer en daar ik 14 functies heb kan ik nog wel even hoop ikDie heeft er zin in Rien! Heb je gauw gefröbeld. Gaat het allemaal nog in de MK en loopt je niet klem met de mogelijkheden op je zender? Gr. Klaas.
Blijkbaar is een andere volgorde nodig in mijn bericht, voor de duidelijkheid.Wat is jouw doelstelling?
dit is om de mast op en neer te doen daarom een linear servo hij komt in de stuurhut te staan om de radar te laten draaien ben ik nog aan het zoeken naar een heel klein motortje hoogstens 6mm hoog nadeel van 1:72Dat gaat denk ik wel lukken Rien. Als je maar zorgt dat de mechanische blokkering er uit is en de potmeter in de servo afgekoppeld is Op z'n minst de middendraad los. Hopelijk draat hij op een redelijke snelheid in de goede richting. Voor de aandrijving van de Decca radar op mijn Bugsier heb ik een oude Simprop servo gebruikt. Die heeft een 3 Volts motortje. Voeding terug gebracht op 2,5 Volt loopt de radar 40 omw/min. Een defecte Modelcraft servo loopt 60 toeren op 5 Volt. De spanning kun je terugbrengen door één of meerdere diodes in serie te zetten in de stroomtoevoer naar de servo. Elke diode zorgt voor 0,7 Volt verlaging van de spanning. Wat is zo het toerental van een moderne binnenvaartradar? Dacht dat de oude Decca 211, waar ik eind 60-er jaren mee voer ongeveer 40 toeren liep. Gr. Klaas.
bedoel hoogte, met die motor 21 mm wordt de radar bijna net zo hoog als de mastIs die 6 mm diameter of hoogte, Rien? In de link eentje van 6 mm diameter. Gr. Klaas.
https://www.bauer-modelle.com/epage...Path=/Shops/Bauer_Uwe46269592/Products/4.2003
Wat is zo het toerental van een moderne binnenvaartradar? Dacht dat de oude Decca 211, waar ik eind 60-er jaren mee voer ongeveer 40 toeren liep. Gr. Klaas.
Andere optieAls je maar zorgt dat de mechanische blokkering er uit is en de potmeter in de servo afgekoppeld is
26 toeren per minuut, vaak zat geteld ivm keuren van radarinstallatie
Heb vandaag een micro servo gekocht bij conrad in Bonn voor de radar past net in de stuurhut hopelijk werkt het het !!
Dat gaat denk ik wel lukken Rien. Als je maar zorgt dat de mechanische blokkering er uit is en de potmeter in de servo afgekoppeld is Op z'n minst de middendraad los. Hopelijk draat hij op een redelijke snelheid in de goede richting.
Aha, de aap komt uit de mauw... De microservo is bedoeld om de radarmast te bedienen. Ik heb je op het verkeerde been gezet om te veronderstellen dat de servo bedoeld was om de radar te laten draaien. ...