Bouw Cat385CL Graafmachine

Charlotte, ik heb geen idee of je hier iets aan hebt, maar ik zie heel veel servodraden van de ontvanger naar de ventielblokken lopen. Je kunt er ook voor kiezen om maar één keer een wat dikkere plus en min naar het ventielblok te laten lopen, als een soort hoofdvoeding, en die daar te splitsen naar elk servo een plus en min. Dan kun je volstaan met verder alleen de witte puls draden van ontvanger naar regelblok. Dat scheelt in jou geval al een hele bundel.
 
Dag Catwoman,

Wat een gepriegel met al die draden en leidingen toch, maar goed dit staat mij ook nog te wachten denk ik dan hahhaa.

Gr Johan
 
Dank jullie wel,

@ Lex: bedankt voor het meedenken, mooie oplossing, echter de machinekamer zit nokje vol, en er kan niets meer bij,verder wil ik zo min mogelijk electrische componenten in de buurt van de hydrauliek ivm eventuele lekken.

weer wat verder...

..hierboven is te zien dat de hydrauliek slangen aangesloten zijn van het centrale slangen blok naar de ventielen....


..daarna kon de pomp op z'n plaats en de aanzuig slangen aangesloten worden...


..en weer daarna zijn de druk leidingen van de pompen naar de ventielen aangesloten, en ook de aansluiting met snelkoppeling voor de drukmeters...


..ook de kabel spagetti is geordend ..


..en ook de snelheidsregelaars en de ontvanger opnieuw ingedeeld, waardoor de servo kabels veel mooier naar de ontvanger lopen...

Groetjes, Charlotte :bye:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Catwoman,

Ik volg je bouw verslag nu een tijdje en moet zeggen dat het er wel heel mooi uitziet echt vakwerk
Is de graafmachine in ede te bewonderen ?
 
@Lex:
Ik bedoelde ook niet er iets bij plaatsen, maar juist wat draden weglaten.
Nee, dat snap ik, echter zullen de + en - van alle servo's dan toch naar een centraal punt moeten gaan bij het ventielen blok, vanwaar ze verder met een enkele draad gaan naar de voeding.
Nu kun je alles aan elkaar solderen, maar ik wil het service vriendelijk houden, en bij een kapotte servo niet eerst alles los te hoeven solderen, maar gelijk kunnen vervangen.:)

@hero271 :Ja, ik ben ook in Ede aanwezig.

Groetjes, Charlotte :bye:
 
Gaaf weer!
Ben dit jaar ook weer in Ede, sta met Richard op tafels dit keer.
Sta jij ook op tafels, of ergens bij een club?
 
Dank je Mark,

Ik sta op een tafel ,in de buurt van de graafhoek zeg maar.
Heb ik tenminste aangegeven bij de aanmelding, vorig jaar werd ik aan de andere kant van de hal geplaatst.:(

Groetjes, Charlotte :bye:
 
Geen idee waar wij staan, sowieso herkenbaar aan een Sarensblauwe LTM1400 haha.

Ik gaat u zien! Ben benieuwd om het geheel in het echt te bewonderen. Altijd beter dan foto's immers.
 
hallo Charlotte, ongelofelijk gaaf wat je hier aan het maken bent.
hoort dit wel op een modelbouwforum thuis? dit gaat namelijk richting Kunst.

ik zit nog maar net op dit forum en er zijn projecten die er absoluut uitspringen.
deze en oa projecten van piet, peter en marcel zijn prachtige staaltjes van
modelbouwkunst.

er zijn veel meer bouwverslagen die er veel belovend uitzien maar ik kan
moeilijk elk forum lid vermelden.
ik zal dit verslag zeker blijven volgen

succes met de verdere bouw, gr Luchard
 
@Mark300, ja dat komt wel goed.;)
@luchard, dank je wel .:D

weer verder...

...omdat de zender voor een weekje opgestuurd is voor een kleiniggeitje met de middelste sticks, heb ik maar gelijk de midden beplating van de bovenbouw in de lak gezet en de laatste details aangebracht...


...


..hier zie je de overdruk unit geplaatst, en van belettering voorzien, ook een brandblusser, bezem en schop zijn erbij gemaakt...


...ook alle waarschuwingsstickers gemaakt, en het type plaatje onder de cabine...

...de andere kant...


...

...ook de machine ruimte heeft z'n stickers gekregen, deze heb ik allemaal zelf gemaakt mbv het veiligheids handboek van de 385 wat ik op het internet gevonden heb....


..blik op de hele kraan....
 
Laatst bewerkt:
...
...hierboven zie je dat ik de olie gevuld heb in de tank,door de transparante slang is ook goed te zien of er geen luchtbelltjes in de olie komen....


...daarna de drukmeters aangesloten, om de drukbegrenzingsventielen te kunnen instellen...

Gisteren ook de zender weer kunnen ophalen, binnen anderhalve week weer terug, met dank aan Hobma modelbouw en Scale-Art.
Dus vandaag was het zover, eindelijk na bijna 2 jaar bouwen kon de kraan in beweging gebracht worden...
Alles verliep goed, geen lekken etc. .
Alleen nog verder fijn-afstellen enneh.... leren graven ;)
hieronder kun je het filmpje zien op YouTube:


Alle 3 de pompen zijn afgesteld op een druk van 25 Bar max.
De hele kraan weegt nu 35 Kg.

Groetjes, Charlotte :bye:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Charlotte,


Geweldige mooie kraan geworden zeg, niet te onderscheiden van de echte 1:1 CAT 385CL RE

De kraan zit er echt schitterend uit.

(Volvo) petje af voor jou bouwkunsten.

Hopelijk kan ik de kraan bewonderen in Ede en jou ook voor het eerst ontmoeten, tenminste als mijn gezondheid dit toelaat.


Ik heb nog wel even een vraagje : Het kan gezichtsbedrog zijn hoor, maar draait de kraan niet iets te snel, het bewegen van de bak en de stick en de boom lijken mij wat te snel te gaan.
Het is absoluut geen kritiek hoor, het kan echt gezichtsbedrog zijn hoor op het filmpje.
De rij-snelheid en de draaisnelheid van de bovenwagen lijkt mij wel goed.
Stefan zou zeggen : ik citeer : "Ik hou wel van een beetje snelheid"

Het draaien met de kraan valt in het begin best wel tegen hé, het is wel wennen om er heel precies mee te kunnen draaien, hahaha,
Heel veel oefenen maar, dan gaat het straks heel goed in Ede

Omdat de CAT 385 CL -RE kraan in het echt meer dan 90 ton weegt, als je een Cat 385 CL- RE met een extra lange boom en stick hebt, zoals mijn schoonzoon heeft, met een extra verzwaard ballastblok weegt deze kraan 114 ton.

De draaisnelheid van deze kraan is beduidend langzamer dan een CAT 325 CL, die ongeveer 25 ton weegt.


Charlotte : Succes met de verdere afbouw en de fijnafstelling van de mooie CAT 385 CL-RE kraan
 
Geweldig !!! Ben ook in Ede met de MBVP op de modeltruckbaan.
Zal zeker komen kijken om hem in het echt te zien. :D
 
Charlotte,
ik heb met veel bewondering je verslag gevolgd, je hebt een geweldig mooi stuk werk gemaakt het zal een inspiratie zijn voor velen van ons om nog meer de perfectie na te streven die in ons aller vermogen ligt. Want laten we niet vergeten dit is niet alleen modelbouw maar ook iets wat voor velen onbereikbaar is i.v.m. kostenaspect en gereedschappen, niettemin moet het wel door mensenhanden worden gemaakt en uitgedacht. In dit computer tijdperk zie je dus dat het menselijk brein tot veel meer in staat is dan welke PC dan ook. En in dat opzicht blijkt nu dat het vrouwelijk brein zeker niet onderdoet t.o.v. het mannelijke.
Vooruitlopende op je bezoek aan EDE, en de belangstelling die je daar kunt verwachten voor je model (en ik denk en weet bijna zeker nog meer naar jouw persoonlijk ) wens ik je veel succes met de verdere werkzaamheden die je ongetwijfeld nog wilt realiseren voor die tijd.
 
prachtig model, echt geweldig om te zien en voor mij een reden om ook weer eens naar ede te gaan want wil hem zeker in het echt komen bewonderen.

en piet ik gok dat ze met fijn afstellen bedoeld dat de zender nog wel de nodige setup nodig heeft om die bewegingen ook rustig te kunnen uitvoeren ;).

Een expo functie en eventueel limiters kunnen al heel veel oplossen hierin.
 
Dank jullie wel allemaal,

@Piet: Ik hoop ook voor je dat je dit jaar wel in Ede kunt zijn,en wens je een goede gezonheid toe !.
Ja, idd, hij draaide op het filmpje te snel,en de accu was ook snel leeg,bij de volgende accu heb ik het toerental van de pompmotor omlaag gebracht, en was de snelheid stukken beter, en de accu tijd langer :D
Bij deze gewichtsklasse moet het ook niet te snel gaan,is in het echt ook niet als ik de you-tube filmpjes van deze kraan bekijk.
Moet uiteraard nog verder getuned worden, maar dat komt wel goed.
Wow, 114 ton, dus mijn model zou in het echt ook zoveel wegen ?
Heb ook een lange boom en stick, en groter contra gewicht.

@ Cor, Humaria en Cheeta, leuk, zien we elkaar in Ede .

Groetjes, Charlotte :bye:
 
Back
Top