Dank je Richard en trucker Johan,
Afgelopen week natuurlijk veel "gespeeld" met de kraan, en helaas zijn er enkele kinderziektes naar voren gekomen.
Daarvoor had ik al afsluitdopjes gemaakt voor de manometer aansluitingen.Het originele moertje wat de slang aandrukt is te laag om afsluitbaar te maken, dus uit de perslucht wereld een moertje genomen, en deze aan de originele moer gesoldeerd, en aan de bovenzijde een dekseltje gesoldeerd. Aan de binnenzijde komt een stukje rubber wat ik uit oliebestendig rubber geknipt heb.
Ik kan de slang met snelkoppeling niet laten zitten wegens ruimte gebrek in de machine ruimte.
Dus als ik wil meten,kan ik eenvoudig het dopje losschroeven en de slang met snelkoppeling erop plaatsen.
...het slangpilaartje blijft dus op de pomp zitten....
..tijdens het draaien met de kraan bleek de plaat waar de motor op vastgeschroeft zit, door te buigen door de kracht van de motor.
En daardoor slipte de tandriem en was de pret over... .
Vervolgens de pomp uit de kraan gedemonteerd, en zijplaten op de motorplaat gemaakt, zodat deze niet meer kan buigen....
...na het terugplaatsen van de pomp ,en het geheel weer gevuld met olie,bleek 1 van de koperen aanzuigleidingen te lekken, net onder de aansluiting op de pomp, daar zat een scheurtje...
...daarop alle aanzuigleidingen gedemonteerd, en nieuwe gemaakt van dikke messing buis,en 90 graden bochten uit massief messing, en alles aan elkaar gesoldeerd, behalve het stukje wat in de aansluiting in de pomp gaat, en na het terugplaatsen van de pomp bleek alles weer dicht te zijn, en te werken....
..echter nu kreeg ik problemen met de servo's die de omschakeling van drukloos naar druk en andersom regelen, deze brandden door.
Dus overgestapt van de RCD-85MGB op een zwaardere servo van Hi-tec, de HS-5085MG, ook gelijk de Bec op 6 Volt gemaakt,aangezien de servo dan de meeste kracht leverd....
Daarna even gedraaid zonder problemen, echter begon na een tijdje het slippen van het tandriempje weer, en ook was aan het stof te zien dat het riempje (veel te) snel slijt, dus besloten om dit te gaan vervangen door een tandwiel aandrijving, en de tandwielen besteld bij de grote C....
Maak gelijk ook de overbrenging wat groter, van 3:1 naar 4:1.
wordt dus weer vervolgd...
groetjes, Charlotte