Bouw Cat385CL Graafmachine

Heel erg mooi gemaakt, echt een project van zeer lange adem. Getuigt absoluut van doorzettingsvermogen en vakmanschap. Petje af Charlotte !!

Dank je wel Richard.:)

Weer wat verder...

..van brons lagerbussen gemaakt...

...om vervolgens de schaal delen te kunnen plaatsen en aan de messing buis vast te solderen,en ook de meshouder wordt op enkele punten gesoldeerd,op deze manier blijft alles mooi op z'n plaats zitten tijdens het lassen van de staal delen....

..beide delen gesoldeerd...

...en daarna gelast en verder afgewerkt...

...gaat al ergens op lijken ....;)

Volgende wat gemaakt gaat worden zijn de stangen die de schaaldelen op hetzelfde punt uit laat komen,de messen voor op de schaaldelen en de hydraulische cylinder.

Groetjes, Charlotte :bye:

Laatst bewerkt:
Dank je Lex !

Het was mooi weer ,dus de tuin in met de kraan en daar een filmpje van gemaakt:

Opnames zijn gemaakt met een GoPro camera .

Groetjes, Charlotte

Hallo Luitjes,

Weer wat verder...
Hierboven een plaatje van een Cat390D met een sorteergrijper.
..hierboven zie je de bevestiging van de uitrichtstangen die de schalen allebei op hetzelfde punt laten sluiten...
...en de andere zijde...
...en van de onderzijde af gezien...
..en ook de messen zijn gemaakt,ook zoals bij de echte zijn ze omkeerbaar,dus twee snijkanten...

..en ook de zijkanten zijn voorzien van een afdekplaat...

groetjes, Charlotte

Laatst bewerkt:
Hoi Cor,opgelost :D
Nee, lag aan fotbucket, ookdaar hebben ze nieuwe software, en werken de linkjes net weer iets anders.:rolleyes:
Groetjes, Charlotte

Idd Lex,dat kun je beter niet doen,er komt 1 cylinder in met een zuiger doorsnede van 16mm,wat resulteerd in een kracht van 45 kg bij een druk van 25 Bar.:D

Groetjes, Charlotte.:)

jullie haden aan het filmpje te zien beter weer als gisteren ik was er namelijk gister maar wat een mot regen en een hoop wind maar heb wel even aandachtig naar je kraan staan kijken knap staaltje van bouw kunst

Dank je wel Gert-Jan, mooi filmpje.
Idd, zaterdag was het weer iets minder, maar met het mooie weer van zondag was dat snel vergeten.
We hebben 2 leuke dagen gehad bij Hobma .

Groetjes, Charlotte.

Hallo,

Ontzettend mooie kraan geworden draait fantastisch. Kraan op de achtergrond is ook een prachtig model. Zijn daar nog betere fotos van?

Mvg Mitchell

Hallo,

Ontzettend mooie kraan geworden draait fantastisch. Kraan op de achtergrond is ook een prachtig model. Zijn daar nog betere fotos van?

Mvg Mitchell
Ik heb nog even door mijn foto's heen gebladerd, maar beter dan dit heb ik niet:
2015-05-17%2012.35.24_zpsr8a5nhzc.jpg

@Mitchell:
01_zpsyeqyfvbp.jpg

nog een plaatje gevonden.
@Lex:
das jammer...
hier nog een kleine impressie van de dagen met verschillende filmpjes/video's:

Bedankt iedereen voor het aanleveren van het materiaal .

en nog 2 foto's :
02_zps0u7dtgiy.jpg

03_zps6wnb9mra.jpg

Groetjes, Charlotte .

Die van de Telegraaf heb ik gezien, die van de Gelderlander helaas niet, kan iemand er misschien een foto van maken en opsturen ? Vast bedankt.
007_zpsw1dcieg5.jpg

In de laatste uurtjes van het draaien bij Hobma stopte het zwenken af en toe.
Waarschijnlijk is de 3 Ampere regelaar in de ontvanger te licht voor het zwenken van de kraan.
Dus thuis de oude regelaar weer opgezocht en deze passend gemaakt in de kraan ( bovenste groene blokje) nu is echt alle ruimte op.
Na dit gedaan te hebben viel op dat er wat speling in de zwenkaandrijving gekomen was, meer als in het begin.
000_zps7g8zmptr.jpg

..maar ja na 87 draai uren kan dat gebeuren natuurlijk....
001_zpsaivdtrbf.jpg

..dus de module van de zwenkaandrijving uit gebouwd, en het bleek dat het grote tandwiel, wat met een spie op de as zit, toch wat speling t.o.v. de as had gekregen.
Nu dus een gaatje door tandwiel en as geboord, en een veer-pen erin geplaatst...
003_zpsrggdiebk.jpg

..daarna de motor en vertraging weer terug geplaatst...
004_zpsyiawzupg.jpg

...slanghouder weer terug geplaatst...
005_zpswftlfqiq.jpg

...slangen weer terug geplaatst...
006_zpsjxvqklnc.jpg

..en daarna de pomp weer terug geplaatst.

Dankzij mijn modulaire bouw was het probleem snel te verhelpen.
Omdat de olie uit de tank verwijderd moest worden, om de pomp te kunnen demonteren, heb ik gelijk ook maar het oliefilter gereinigd en nieuwe olie in de tank gedaan.

Na de reparatie is de speling weer net als in het begin, zeer klein.

groetjes, Charlotte.

Back