Bouw Cat385CL Graafmachine

Zo.. dat wordt echt een super kraan charlotte!! Je moet de machinist alleen nog wel even werkschoenen aan geven, haha;-)

Dank jullie wel,:)

Je moet de machinist alleen nog wel even werkschoenen aan geven, haha

Ha,dat klopt, maar ook een veiligheid vest moet hij nog krijgen...

..en verder..

...hier zie je het boren van de loop platen...

..de cabine zijde gereed zover....

..en de ook de andere zijde gereed, en gelijk in de lak gezet...

..en ook de cabine zijde in de lak gezet..

Daarna aan de slag om de hydrauliek leidingen te kunnen testen.
Met een fietspompje wat gebruikt wordt om veringen op druk te kunnen brengen , deze gaat tot 20 Bar, is dit mooi te doen, alleen nog een aansluiting maken...

Laatst bewerkt:

..aan de pomp zijde een fiets ventiel vastgesoldeerd...

...en aan de andere zijde een slangaansluiting gemaakt, daartussen een afblaas kraan, en een drukmeter.

...

..hierboven is de slang te zien die ik gebruik vanaf de tank naar de pompen etc. , helaas is er geen kleine slangklem in de handel hiervoor, dus deze zelf maar gaan maken...
..eerst een messing buis gezocht waar de slang inpast...

..eerst de maat van de buis geboord, en de gaten voor de schroeven, daarna het blok doorgezaagd...

...daarna de blokjes vastgesoldeerd...

..en in stukjes gezaagd tot de uiteindelijke slang klemmen...

...

Laatst bewerkt:

...daarna gestart met de bouw van de cabine.
Ik heb een stoel van wedico gekocht als uitganspunt, de rest wordt er omheen gebouwd..
Eerst een basisplaat gemaakt waar de stoel op vast komt, daarna een frame gemaakt voor de rest van de cabine.De basisplaat wordt aan het frame vastgeschroefd via de onderzijde, op deze manier is de stoel console eerst helemaal af te bouwen, en daarna in de cabine te plaatsen.

...en zo gaat het al wat lijken...

...pedalen van zwart pvc gefreesd...

[
..de machinist wilde graag een cat petje hebben, dus eerst een frame gemaakt...

...en deze bekleed....

..het interieur van de echte machine...

[/GALLERY]
..op de vloer van echt rubber een rubber mat geplaatst, met ook het profiel uitgesneden...

...de ombouw van de stoel is uit grijs pvc gefreesd, hierdoor hoeft het niet gelakt te worden, en ziet er natuurlijker uit...

...contactsleutel met sleutelhanger...

..airco unit...

..geheel in het frame...

...en op de machine...

..veiligheid voorop...

..met een reflectie vest, gemaakt van een echt reflectie vest, inclusief het reflecterend materiaal...;)

Groetjes, Charlotte :bye:

Laatst bewerkt:
Hoi Charlotte,

Vanmiddag je verslag helemaal doorgelezen...

gelukkig voor mij dat ik dit bericht moet typen, want ik kan geen woorden meer uitbrengen van verbazing...

Gehele verslag met open mond aanschouwd.

Echt super mooi gemaakt zover...

Ik blijf het volgen.

Dank jullie Allemaal !.

Verder...

..nadat de binnenzijde zover gereed was, verder met de beplating...

...de deur met de scharnieren vastgesoldeerd, en om de deur open te kunnen houden, net als bij de echte machine een plaat gemaakt, waar een ook in valt, bij de echte valt hij dan in een vergrendeling, bij mijn model valt het ook in een stukje rubber, zodat hij open kan blijven staan...

..het geheel op z'n plek vastgesoldeerd...

..hier kun je een beetje zien hoe het ook in de plaat valt...

...nadat alle beplating geplaatst was, gestart met meer details aan de binnenzijde, handgrepen, jas haakje etc... .

..ook de ruitenwisser is gemaakt, evenals de spiegel, en de draadbussen waar een rooster op geplaatst kan worden...

..uit een make-up doosje het spiegeltje gehaald, dit bleek heel dun te zijn, maar lastig te snijden, uiteindelijk met de dremel een passend stukje kunnen slijpen voor de spiegel op de cabine...

..en deze geplaats in de spiegelhouder...

Laatst bewerkt:
Dank je Michael,

,,,de echte cabine...

..daarna een werkende sluiting gemaakt op het deurtje...

..binnenzijde...

..en mooi voorzien van beplating...

..daarna de console voor de radio gemaakt, die achter boven de stoel zit...

..en de binnenverlichting houder gemaakt en getest...

..en ook de console naast de stoel gemaakt, met controle lampje, en voor de stoel de display met de machine "klokken " ...

Laatst bewerkt:

..instrumentenpaneel in de echte machine..

...daarna de steenslag roosters gemaakt...

..voor alle verlichting zelf de armaturen gemaakt...

..waar dan weer ledjes in komen...

..ook een zwaailamp mag niet ontbreken...,deze is van pistenking...

de houder en kooi zijn weer zelf gemaakt...

..en in actie...

lamphouders aan het rooster gesoldeerd...

..daarna de cabine in de lak gezet...

ruitjes voorzien van raamrubber, dit was een H-profiel, maar plaatsen was op die manier niet te doen, dus 1 zijde weggesneden, en toen waren de ruitjes wel te plaatsen...

..het rubber aan de ruitjes gelijmd...

Laatst bewerkt:

...voor de rechter zijruit stickers gemaakt, zoals die op de echte machine ook aanwezig zijn, ik heb op internet de originele afbeeldingen kunnen vinden, en deze op transparant transfer papier overgezet...

..en daarna op de ruit geplakt...

..en de ruit in de cabine geplaatst...

..van buitenaf gezien...

..bedrading van het dak rooster aan de binnenzijde, via een klein print stekkertje wordt alles aangesloten, zo is alles los van de cabine te bedraden, en daarna makkelijk op de cabine te plaatsen, maar ook bij eventuele reparaties later makkelijk van de cabine af te halen.

..alle bedrading van de cabine komt uit achter de stoel, daar zit een iets grotere print stekker, waardoor de cabine ook makkelijk te demonteren is van de gehele kraan indien nodig...

..en gereed...

Laatst bewerkt:

..binnenverlichting...

..machine display en controle lampje naast de stoel...

..schijnwerpers en zwaailicht aan...

..en de cabine op de kraan...

..het glas van de schijnwerpers heb ik gemaakt van de zijkant van een cd doosje...:cool:

Groetjes, Charlotte :bye:

Laatst bewerkt:
Wat onzettend mooi wat jij maakt,kan je niet bij catpillar gaan werken.
Wat een passie voor details en vakwerk.

u maakt echt alles zelf,maar dan toch zwaailamp moeten kopen
daar zal u wel moeite mee hebben gehad denk ik
u had die zeker ook liefst zelf gemaakt :D:D:D

Back