Waarmee gelijmd? Stoom met de waterkoker... en anders alleen dàt deel afmaskeren,
zodat het zich weer een beetje richt.
en... dat de rest niet gestoomd wordt... hitte er van grotendeels weg blijft.
Ik zou dat doen als beide helften zijn ingedekt.
Er zijn veel manieren om te klemmen. Maar eigenlijk zou je ook kunnen stitchen met inboringen.
Na harding van lijm schuur je het draad, of nagels uit tandenstokers weg.
Vroeger werden landingsgestellen uit piano-wire met ijzerdraad permanent aan een spant geregen.
Dat zie je niet zoveel meer... soms met een beetje extra lijm.
Soms kan je bijzondere bouwmethodes verzinnen. Haha
Ik zet er vaak houtjes tussen, om de kracht beter te verdelen over een groter oppervlak.
Of een basisplaatje dat je borgt met blauwe Tesa-tape, zodat het niet weg schiet.
Stevige naalden wil ook wel...
Bij een boeg kan jet ook werken mat in V gevouwen kartonnen strips.
Zorgen dat die niet wegglippen met de blauwe Tesa-tape geborgd... dan de klem er op.
Huishoudfolie er tussen, of koud er op. Karton en lijmresten schuur je later weg.
etc...
Als je door de foto's heenkijkt tref je hier altijd wel wat praktische bouwwijzes aan.
https://www.modelbouwforum.nl/threa...e-vooral-een-usa-aangelegenheid.234203/page-3
Ook dit draadje wel redelijk doorspekt met bouwinzichten...
https://www.modelbouwforum.nl/threads/herbouw-rascal-40-ga-het-proberen.168189/page-10
Welliswaar vliegtuig... maar ja... kerk gewelven met houten kappen stonden ook nader tot scheepsbouw... immers
Gr Bas