Bouw Ka-7 schaalzwever 1:4 (4 meter)

Ka-7

Raymond,

Gefeliciteerd met de maiden.
Happy landings.

Groet

Peter

Schitterend, wat een plaatje!!!

De Ka-7 is niet het mooiste vliegtuig ter wereld, maar die "271" zo te zien maakt wel wat los bij me. Zeker de shot vanuit de instructeursstoel gaf me kippenvel. Daar heb ik zelf ook wel een aantal keer gezeten als een clubvriend "ballast" nodig had. Waren altijd de leukste vluchten.

Bewegend beeld

De video van de eerste vliegdag van Jane.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kicken!!!!
Je uitlatingen op je gezicht zijn precies zo als met de 1e vlucht van Fant op de Wassekuppe.

Op 3.20 zie je heel goed dat het licht mooi door de romp en ook de bekleding schijnt.

Lyckele

En dan stairway to heaven erbij....ik zat met kippenvel op mijn armen!

Waanzinnige kist en ook weer een heerlijk filmpje!
(En ben blij dat ik er ook een bijdrage aan heb kunnen leveren)

Justus

Ik ben helemaal fan van Led Zeppelin, en het is een geweldige combi als dit dan ook nog eens begeleid wordt door mooie beelden van een prachtige Ka-7!

Veel plezier ;)

Raymond,

Prachtig!!!! met de mooiste muziek aller tijden, bezorgt me hetzelfde kippevel als zaterdag, bedankt hoor;)

groet

Terence

Ray,

Van harte met het geslaagde einde van Fase 1!

Het ziet er op de beelden inderdaad niet erg "traag vliegend" uit. Ik denk dat de vliegsnelheid wel typisch is voor een kist met 56 gr/dm². En op zich is het vlieggewicht zomaar even 600 gram lager als wat de fabrikant opgeeft voor een elektroversie, dus je hebt het zeer netjes gedaan.

De kist oogt wel heel licht, met de prachtig zichtbare constructie.

Reageert de kist goed op de roeren, of is er sprake van wat vertraging door de grootte / massa / roerafmetingen. Die zouden er best wel eens voor kunnen zorgen dat een kist "langzaam" voelt tijdens het vliegen.

Heel veel plezier met Fase 2!

Vincent

Ik ben zeker niet ontevreden over het gewicht. Ik zit inderdaad onder de opgave van de constructeur, en toch voelt alles super stevig aan. Ook al is het gevoel van snelheid bij het bekijken van de videobeelden wat groter dan het gevoel dat ik zaterdag op het veld had, de kist is denk ik niet te snel. Hij vliegt wel boven schaalsnelheid, maar om de schaalsnelheid te evenaren moet je wel heel extreem licht gaan bouwen. Dat is voor een 1:4 al niet meer te bereiken. Voor schaalsnelheid zou ik 4^4 = 256x zo licht als het origineel moeten zijn, dat is onder de 2 kg (voor onderbouwing van deze berekening: zie Maartens Ka-4 draadje).

De reacties op de roeren zijn goed. De kist is natuurlijk niet de wendbaarste door het soort model, maar de roeren voelen niet 'vertraagd' aan. Ik moest soms opletten het model niet teveel op zijn kant te leggen in de bochten, een Ka-7 hoeft niet met 60 graden dwarshelling door de bocht.

Back