Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat zou een mogelijkheid zijn. Met die motor komt de berekening wel aardig in de buurt van de gemeten waarde. Ik heb de bestelling nagekeken, en daar staat toch echt de -05, maar het is mogelijk dat ik de -06 heb gekregen. Helaas zit de motor zo strak ingebouwd dat ik het etiket nooit kan zien, en op de bouwfoto's is het ook niet terug te vinden.Ik zou haast denken dat je een Roxxy C42-60-06 hebt...
Dat is wel zo, maar ik wilde graag weten wat het effect zou zijn van een 15x6 ipv een 14x6. Daarbij trekt de motor maar 570W, waar bij het kiezen van de motor van ca 700W werd uitgegaan.Wat maakt het uit wat e-calc zegt...? Als je nu op 39A zit kun je veilig een tandje groter. Even meten of het binnen de perken blijft en klaar.
Het zou inderdaad kunnen dat de totale klimhoogte met een grotere prop lager is, maar dat verwacht ik niet. Als je vliegt gaat namelijk een deel van het motorvermogen naar het opheffen van de weerstand van het vliegtuig (DxV, weerstand x snelheid), wat overblijft is beschikbaar om het vliegtuig te laten klimmen (W x c, gewicht x klimsnelheid). Als je meer vermogen tot je beschikking hebt en je klimt bij gelijke vliegsnelheid uit, dan hou je meer klimsnelheid over. Een relatief groter deel van het geleverde vermogen wordt nu gebruikt voor het klimmen, de weerstand x vliegsnelheid blijft immers gelijk. De klim lijkt me zo efficienter te verlopen.Meer vermogen wil niet altijd zeggen beter.
...
Bij meer vermogen kan je totale uitgangshoogte wel minder zijn.
Gewoon proberen.
Ik dacht eerst dat de landingsplek op LVS te klein zou zijn voor de Ka-7, maar met deze wind moet het eigenlijk best kunnen. Het model komt zo lekker langzaam binnen, en met de remkleppen is de landing mooi te regelen. Ik ga het denk ik toch wel een keer proberen. En landen op het strand blijft ook daar een optie (als het geen vloed is).Nu nog naar de LVS, toch? Of zie je daar helemaal van af.