Alle
Leuk Aanklikkers weer bedankt voor de belangstelling voor mijn kraanproject
Allen bedankt voor de leuke en positieve reacties na de modelshow in Ede

Na alle indrukken van Ede weer een plekje gegeven te hebben heb ik van de week toch nog wat kunnen doen aan aan mijn project, met dit mooie weer zijn er buiten ook weer veel dingen die aandacht vragen.
Verder met het dak van de cabine.
Op de foto's van de cabine op de onderwagen was het dak al te zien maar ik wil jullie niet onthouden van hoe dit tot stand is gekomen.
Bekijk bijlage 487342
Dit is de bovenzijde van het dak en dat is in 3D gefreesd met een bolling van 2mm met een bolkopfrees van 4mm. Dit is mijn eerste 3D werkstuk op de CNC.
Bekijk bijlage 487343
Het dak wordt ook aan twee zijden gefreesd om het zo licht mogelijk te houden en ook om er gelijk pasranden aan te zetten.
Bekijk bijlage 487344
Het dak gereed nadat de freeslijnen zijn weggeschuurd, op de voorste hoeken zie je uitsparingen voor de contourlichten.
Er moeten nog wel regenwatergootjes tussen het dak en het kozijn komen.
De treeplanken van de cabine
Bekijk bijlage 487349
Hier zie je de treeplanken die zijn voorzien geponste gaten die voor de grip zorgen.
Bekijk bijlage 487345
Hier worden de gaten geboord in de treeplank met een frees van 1mm, voor twee treeplanken zijn dat 315 gaatjes en daar doet de CNC machine zo'n twee uur over.
Bekijk bijlage 487346
Een treeplank al gezet, bij de ander treeplank zie je ook weer de buiglijnen die zijn aangebracht.
Bekijk bijlage 487347
De treeplanken gemonteerd op de bodemplaat.
Bekijk bijlage 487348
Zo begint het er al aardig op te lijken en de gaatjes zijn dus niet afgebraamd en geven ook echt een ruw antislip oppervlak.
Wordt vervolgd.
Groet Leo.