Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb even bedacht wat nou een idiot proof aansluiting is voor de servo's.
Vroeger had ik 2 meerpolige stekkers waar ik iets opgeplakt had zodat ze niet verkeerdom gestoken konden worden.
Maar het kan simpeler.
Ander ding is, ik had net een stekker direct op de kabels uit de vleugel gesoldeerd maar dat is nogal kwetsbaar en als het fout gaat dan heb je een probleem want je kan geen nieuwe kabels door de vleugel trekken.
Dus het zekere voor het onzekere genomen en de kabels uit de vleugel met 5cm verleng zodat je wat vlees hebt om te solderen.
Eerst de stekker.
Ik heb 4 polige stekkers en 4 polige printheaders.
Die printheader heb ik opgeofferd.
De pennetjes eruit gehaald en 2 om 2 in de stekkers gestoken.
Bekijk bijlage 428088
Dan wordt het dit idee.
Bekijk bijlage 428087
Vanuit de vleugel komt dan dit pakketje.
Als extra controle heb ik rode krimpkous om de plus leiding, daarnaast zitten 2 pulsleidingen en aan de andere buitenkant de min.
Bekijk bijlage 428089
Het hele systeem wat van vleugel naar ontvanger gaat.
Ik ben van plan, als alles werkt, om de kabel in het gat in de vleugel te leggen en daar wat PU schuim op te gieten.
Dan komt er geen mechanische belasting op de kabels in de vleugel te staan en in geval van nood kan ik het schuim weghalen en alsnog dingen repareren.
Bekijk bijlage 428090
De pennetjes in de stekker heb ik met een minimaal drupje secondelijm gezekerd in de stekker en dat werkt ook goed.
Na het solderen alles nog even getest en de servo's weer in de centerstand gezet.
Nu kunnen de aansturingen naar de rolroeren gemaakt worden en dan de servo's vastgelijmd worden in de vleugel.
GJ