Ik heb geprobeerd een filmpje te maken maar dat lukt niet als je 2 handen nodig hebt, dus dan maar met foto's.
We gaan de dichtlippen op de rolroeren plakken.
Sergey heeft al een lijntje getrokken waar het plakband moet komen.
Het is 5mm breed maar aangezien er wat plakband in de vleugel moet vallen om de spleet luchtdicht te maken neem ik een stuk tape van 7mm breed.
Hier zie je het deel, het lijkt een beetje gearceerd.
Je zet het rolroer helemaal open en fixeert dat in die houding met schilderstape.
Dan plak je de tape langs het lijntje op het roer.
Hij hangt als het goed is een millimeter of 2 vrij.
Hier zie je de overhang.
Nu sluit je voorzichtig het rolroer en zet tussen de schaal van de vleugel iets van een stukje plastic, in mijn geval een propje maar je kan ook een bankpasje of iets dergelijks zijn.
Het moet dus maar wel redelijk sterk zijn.
En daarmee ga je dan langs het tape, je dwingt de tape de vleugel in.
Als de tape helemaal onder de vleugelschaal zit dan kan je het rolroer naar beneden bewegen, er mogen geen kreukels ontstaan.
Bij een uitslag naar boven mag de tape er ook niet onder vandaan schieten, dus even heen en weer bewegen en kijken of alles goed blijft.
Als de tape er bij naar boven uitslaand rolroer uitkomt moet je iets breder tape nemen.
Zo ziet het er nu uit.
De luchtspleet is in de vlucht afgedicht en er kan daar geen flutter meer ontstaan.
Wat betreft motor.
Ik heb contact met een bedrijf in HongKong die me een motor gaat sturen die redelijk voldoet aan wat ik zoek.
Ik ga op 5S vliegen dus ik moet iets hebben dat tussen 3100 en 3600KV zit.
En het moet een 4 poler zijn met een gewicht van rond de 130-150 gram want anders kan ie het vermogen niet aan.
Ze kunnen me een 3400 KV leveren maar helaas met een 4mm as.
Die moet ik dus op de een of andere manier afslijpen.
Maar dat motortje kost maar 40 euro.
Daar komt dan een vertraging met adapterplaat op, die kost totaal 85 Euro.
Dus voor 125 Euro moet ik een goed werkende aandrijving hebben.
GJ
We gaan de dichtlippen op de rolroeren plakken.
Sergey heeft al een lijntje getrokken waar het plakband moet komen.
Het is 5mm breed maar aangezien er wat plakband in de vleugel moet vallen om de spleet luchtdicht te maken neem ik een stuk tape van 7mm breed.
Hier zie je het deel, het lijkt een beetje gearceerd.
Je zet het rolroer helemaal open en fixeert dat in die houding met schilderstape.
Dan plak je de tape langs het lijntje op het roer.
Hij hangt als het goed is een millimeter of 2 vrij.
Hier zie je de overhang.
Nu sluit je voorzichtig het rolroer en zet tussen de schaal van de vleugel iets van een stukje plastic, in mijn geval een propje maar je kan ook een bankpasje of iets dergelijks zijn.
Het moet dus maar wel redelijk sterk zijn.
En daarmee ga je dan langs het tape, je dwingt de tape de vleugel in.
Als de tape helemaal onder de vleugelschaal zit dan kan je het rolroer naar beneden bewegen, er mogen geen kreukels ontstaan.
Bij een uitslag naar boven mag de tape er ook niet onder vandaan schieten, dus even heen en weer bewegen en kijken of alles goed blijft.
Als de tape er bij naar boven uitslaand rolroer uitkomt moet je iets breder tape nemen.
Zo ziet het er nu uit.
De luchtspleet is in de vlucht afgedicht en er kan daar geen flutter meer ontstaan.
Wat betreft motor.
Ik heb contact met een bedrijf in HongKong die me een motor gaat sturen die redelijk voldoet aan wat ik zoek.
Ik ga op 5S vliegen dus ik moet iets hebben dat tussen 3100 en 3600KV zit.
En het moet een 4 poler zijn met een gewicht van rond de 130-150 gram want anders kan ie het vermogen niet aan.
Ze kunnen me een 3400 KV leveren maar helaas met een 4mm as.
Die moet ik dus op de een of andere manier afslijpen.
Maar dat motortje kost maar 40 euro.
Daar komt dan een vertraging met adapterplaat op, die kost totaal 85 Euro.
Dus voor 125 Euro moet ik een goed werkende aandrijving hebben.
GJ