Remke, jongen
Wat doe jij nou?? computers..... forums...... vliegtuigen bouwen :lol: Het houdt niet op he :?:
Ik ben blij te horen dat je er weer zin in krijgt. In het paasweekend wel gebouwd maar geen foto's. De onderzijde romp is geheel klaar. Nu het kielvlak en de rest van de bovenzijde nog en dan zijn we een heel eind op weg.
Motoren je daar hadden we het over. Ik heb wat research gedaan en volgens mij ziet het er zo uit.
:arrow: ZDZ80 single versus ZDZ80 Boxer:
Gewicht is gelijk. Vermogen is gelijk (zie de opgaven van Amelung duitsland toerental gelijk bij dezelfde prop.) Enige voordeel, geen hydomount inbouwen. Echter, zoals Peter (3W_Flyer) al aangegeven heeft ik ben niet onder de indruk van de loop van de boxer motor.
:arrow: ZDZ80 single versus 3W75
3W zwaarder, vermogen zo goed als gelijk. Mijn gevoel zegt dat de 75 betrouwbaarder is maar in DLD wordt de ZDZ80 succesvol toegepast. Bijvoorbeeld Frank Scheer 4e geworden in de duitse B klasse met een eigen geconstueerde raven. Niet gek en het ziet er goed uit en loopt prima, zeker niet slechter als de 3W 75, ik heb er alleen minder gezien.
:arrow: De ZDZ100
Tja........... 2300 gram erg mooi, prima lopende motor zie Klaus Krumscheid. Bult vermogen. Dit is eigenlijk wel geloof ik mijn droom geworden. Moet alleen nog met het ministerie van financien praten :lol:
:arrow: ZDZ100 versus DA100
Ik geloof dat de DA een 300 gram zwaarder is, toch weer jammer. Ik vond de 3W 75 al zwaar en de DA100 is nog een kleine 250 zwaarder. Jammer eigenlijk want het is en blijft een mooie motor.
Resultaat met deze bevindingen de ZDZ 100. Nu nog een sponsor
Tegenargumenten welkom.
Mark