Christian, Ik zou 80 grams doek nemen en dan een laagje extra doen. Wil je gelijk weten waarom natuurlijk. Gewoon omdat 80 gram lekkerder aansluit, je de dubbelingen haast niet ziet. Vuistregel gewicht doek is gewicht hars (aangemaakt). Stel je hebt 4 m2 80 grams doek nodig, dan neemt dat 320 gram hars op. Je kunt het rollen met een soort schijvenroller, maar in mijn optiek is dat voor professionals, die snel grotere oppervlaktes moeten verwerken. Neem geen verfroller want die blijft kleven. Mijn coaster heb ik alles met een kwast gedaan. Eerst epoxy smeren en dan het op maat geknipte doek erop leggen en dan met de kwast tamponneren. Dan niet meer strijken. Als het weefsel onzichtbaar wordt zit je goed met de aangebrachte hoeveelheid. Maak niet teveel hars aan. Ik maakte ongeveer 20% overmaat aan. Dus voor je de epoxy aanmaakt even de te verwerken hoeveelheid weefsel wegen. En lees voor de 3e keer mijn verslag door. Voor je begint moet het gehele plaatje in je bovenkamer zitten en alles gereed liggen. Succes! Gr. Klaas.