Hoi Harm, ik neem je tip mee. Eerst maar eens geschikt hout (mahonie en teak) zien te regelen om de verdere detaillering van de kuip aan te brengen.
Bij deze weer een update met foto's, en ik ben er erg trots op! Ik kon nergens de ovale vensters vinden maar Wiggie heeft mij vorige week uit de brand geholpen! Op de CNC freesbank waar hij over beschikt zijn de vensters gemaakt en zie hier het resultaat. Bedankt voor je behulpzaamheid en kunde William!
Er zit een plexiglaasje verdiept in het messing. Het hout van de kajuit past dan tussen de spleet die je hier aan de buitenrand ziet.
En hier als dry fit in de kajuit, alles komt er definitief in met vensters, nagels en al in als de kajuit volledig in de goede kleur zit.
Ook ben ik nu verder gegaan met de detaillering van de kuip, later wordt dit nog in de blanke boot lak gezet zodat het wat geliger wordt (hopelijk)
Aan deze zijde moeten de gleuven nog even leeggehaald worden, er zit nog zaagsel in zie ik.
Ook heb ik van de zomer al eens de malletjes gemaakt voor de lood ballast, eerst getekend in SolidWorks en daarna uitgeprint, uitgezaagd en gevijld.
Het setje compleet. De plaatsing is dus laag mogelijk en zo veel mogelijk in het midden.
Let niet op de elektronica (dat wordt nog netjes gemaakt), maar de accu past er straks dus tussen. Het schuim is van een aantal lagen filler voorzien om opzuigen van cvocht te voorkomen en een glad oppervlak te realiseren.
Het gewicht moet ik nog bepalen, maar als dat gedaan is weet ik hoeveel ik per blok moet toevoegen. Dat kan ik tijdens het gieten voor een groot deel wel bepalen.
Dat was het voor nu, de volgende update zal wel weer even duren.