Brandstof motoren

Ik ben opzoek naar een lagers voor een Novarossi motor Ø17x32x7mm maar deze maat is nergens te vinden, wel in een 8mm brede uitvoering. Ook zoek ik een Ø18x35x7mm voor een Novarossi.
Wie weet waar ik deze kan krijgen, of waar je ze bij Novarossi kunt bestellen.
Ik heb namelijk 2 Novarossi motoren voor een heli waarbij het voorste lager gewoon een standaard maat is maar de achterste dus niet. Wel vreemd dat ze speciale maten maken alleen voor deze motoren.

Ik ben opzoek naar een lagers voor een Novarossi motor Ø17x32x7mm maar deze maat is nergens te vinden, wel in een 8mm brede uitvoering. Ook zoek ik een Ø18x35x7mm voor een Novarossi.
Volgens mij zijn dat de maten voor lagers zonder afdichting (8 mm is mét afdichting), en het moeten gewoon "standaard" te verkrijgen lagers zijn. Ze worden in elk geval écht niet speciaal voor NovaRossi gemaakt, maar is het wel zo dat er een trend is van de lagerfabrikanten om in plaats van twee soorten lager (met en zonder afdichting) steeds meer één breedte te maken en gewoon die ringen er niet in te drukken (of zelfs gewoon aan de eindverbruiker over laat of hij die er uit sloopt of niet).

Maar ze moeten absoluut te krijgen zijn.

dan ga ik het motorhuis wel 1mm uitdraaien voor een 8mm lager die gewoon leverbaar is.
Als je niet in de problemen komt met materiaaldikte, dan kan dat... Maar je verzwakt het lagerhuis, en dus de hele "neus" van de motor wel natuurlijk.

Je zou ook de krukas wat kunnen afdraaien aan de lagerkant en dan de carter deksel ook wat inkorten
dat de drijfstang dan iets uit het midden van de zuiger zit is volgens mij geen probleem.

Je zou ook de krukas wat kunnen afdraaien aan de lagerkant en dan de carter deksel ook wat inkorten
dat de drijfstang dan iets uit het midden van de zuiger zit is volgens mij geen probleem.

dan tast je wél de balancering aan.... zou ik niet doen....

Wat ik ook kan doen is 1mm van het lager afslijpen zodat de buitenring 7mm wordt en de binnenring gewoon 8mm laten.
Heb intussen wel een winkel in nl gevonden die Novarossi levert, alleen dan wel voor auto`s. Heb een mail gestuurd of ze de lagers ook kunnen leveren.

Lager in de draaibank en Dremel met slijpschijf in de beitelhouder en met koeling erbij gebeurd er niks met het lager.

Is een pasbus een optie?

Enkele SKF lagers die in de buurt komen.
61804 7x20x32
61903 7x17x30

in de varianten
open
2RS1
2RZ
2Z

Wat ik ook kan doen is 1mm van het lager afslijpen zodat de buitenring 7mm wordt en de binnenring gewoon 8mm laten.
Dat kan, maar dan moet er wel een kleine kamer in het lagerhuis ook uitgestoken worden om ruimte te maken voor die binnenring....

Bij een doos met oude onderdelen die ik laatst kreeg zat onderstaande drukregelaar.
Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Het logo komt me wel bekend voor maar geen idee waarvan....
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben.

Jan

Ben in blijde verwachting van een "Brown Junior" uit de jaren '40 :D
3.jpg

Groeten Jef

Hallo ,
Graag een beroep op jullie kennis.
Gekregen van een mede modelbouwer,erg mooi en ook oud volgens mij....
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
Ik kan er niets over vinden,
Alvast dank!!

DSC03022.JPG DSC03023.JPG DSC03024.JPG DSC03025.JPG DSC03026.JPG DSC03026.JPG DSC03027.JPG

Hallo ,
Graag een beroep op jullie kennis.
Gekregen van een mede modelbouwer,erg mooi en ook oud volgens mij....
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
Ik kan er niets over vinden,
Alvast dank!!

Bekijk bijlage 311021 Bekijk bijlage 311022 Bekijk bijlage 311023 Bekijk bijlage 311024 Bekijk bijlage 311025 Bekijk bijlage 311025 Bekijk bijlage 311026

Op de site van Reginald Luycx staat er een foto van , zou een duitse motor zijn van het jaar 1956 , 2.47 cc inhoud , maar dat is ook het enige dat ik er kan van vinden .

RGU.jpg

Groeten Jef

Back