Update
Kuifduif en Bart bedankt!
Bart, bij de grote 1:3.3 TC Tiger Moth is het wel een verend landingsgestel dacht ik, maar bij de 'kleine' 1:4.8 TC Tiger Moth is het landingsgestel inderdaad zoals Femmo zegt niet verend maar vastgesoldeerd volgens TC tekening:
De vering komt van de wielen zelf, toch nog best opmerkelijk hoeveel dat is!
De wielen die op de kist zaten toen ik haar overnam had 'spaken' aan de buitenkant en dichte wieldoppen met een te groot gat erin aan de binnenkant:
De wieldoppen knelden zichzelf via de rand vast en dat moest behouden blijven. Van de wieldoppen de randen afgesneden en op een plaatje styreen gelijmd. De wieldoppen weer uitgesneden en die knellen zich nu mooi vast door de oude randjes aan de binnenkant tegen de velg. Nieuwe asbussen in de velgen gelijmd en de styrenen doppen met aluminiumtape bekleed:
De wieldoppen moeten nog afgewerkt worden. Ik heb de wieldoppen met de letters "DH" in relief van De Havilland als veel gezien op de DH-82A Tiger Moth maar die wieldoppen zitten niet op de G-AGHY. Daarop zitten eenvoudige ronde gebolde doppen.
De luiken voor ontvangeraccu en ontvanger afgemaakt. Het luik aan de voorzijde is een triplex frame met lithoplaat deksel en het luik aan de achterzijde is een triplex frame met 0.4mm triplex deksel bekleed met oratex (geen lithoplaat ivm eventuele storing op ontvanger er direct boven):
Gaten in de rompspanten gemaakt voor de kabels in verband met de uiteen liggende vakken voor vlnr.: ontvangeraccu daarachter servo`s voor gas, hoogte- en richtingroer en daarachter de ontvanger:
Accu, servo`s en ontvanger er even los ingelegd:
Vakjes ogen klein maar er is toch meer dan genoeg ruimte. Op gas en de rolroeren (per stuk) ga ik Futaba S3001 BB`s gebruiken. Voor het hoogteroer wil ik een Futaba 3010 BB gebruiken.
Vraagje; Is een Futaba 3001 BB voor het richtingroer voldoende of is een 3010 BB toch verstandiger voor deze maat kist?
Groeten, Ramses